Geen compressie zip 4takt na monteren van 72cc

KB54

Member
Ik heb vandaag mijn 72cc gemonteerd en alles aangesloten maar men zip heeft geen compressie ik start electrische en met kickstarts er gebeurt niks.

Weet iemand hoe ik het kan repareren dat het terug werkt ?
 
Advertisement - register to remove this

als ik kickstard geef doet het niks het kickt wel en als ik electrisch starts doet die niks bougie is goed heb na gekeken

(
En geen compressie baseer je op ?

Na het monteren van nieuwe cilinder)
Post automatically merged:

Waarschijnlijk staat de distributie niet op tijd .
Heb je het spul uit elkaar gehaald zonder de boel eerst op tijd te zetten en de krukas te blokkeren met Vario Blokkeer sleutel ?
hoe bedoelje hoe zetje da op tijd ?
 
Het is niet ondenkbaar , dat als je hem zo zonder de nokkenas op tijd te hebben gezet , je al schade aan de kleppen en/of zuiger hebt .
Heb je de cil kop ook met een momentsleutel vast gezet , of zo uit de losse pols . Zuiger moet op b.d.p ( bovenste dode punt ) staan ,
en dan het merkteken op het nokkenas tandwiel overeen met het merkteken op de kop. Misschien heb je mazzel , en kan je eerst kijken of hij op tijd staat ( ligt eraan hoe je het hebt gemonteerd) , dan als hij niet op tijd staat , goed zetten , en de compressie meten.
Zullen ook vast filmpjes op you tube staan , hoe de werkwijze is
 
Het is niet ondenkbaar , dat als je hem zo zonder de nokkenas op tijd te hebben gezet , je al schade aan de kleppen en/of zuiger hebt .
Heb je de cil kop ook met een momentsleutel vast gezet , of zo uit de losse pols . Zuiger moet op b.d.p ( bovenste dode punt ) staan ,
en dan het merkteken op het nokkenas tandwiel overeen met het merkteken op de kop. Misschien heb je mazzel , en kan je eerst kijken of hij op tijd staat ( ligt eraan hoe je het hebt gemonteerd) , dan als hij niet op tijd staat , goed zetten , en de compressie meten.
Zullen ook vast filmpjes op you tube staan , hoe de werkwijze is
hoe meetje de compressie
 
Dat weet ik niet , kan ik vanaf hier niet zien , maar als alles goed gemonteerd zou zijn , zou hij moeten lopen , en in 90% van de gevallen waarin de nokkenas verkeerd staat , heb je schade , hetzij kromme kleppen of beschadigde zuiger , daarom zeg ik goed zetten en proberen , het liefst met de hand het vliegwiel draaien om te kijken of hij vrij loopt.
 
isgoed zal ik doen moet ik dan video stuure
Post automatically merged:

Dat weet ik niet , kan ik vanaf hier niet zien , maar als alles goed gemonteerd zou zijn , zou hij moeten lopen , en in 90% van de gevallen waarin de nokkenas verkeerd staat , heb je schade , hetzij kromme kleppen of beschadigde zuiger , daarom zeg ik goed zetten en proberen , het liefst met de hand het vliegwiel draaien om te kijken of hij vrij loopt.
isgoed zal ik doen moet ik dan video stuure
 
Ook belangrijk is , om het slappe gedeelte van de ketting bij het op tijd zetten , aan de kant van de spanner te hebben , niet dat door het spannen als nog de nokkenas verdraaid
Post automatically merged:

Van wat wil je een video sturen ?
 
Zet het zaakje eerst eens op tijd (Bougie even demonteren) , draai het vliegwiel een paar keer rond , als hij vrij loopt , en je monteert daarna de bougie weer , zou je de compressie slag moeten voelen . Staat alles zeker op tijd , en heb je geen compressie , kan je het altijd weer demonteren .
 
heeft u insta dan kan ik via daar stuure zou gemakkelijker zijn
Zet het zaakje eerst eens op tijd (Bougie even demonteren) , draai het vliegwiel een paar keer rond , als hij vrij loopt , en je monteert daarna de bougie weer , zou je de compressie slag moeten voelen . Staat alles zeker op tijd , en heb je geen compressie , kan je het altijd weer demonteren .
 
Back
Top