Peugot speedfight geen compressie

Rickschenk

New Member
Hou allemaal, ik heb een peugot speedfight 2, om maar gelijk tot mijn punt te komen, ik krijg maar geen compressie. Zuiger + zuigerveren + cilinder is nieuw, pakkingen zijn goed, membraam is voor zover ik weet goed. Keeringen van de krukas zijn nieuw. Weet iemand wat het kan zijn? Ik ben ten einde raad.
 
Advertisement - register to remove this

welke nieuwe cilinder heb je gekocht?? Zo`n goedkope barrel? Op peugeot wil je geen after market rommel erop hebben. Krijg je alleen maar storingen van.. De originele cilinder loopt hij het beste / betrouwbaarste op.
 
Ik zou toch maar eens wat Youtube filmpjes bekijken en je eigen maken hoe een 2-takt functioneert.
Ook al is het membraan zo lek als een mandje, de cilinder moet dan toch voldoende compressie opbouwen, tenzij je membraan totaal geen lucht doorlaat maar dan zit hij verkeert gemonteerd en daarvan zou ik niet weten hoe iemand dat zou lukken!
 
Origineel peugeot, Of origineel vervangings onderdelen?

Alles goed kruislinks aangetrokken.
Heb je een echt goed vast zitten
Pakkingen zitten ook goed niet dubbel of scheef.
Hier kan soms wat speling opzitten.
Vooral de voepakking bij peug vind ik zelf niet zo heel prettig.

En wat alex ook al vroeg.
Wat je de compressie op dit moment.
En hie heb je het gemeten?
 
Wat ik zelf wel goed vind werken is bij montage 2takt olie op de zuiger te doen en dan insmeren en ook de groef van de zuigerveren en dan de zuigerveren over doen. Wellicht dicht het dan beter af.. Of misschien is gewoon de cilinderkop niet vlak of een slechte kwaliteit pakkingen gebruikt.
Of de montage niet goed uitgevoerd.
 
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, ik heb originele onderdelen gebruikt, en ze vrijwel zeker goed gemonteerd met de goede pakkingen. De voetpakking zou nog weleens overlappen met de membraampakking had ik gehoord, dus dit een klein beetje afgesneden zodat ze wel afdichten maar niet overlappen. Compressie gemeten met een compressiemeter, vol gas en dan gewoon kicken. En ik heb me beter ingelezen in een membraam en ik had inderdaad de verkeerde gedachte erover. Maar de oude liet wel licht door dus hoorde dat dat niet goed was. Verder zou ik de cilinderkop wel willen testen op hoe vlak hij is. Weet iemand hoe ik dat moet doen?
 
Compressie gemeten met een compressiemeter,
Welke waarde heb je gemeten?
Verder zou ik de cilinderkop wel willen testen op hoe vlak hij is. Weet iemand hoe ik dat moet doen?
Leg de cilinderkop onderste boven (bougie gat naar beneden)

Pak een stuk metaal waarvan je weet dat deze recht is.

Leg het stuk metaal op de cilinderkop en ga met een voelermaatje meten hoeveel mm je eronder kan krijgen.

vanaf 17:50
 
Ik meet maar 2 bar, dit was ook al met alle oude onderdelen, is niks meer geworden. Oke, dat ga ik morgen als ik wat tijd heb zeker doen. En weet je ook hoeveel mm speling je mag hebben? En kan her ook aan je krukaskeeringen liggen? Neem aan van niet toch? Ze zijn nieuw daar niet van maar misschien heb ik ze er niet ver genoeg in gedaan ofzo?
 
Hallo, ik heb nu ook een speedfight 2 met precies het zelfde probleem. Ook alles vervangen enzo maar ik meet 2 bar compressie. Heb je dit uiteindelijk nog opgelost gekregen?
Na bijna 3 jaar neem ik aan van wel , dat ding ligt waarschijnlijk nu op de schroothoop .
Kijk eens naar de Datum .
Start een nieuw Topic .
 
Back
Top