Hey ik heb een vraagje ik heb een zip 4 takt 2v standaart uitlaat ik zou graag een 72cc mezoly monteren maar men vraag is zal de politie da snel horen bij een rollerbank moet ik dan bang zijn voor een hoge boeten
Of misschien een Sito plus of de tecnigas silent pro (al was de silent pro toch niet zo silent als me standaard kisbee uitlaat. (hoor je toch een soort van motor geluidje.. Opzicht wel grappig, alleen jammer als je daarvoor aan de kant word gezet en je met een WOK naar huis kan lopen.
Post automatically merged:
Nadeel van 50cc vind ik zelf dat je zo laag in rollen gewicht zit.
Met meer CC kan je hoger in gewicht en dan loopt die opzicht stuk rustiger.
Vandaar ik zelf een 63cc onder de kisbee hebt gezet.
Origineel had ik 5.6 grams rollen nodig.. En dan moet het blokje best wel wat toertjes maken om beetje redelijk te rijden.
Redelijk heuveltje op is al snel een no-go.. Trekt het blokje gewoon niet.
Met 63cc rijd ik met 6.5 grams rollen. Met een 72cc zou ik zelfs denk ik rond de 7 grams zitten..
Motor zal dan zelfs zuiniger moeten lopen.
Ik denk dat de sport vario en torque driver (een goedkopere) een betere investering zou zijn dan die nokkenas.
Vermoed dat die met de 50cc alleen maar meer zal gebruiken, maar je zal er misschien maar 2% van voelen.
Nokkenas gaat pas alleen wat doen, als je een cilinder hebt die zelf niet de beperkende factor is.
Op 50cc heb je daar weinig aan, dan kan je net zo goed alles standaard laten. En dan heb je nog wel de optie om de overbrenging (vario, riem torquedriver) beter af te stellen.
Als je goed zoekt kan je nog wel een 63cctje vinden. Voor piaggio.. Dat scheelt al best iets tegenover de originele cilinder.
Als je bij het weg rijden al niet goed weg komt. (wetende dat piaggio slechte slappe trekveren heeft)
Is het alleen al beter (voor niet eens zoveel geld (noem een 10 euro) om er ietsie strakkere trekveren erin te zetten.
Resultaat is dat de motor iets meer toeren gaat maken voordat de koppeling aangrijpt en weg begint te rijden.. Dat scheelt al best aanzienlijk veel.
Mezoly CilinderkitUitstekende kwaliteit Mezoly 72cc cilinder kit voor Piaggio & Vespa scooters met een 50cc 4 Takt 2V luchtgekoeld motorblok. De cilinder kan gebruikt worden als vervanging van de originele cilinder. Deze 72cc cilinder met 47mm boring levert merkbaar meer koppel en vermogen wat...
Malossi CilinderkitIn tegenstelling tot de meeste andere 80cc Piaggio 4 Takt cilinders is de Malossi cilinderkit een volledig Aluminium 80cc cilinder met een hoogwaardige silicon carbide coating. De cilinders zijn met de hoogste precisie afgewerkt en worden geleverd met hoogwaardige...
www.k-parts.nl
Welke van de 3 is beste voor de rollerbank?? Dat de politie niet zo snel snapt dat er een 72cc of 80 cc in zit momenteel twijfel ik dus. Welke is aanrader??