Geen compressie zip 4takt na monteren van 72cc

KB54

Member
Ik heb vandaag mijn 72cc gemonteerd en alles aangesloten maar men zip heeft geen compressie ik start electrische en met kickstarts er gebeurt niks.

Weet iemand hoe ik het kan repareren dat het terug werkt ?
 
Advertisement - register to remove this

isgoed nu ga ik de kleppen na kijken
Nee dat heb ik niet , doe alles alleen via dit forum , kan iedereen met hetzelfde probleem ook wat van leren.
Post automatically merged:

image.jpg
Nee dat heb ik niet , doe alles alleen via dit forum , kan iedereen met hetzelfde probleem ook wat van leren.
Post automatically merged:

Nee dat heb ik niet , doe alles alleen via dit forum , kan iedereen met hetzelfde probleem ook wat van leren.
heb het kleppen goed gesteld boven 10 onder 15 nu is het perfect moet ik nog iets anders na kijken ??
Post automatically merged:

Controleer als eerst je timing . dan verder gaan .
heb de kleppen gesteld en de brommer proberen optestarte de brommer heeft nogsteeds geen compressie
 
Last edited:
Je moet de timing bekijken , niet de klepspeling , dus krukas op merk zetten , zodat de zuiger op b.d.p staat , en dan moet de nokkenas ook goed op zijn merk staan .Dit is wat er nu waarschijnlijk niet goed is . En daardoor bestaat de kans , dat de zuiger de kleppen raakt , omdat de kleppen op het moment dat de zuiger boven in komt . nog open staan . Daarom is de timing belangrijk. En let erop dat als je hem opnieuw op tijd moet zetten , dat de kant van de ketting die slap hangt , aan de spannerkant zit . En nooit meteen na een revisie de motor met de startmotor , of kickend , meteen starten . Altijd met de hand een paar slagen doordraaien om te kijken of hij " vrij loopt "
 
hor bedoelje met timming heb je een video op yt heb gekeken ma vond niks heb net de 80cc video toegepast dat het alls perfect staat cilinder kom is nu helemaal van boven de kleppen streepje is perfect dus is da timing ??
Je moet de timing bekijken , niet de klepspeling , dus krukas op merk zetten , zodat de zuiger op b.d.p staat , en dan moet de nokkenas ook goed op zijn merk staan .Dit is wat er nu waarschijnlijk niet goed is . En daardoor bestaat de kans , dat de zuiger de kleppen raakt , omdat de kleppen op het moment dat de zuiger boven in komt . nog open staan . Daarom is de timing belangrijk. En let erop dat als je hem opnieuw op tijd moet zetten , dat de kant van de ketting die slap hangt , aan de spannerkant zit . En nooit meteen na een revisie de motor met de startmotor , of kickend , meteen starten . Altijd met de hand een paar slagen doordraaien om te kijken of hij " vrij loopt "
 
Als alles goed staat , zuiger boven in top , nokkenas streepjes goed , moet je compressie hebben , anders is er toch iets fout .
Als je hem start voel je hem dan zuigen aan de carburateur , als je de inlaat slang eraf hebt . anders zal je de compressie moeten meten , met de gasschuif open . dus niet alleen de gasklep maar ook de schuif omhoog
 
Als alles goed staat , zuiger boven in top , nokkenas streepjes goed , moet je compressie hebben , anders is er toch iets fout .
Als je hem start voel je hem dan zuigen aan de carburateur , als je de inlaat slang eraf hebt . anders zal je de compressie moeten meten , met de gasschuif open . dus niet alleen de gasklep maar ook de schuif omhoog
ik ga zometeen alles aansleuten en kijken als het werkt als ik alles gedaan heb laat ik je weten alvastbedank voor alle antwoorden en help
Post automatically merged:

Als alles goed staat , zuiger boven in top , nokkenas streepjes goed , moet je compressie hebben , anders is er toch iets fout .
Als je hem start voel je hem dan zuigen aan de carburateur , als je de inlaat slang eraf hebt . anders zal je de compressie moeten meten , met de gasschuif open . dus niet alleen de gasklep maar ook de schuif omhoog
moet ik effe de carburateur leeg maken zit vol met benzine ?? zou da een probleem oorzaken
Post automatically merged:

Als alles goed staat , zuiger boven in top , nokkenas streepjes goed , moet je compressie hebben , anders is er toch iets fout .
Als je hem start voel je hem dan zuigen aan de carburateur , als je de inlaat slang eraf hebt . anders zal je de compressie moeten meten , met de gasschuif open . dus niet alleen de gasklep maar ook de schuif omhoog
heb alles gedaan nogsteeds niks alles staat goed zuiger boven het draait ook goed ma geen compressie
 
Last edited:
Back
Top