65 met vario ring ?Kymco Like. 72CC. Snelle nokkenas. Sproeier 90. Standaard luchtfilter. 6,9 grams rollen omwille van de snelheid. klein varioringetje van 2,8mm.
Start als je naar de startknop wijst, of het nou koud is of warm, trekt de klinkers uit de straat en rijdt 65 op de teller. Al 11 jaar.
Tis maar een tip.
Edit: en gebruikt geen spetter olie...
Ja, dat kan kloppen.65 met vario ring ?
Post automatically merged:
Heb het blok er weer onder. Nu wil de luchtfilter er niet aan want is beetje verrot. Dus nieuwe besteld maar hij wil wel lopen via elektrische start maar nog niet aanslaan. Kan dat kloppen door dat luchtfilter ongeveer los is en de sproeier nog 82 ?
Dan had je beter andere setup kunnen gaan met 50 cc. Je maakt nu flinke toeren begrenst op de overbrenging.Ja, dat kan kloppen.
En ja, 65 met varioring.
Ik kan zonder varioring rijden en met 7,5 gram rollen, als dat moet, maar dan rijdt hij over de 75 op de teller.
En da's te veel van het goede.
Wat is verdere setup ? Vario, drukveer ed.Ja, dat kan kloppen.
En ja, 65 met varioring.
Ik kan zonder varioring rijden en met 7,5 gram rollen, als dat moet, maar dan rijdt hij over de 75 op de teller.
En da's te veel van het goede.
Dat valt reuze meeDan had je beter andere setup kunnen gaan met 50 cc. Je maakt nu flinke toeren begrenst op de overbrenging.
Standaard Vario. Witte drukveerWat is verdere setup ? Vario, drukveer ed.
Iemand die hier antwoord op weet ?65 met vario ring ?
Post automatically merged:
Heb het blok er weer onder. Nu wil de luchtfilter er niet aan want is beetje verrot. Dus nieuwe besteld maar hij wil wel lopen via elektrische start maar nog niet aanslaan. Kan dat kloppen door dat luchtfilter ongeveer los is en de sproeier nog 82 ?
Teveel lucht t.o.v. de hoeveelheid benzine.Iemand die hier antwoord op weet ?
Heb net de nieuwe filter binnen, geheel filter. Ga die er op zetten want die andere pastte niet meer achter op t lucht inlaatTeveel lucht t.o.v. de hoeveelheid benzine.
Een luchtfilterbox filtert niet alleen, hij biedt ook weerstand aan de luchtstroom. Zonder filter krijgt je motor nog meer/ makkelijker lucht te verwerken.
Een CVK carburateur loopt ook nog eens achter de feiten aan. Eerst gaat de vlinderklep open, als je aan de gashendel draait, en daarna gaat pas het membraan omhoog (door het ontstane vacuüm) wat de gasnaald bedient.
Dit werkt allemaal tegen.
Wat je kunt proberen is het volgende:
Een stuk isolatietape nemen, en de helft van de ingangskant van de carburateur afplakken. Wel STEVIG plakken, anders wordt het je cilinder ingezogen.
Zo creëer je een kleinere hoeveelheid lucht. Wellicht zal de scooter dan wel willen lopen. Het proberen waard.
Als je lenig en vingervlug bent kan je ook het inlaatgedeelte afdekken met je wijsvinger en middelvinger, en in tussen je vingers een gleufje openlaten.
Succes, en laat ff weten of het is gelukt.
Dus dit zou kunnen helpen ?Heb net de nieuwe filter binnen, geheel filter. Ga die er op zetten want die andere pastte niet meer achter op t lucht inlaat
Hij zit er op. Wil nog niet starten masr elektriciteit loopt wel, nu heb ik gevoeld en er lekt benzine bij de benzine kraan dus kan dit dan het probleem oplossen als die er weer goed op zit ?uitlaat zit er trouwens ook jog niey onder voor als dat uit maaktHeb net de nieuwe filter binnen, geheel filter. Ga die er op zetten want die andere pastte niet meer achter op t lucht inlaat
Post automatically merged:
Dus dit zou kunnen helpen ?
Nog niet, was me nu te donker en had geen verlichting. Trek morgen de carb open en de benzineslang opnieuw er even goed in want als ie wat morst lijkt me dat ook wel een dingetjeHeb je nu al een grotere sproeier gemonteerd ? Uitlaat is voor een viertakt met lopen geen probleem , je hebt alleen een bak herrie.
wat zou verder nog de oorzaak kunnen zijn van dat hij niet aanslaat ? Bougie ? Want die is nog geen 500 km oudHeb net de nieuwe filter binnen, geheel filter. Ga die er op zetten want die andere pastte niet meer achter op t lucht inlaat
Post automatically merged:
Dus dit zou kunnen helpen ?
Post automatically merged:
Hij zit er op. Wil nog niet starten masr elektriciteit loopt wel, nu heb ik gevoeld en er lekt benzine bij de benzine kraan dus kan dit dan het probleem oplossen als die er weer goed op zit ?uitlaat zit er trouwens ook jog niey onder voor als dat uit maakt
Dus weer ff motorblok eronder vandaan ? En zou t ook die knallen en vlammen uit uitlaat verklaren ?
. Bougie is redelijk onhandig bij komen dus ga het morgen bekijken als ik er makkelijk bij kan
Denk ook dat hij de benzine simpelweg niet krijgt en daardoor inhoud aangezien je sproeier zeer klein is. Heb zelf 84 met 50 cc. Probeer sproeier 84-88 met mengselschroef op 2,5 slag.
@trabiarie is me weer voor, zou zijn advies opvolgen.
In principe hoef je een standaardsproeier van een standaardcilinder maar met 2 maten te vergroten om goed te laten rijden.Vlammen doet mijn origineel blok ook Gy6 139qmb-e (kisbee 2011).. Waarschijnlijk normaal als je er geen uitlaat eronder hebt zitten??
Post automatically merged:
Moet je een bougie sleutel nemen waar de bougie in het rubber blijft zitten. Dat is makkelijker dan zo met de hand doen.. Grote kans dat hij dan in je koelkap beland.
Post automatically merged:
Die sproeier is wel erg groot met originele cilinder. Mijn kisbee en Deni DPJ18 carburateur heeft er maar een 78 erin zitten kleur gewoon goed.
Misschien de mengsel schroef te open gedraait. (is maar een suggestie)
Zou een 82 / 84 eerder bij een grotere cilinder verwachten.