Dat is dus de vraag ik ben momenteel aan het denken om een 72cc te kopen voor men 4takt met een begrenzer die maximaal 52km per uur gaat begrensd. Ik wil gewoon betere trek kracht zonder bang te zijn dat de politie men scooter in beslag neemt.Nee joh, die letten op de snelheid, en niet op het geluid.
Maar dan moet je toch wel oppassen.
Toch!?
welke raadje aan om te kopen momenteel moet ik nog 1jaartje wachten voor motorrijbewijs tot dan wil ik dat mijn zip snel optrekt bij verkeerslichten ect men zip heeft standaard uitlaat dus ik zou ni wete als men zip zwaarder geluid gaat maken ofniEen opgevoerde brommer is nooit politie proof.
Het is maar hoe en wie je het treft.
Is het een agent met ervaring of niet.
Maakt de 70cc een zwaarder geluid door de uitlaat of een open luchtfilter.
Hoe reageert de begrenzer bij het bereiken van de begrensde snelheid.
De twee laatsten kan een reden zijn tot nader onderzoek.
Verder mag de begrenzer niet schakelbaar zijn en trouwens continue rijden met een continue ingeschakelde begrenzer is tenzeerste af te raden als je geeft om de gezondheid van je blokje.
Zou toch maar even doorsparen voor je motorrijbewijs en als je toch het risiko wilt nemen, spaar dan op z'n minst even door en koop geen italiaans klinkende chinese .....
Met Mezoly maak je gelijk een zeer zwaar Geluid , net zoals gelijk een Motor Scooter.
Je heb gelijk veel extra Power , niet normaal meer .
Het geluid wordt wel iets zwaarder, maar met een originele uitlaat is dat echt niet heel opvallend.
Als jij hem netjes begrenst, zal je waarschijnlijk geen boete krijgen. Desalniettemin loop je natuurlijk altijd wel wat risico, maar daar kies je dan ook bewust voor.
Verwacht overigens geen wonderen van die 72cc.
nee... goede keuze... of Polini.Wat denkt je van een 80cc malossi zal dat opvallen met een standaard uitlaat?
Ik heb een 88cc van Malossi, geluid valt reuze mee. Iets zwaarder, wel met de originele uitgaat.Wat denkt je van een 80cc malossi zal dat opvallen met een standaard uitlaat?
YuuP! en gelijk snelle nokkenas.
ik heb net een naraku nokkenas gekocht plaats van 80cc voor betere optrekDie hoor ik zelf duidelijk met standaard uitlaat.
Je hoort dat het geluid veel meer op een motor lijkt.
Een 50cc heeft amper geluid of meer geluid van een stofzuiger.
Snelle nokkenas kan het geluid ook harder maken, aangezien de kleppen wat langer open blijven en dus makkelijker dat geluid eruit kan.
Op 50cc heb je daar weinig aan, dan kan je net zo goed alles standaard laten. En dan heb je nog wel de optie om de overbrenging (vario, riem torquedriver) beter af te stellen.
Als je goed zoekt kan je nog wel een 63cctje vinden. Voor piaggio.. Dat scheelt al best iets tegenover de originele cilinder.
Het heeft op 50cc weinig zin, omdat zo`n standaard cilinder weinig acceleratie kan maken (vermogen is er gewoon niet)omdat de diameter van de zuiger / cilinder vrij klein zijn.
Volgens mij liggen de meeste op 38mm terwijl een 50cc 2takt al een 40mm zuiger gebruikt, en meer vermogen heeft omdat die continu maar 2 slagen hoeft te maken.
Die nokkenas as zorgt er voor dat op bepaalde tijdstip de kleppen enkele tiende secondes langer open blijven en dat zorgt voor een betere cilinder vulling.
Ook al zal je de 50cc meer vulling geven, de diameter van de cilinder en zuiger zijn het die de das om doen.)
Als je 44mm hebt kan die dus wel snellere accelereren omdat een grotere zuiger je voertuig sneller op gang brengt.
En dan is die extra benzine vulling eigenlijk wel een must.
Anders rijd je zeg maar afgeknepen op mengsel rond en krijg je niet de volle vermogen van de cilinder eruit.
Neem iig Handvatverwarming ... krijg je in deze Periode geen koude handen als je moet duwen .Opzicht wel grappig, alleen jammer als je daarvoor aan de kant word gezet en je met een WOK naar huis kan lopen.