zip 72cc politie proof

KB54

Member
Hey ik heb een vraagje ik heb een zip 4 takt 2v standaart uitlaat ik zou graag een 72cc mezoly monteren maar men vraag is zal de politie da snel horen bij een rollerbank moet ik dan bang zijn voor een hoge boeten
 
Advertisement - register to remove this

Of misschien een Sito plus of de tecnigas silent pro (al was de silent pro toch niet zo silent als me standaard kisbee uitlaat. (hoor je toch een soort van motor geluidje.. Opzicht wel grappig, alleen jammer als je daarvoor aan de kant word gezet en je met een WOK naar huis kan lopen.
Post automatically merged:



Nadeel van 50cc vind ik zelf dat je zo laag in rollen gewicht zit.

Met meer CC kan je hoger in gewicht en dan loopt die opzicht stuk rustiger.
Vandaar ik zelf een 63cc onder de kisbee hebt gezet.

Origineel had ik 5.6 grams rollen nodig.. En dan moet het blokje best wel wat toertjes maken om beetje redelijk te rijden.
Redelijk heuveltje op is al snel een no-go.. Trekt het blokje gewoon niet.
Met 63cc rijd ik met 6.5 grams rollen. Met een 72cc zou ik zelfs denk ik rond de 7 grams zitten..
Motor zal dan zelfs zuiniger moeten lopen.


Ik denk dat de sport vario en torque driver (een goedkopere) een betere investering zou zijn dan die nokkenas.
Vermoed dat die met de 50cc alleen maar meer zal gebruiken, maar je zal er misschien maar 2% van voelen.
Nokkenas gaat pas alleen wat doen, als je een cilinder hebt die zelf niet de beperkende factor is.
isgoed zal de nokkenas voor meer problemen zorgen ?? omdat die beetje meer gaat genbruiken??
 

Op 50cc heb je daar weinig aan, dan kan je net zo goed alles standaard laten. En dan heb je nog wel de optie om de overbrenging (vario, riem torquedriver) beter af te stellen.

Als je goed zoekt kan je nog wel een 63cctje vinden. Voor piaggio.. Dat scheelt al best iets tegenover de originele cilinder.

Als je bij het weg rijden al niet goed weg komt. (wetende dat piaggio slechte slappe trekveren heeft)

Is het alleen al beter (voor niet eens zoveel geld (noem een 10 euro) om er ietsie strakkere trekveren erin te zetten.

Resultaat is dat de motor iets meer toeren gaat maken voordat de koppeling aangrijpt en weg begint te rijden.. Dat scheelt al best aanzienlijk veel.
Dus men laaste vraag is welke cilinder voor zip 4t 2v voor zo min mogelijk opvallen kwa geluid




Welke van de 3 is beste voor de rollerbank?? Dat de politie niet zo snel snapt dat er een 72cc of 80 cc in zit momenteel twijfel ik dus. Welke is aanrader??
 
Gewoon zo min mogelijk CC maakt ook minder zwaar geluid. Met die 80cc ben je zo de sjaak die is zelfs met een standaard pot nog goed te horen.

En daarnaast ligt het ook aan je rijgedrag.. Als je continu full open rijd val je ook op.

Mezoly en DMP schijnen niet zulke goede merken te zijn.. Dus kwa betrouwbaarheid zou ik er zelf niet op vertrouwen.

Al denk ik dat je met de DMP ook wel prima zet kwa cc.

Let er wel op dat je de compressie veren goed erop zet.

Dus de donkere boven aan en de zilver op de 2 positie..
Ik heb mezoly 72cc gekocht js er veel berschil kwa geluid met 70cc ? ondat ik vond geen pakking voor 70cc dmp
 
Back
Top