zip 72cc politie proof

KB54

Member
Hey ik heb een vraagje ik heb een zip 4 takt 2v standaart uitlaat ik zou graag een 72cc mezoly monteren maar men vraag is zal de politie da snel horen bij een rollerbank moet ik dan bang zijn voor een hoge boeten
 
Advertisement - register to remove this

Dat is dus de vraag ik ben momenteel aan het denken om een 72cc te kopen voor men 4takt met een begrenzer die maximaal 52km per uur gaat begrensd. Ik wil gewoon betere trek kracht zonder bang te zijn dat de politie men scooter in beslag neemt.
Post automatically merged:

Nee joh, die letten op de snelheid, en niet op het geluid.
Maar dan moet je toch wel oppassen.
Toch!?
Dat is dus de vraag ik ben momenteel aan het denken om een 72cc te kopen voor men 4takt met een begrenzer die maximaal 52km per uur gaat begrensd. Ik wil gewoon betere trek kracht zonder bang te zijn dat de politie men scooter in beslag neemt.
 
Een opgevoerde brommer is nooit politie proof.
Het is maar hoe en wie je het treft.
Is het een agent met ervaring of niet.
Maakt de 70cc een zwaarder geluid door de uitlaat of een open luchtfilter.
Hoe reageert de begrenzer bij het bereiken van de begrensde snelheid.
De twee laatsten kan een reden zijn tot nader onderzoek.

Verder mag de begrenzer niet schakelbaar zijn en trouwens continue rijden met een continue ingeschakelde begrenzer is tenzeerste af te raden als je geeft om de gezondheid van je blokje.

Zou toch maar even doorsparen voor je motorrijbewijs en als je toch het risiko wilt nemen, spaar dan op z'n minst even door en koop geen italiaans klinkende chinese .....
 
Een opgevoerde brommer is nooit politie proof.
Het is maar hoe en wie je het treft.
Is het een agent met ervaring of niet.
Maakt de 70cc een zwaarder geluid door de uitlaat of een open luchtfilter.
Hoe reageert de begrenzer bij het bereiken van de begrensde snelheid.
De twee laatsten kan een reden zijn tot nader onderzoek.

Verder mag de begrenzer niet schakelbaar zijn en trouwens continue rijden met een continue ingeschakelde begrenzer is tenzeerste af te raden als je geeft om de gezondheid van je blokje.

Zou toch maar even doorsparen voor je motorrijbewijs en als je toch het risiko wilt nemen, spaar dan op z'n minst even door en koop geen italiaans klinkende chinese .....
welke raadje aan om te kopen momenteel moet ik nog 1jaartje wachten voor motorrijbewijs tot dan wil ik dat mijn zip snel optrekt bij verkeerslichten ect men zip heeft standaard uitlaat dus ik zou ni wete als men zip zwaarder geluid gaat maken ofni
 
Het geluid wordt wel iets zwaarder, maar met een originele uitlaat is dat echt niet heel opvallend.

Als jij hem netjes begrenst, zal je waarschijnlijk geen boete krijgen. Desalniettemin loop je natuurlijk altijd wel wat risico, maar daar kies je dan ook bewust voor.

Verwacht overigens geen wonderen van die 72cc.
 
Wat denkt je van een 80cc malossi zal dat opvallen met een standaard uitlaat?
Het geluid wordt wel iets zwaarder, maar met een originele uitlaat is dat echt niet heel opvallend.

Als jij hem netjes begrenst, zal je waarschijnlijk geen boete krijgen. Desalniettemin loop je natuurlijk altijd wel wat risico, maar daar kies je dan ook bewust voor.

Verwacht overigens geen wonderen van die 72cc.
 
Wat denkt je van een 80cc malossi zal dat opvallen met een standaard uitlaat?
Ik heb een 88cc van Malossi, geluid valt reuze mee. Iets zwaarder, wel met de originele uitgaat.
Trekkracht is wel een stuk beter, en dat is wel prettig tussen de auto's op de rijbaan.
Politieproof is het natuurlijk niet, maar je hoeft niet overal vol gas te rijden.
 
Isgoed bedankt dus dan kan ik zonder bang te zijn rijden op mijn scooter(Cdi met afstandsbedinig)
raad je ook een andere uitlaat aan als ik 80cc er in heb?? dat de politie ni hoort bij de roller bank
Post automatically merged:

Isgoed bedankt dus dan kan ik zonder bang te zijn rijden op mijn scooter(Cdi met afstandsbedinig)
raad je ook een andere uitlaat aan als ik 80cc er in heb?? dat de politie ni hoort bij de roller bank
YuuP! en gelijk snelle nokkenas.
 
Die hoor ik zelf duidelijk met standaard uitlaat.

Je hoort dat het geluid veel meer op een motor lijkt.

Een 50cc heeft amper geluid of meer geluid van een stofzuiger.

Snelle nokkenas kan het geluid ook harder maken, aangezien de kleppen wat langer open blijven en dus makkelijker dat geluid eruit kan.
ik heb net een naraku nokkenas gekocht plaats van 80cc voor betere optrek
 
Gaat de scooter dan ietske beter met die naraku nokkenas omdat er stond dat die sportiever is ik ga ook een turbo kit plaatse mss betere prestatie dan ervoor 80cc was ik ook aan het denken maar geen verzekering hebje dan is ni slim dus blijf ik bij 50cc ma wil dat die beter optrekt
Op 50cc heb je daar weinig aan, dan kan je net zo goed alles standaard laten. En dan heb je nog wel de optie om de overbrenging (vario, riem torquedriver) beter af te stellen.

Als je goed zoekt kan je nog wel een 63cctje vinden. Voor piaggio.. Dat scheelt al best iets tegenover de originele cilinder.
 
ik heb een 4takt zal da een verschil maken ? Omdat ik heb het al besteld zal da wel beetje verschil maaken met de optrek?
Het heeft op 50cc weinig zin, omdat zo`n standaard cilinder weinig acceleratie kan maken (vermogen is er gewoon niet)omdat de diameter van de zuiger / cilinder vrij klein zijn.
Volgens mij liggen de meeste op 38mm terwijl een 50cc 2takt al een 40mm zuiger gebruikt, en meer vermogen heeft omdat die continu maar 2 slagen hoeft te maken.

Die nokkenas as zorgt er voor dat op bepaalde tijdstip de kleppen enkele tiende secondes langer open blijven en dat zorgt voor een betere cilinder vulling.

Ook al zal je de 50cc meer vulling geven, de diameter van de cilinder en zuiger zijn het die de das om doen.)
Als je 44mm hebt kan die dus wel snellere accelereren omdat een grotere zuiger je voertuig sneller op gang brengt.
En dan is die extra benzine vulling eigenlijk wel een must.
Anders rijd je zeg maar afgeknepen op mengsel rond en krijg je niet de volle vermogen van de cilinder eruit.


SPECS
Zip 4t 2v
witte drukveer
6.1g rolletjes
onbegrensd cdi
2mm vario ring
 
Back
Top