Kymco 72cc setup

Ivo1833

New Member
Hoi allemaal ik heb een kymco agility 72cc en ik vroeg me af wat de beste setup hiervoor is.
Nu is alles nog std aan de scooter, behalve dat ik 7g rollen erin heb gedaan een een onbegrensde cdi.
En is t het waard om een malossi multivar aan te schaffen?
 
Advertisement - register to remove this

Sport vario ja, maar malossi is eigenlijk te duur voor wat het doet.

Rij zelf met een powerone vario van rond de 40 euro en die doet precies het zelfde als de malossi van 70 eur0
Bij de powerone krijg je er zelf 3 sets rollen erbij van een redelijke kwaliteit. (normaal betaal je voor 1 setje al ongeveer 7 euro)
Zoals ik in een andere topic al zei heb je een 1000RPM drukveer nodig, die originele is te slap.
En als je optrekken vanuit stilstand niet best is de 1000RPM trekveren.

Rollen 7 gram zit je redelijk goed.
Rij zelf met 6,5 gram met een 63cc .

Torque driver helpt ook nog wel wat.

Ik heb ook nog ergens een motoforce vario liggen die ik nog een keer wil testen
En de naraku High speed vario v.2
 
Heb candaag
Sport vario ja, maar malossi is eigenlijk te duur voor wat het doet.

Rij zelf met een powerone vario van rond de 40 euro en die doet precies het zelfde als de malossi van 70 eur0
Bij de powerone krijg je er zelf 3 sets rollen erbij van een redelijke kwaliteit. (normaal betaal je voor 1 setje al ongeveer 7 euro)
Zoals ik in een andere topic al zei heb je een 1000RPM drukveer nodig, die originele is te slap.
En als je optrekken vanuit stilstand niet best is de 1000RPM trekveren.

Rollen 7 gram zit je redelijk goed.
Rij zelf met 6,5 gram met een 63cc .

Torque driver helpt ook nog wel wat.

Ik heb ook nog ergens een motoforce vario liggen die ik nog een keer wil testen
En de naraku High speed vario v.2
is zo een torque driver het echt waard? Die van malossi bijvoorbeeld is best prijzig.
 
als je, zoals Broos het zegt, "beknibbelt" op je cilinder, doe je dat dan ook/niet op gewoon onderhoud? niet dat je met een versleten snaar rijdt die slipt of gewoon niet het maximale uit je overbrenging haalt? (of met een drooggelopen eindoverbrenging (of wel met olie, maar verlopen)..
 
Hmm, dat zou ik al niet echt vertrouwen. Maar check ook zeker even de v-snaar. Een versleten snaar kost je zo 10 km/h. En wat voor drukveer zit erin?
Ik heb nu nog de originele drukveer erin zitten. Ik zat zelf te denken aan de witte drukveer van malossi.
Over de vsnaar gesproken, als ik met 2 personen op de scooter, vertrek vanuit stilstand, piept er iets en komt ie op het moment niet vooruit. Wist nooit zeker wat t was maar zou dat een versleten vsnaar kunnen zijn?
 
Iets sterkere trekveren kunnen helpen, bijv Malossi wit. En check ook meteen je koppeling even.
Die heb ik toevallig gisteren besteld. Ga binnenkort nieuwe vsnaar, witte malossi trekveertjes en malossi multivar erop uit proberen. De multivar komt met n witte drukveer, zou dat beter zijn? En wat aan mn koppeling zou ik moeten checken?
 
Een sportvario levert niet heel veel op. Hoe hard gaat hij nu?

Wat verwacht je er zelf van? Hij loopt er wel veel constanter mee.. En optrekken loopt ook beter door..
Bij de standaard vario had ik steeds hangers.(dooie punten waar op die niet verder wilde). liep niet goed door. Alleen al een reden om nooit voor die originele Chinese vario te gaan.
En snelheid, daar verwacht ik eigenlijk niet veel van.

Je hebt de sport varios die voornamelijk de optrek aanzienlijk verbeteren.

En je hebt ook sport varios die je ook waarschijnlijk meer topsnelheid geven, maar dan moet je voor de naraku High speed vario gaan.
Post automatically merged:

Heb candaag

is zo een torque driver het echt waard? Die van malossi bijvoorbeeld is best prijzig.

Heb er zelf eentje van NCY. Deze had ik destijds al gekocht voor rond de 40 euro dacht ik..
Heeft alle tijd in de schuur gelegen.. (want dacht al een hele tijd terug om Gy6 te gaan rijden of een kymco)
Maar had die torque driver al toen gekocht. (kan ook zijn dat ik die ooit voor peugeot 2takt had gekocht, maar het er niet voor bedoel was.)
Weet het niet meer. Is al weer Zeker paar jaar geleden.

Je hebt er alleen niks aan als je originele vario laat zitten.. Het is wel de bedoeling dat je vario ook vervangt.
 
Last edited:
Wat verwacht je er zelf van? Hij loopt er wel veel constanter mee.. En optrekken loopt ook beter door..
Bij de standaard vario had ik steeds hangers.(dooie punten waar op die niet verder wilde). liep niet goed door. Alleen al een reden om nooit voor die originele Chinese vario te gaan.
En snelheid, daar verwacht ik eigenlijk niet veel van.

Je hebt de sport varios die voornamelijk de optrek aanzienlijk verbeteren.

En je hebt ook sport varios die je ook waarschijnlijk meer topsnelheid geven, maar dan moet je voor de naraku

Dat jij problemen hebt met de originele vario verbaast me niet. Maar ik heb er prima mee gereden. En ik heb ook sportvario's getest, dus ik weet het effect daarvan. In de afgelopen 10 jaar heb ik wel het een en ander gedaan met gy6.
 
Ik heb nu nog de originele drukveer erin zitten. Ik zat zelf te denken aan de witte drukveer van malossi.
Over de vsnaar gesproken, als ik met 2 personen op de scooter, vertrek vanuit stilstand, piept er iets en komt ie op het moment niet vooruit. Wist nooit zeker wat t was maar zou dat een versleten vsnaar kunnen zijn?
ja, dat kan heel goed. maar dan ben je al héél ver heen.. goed dat je dat aanpakt.
 
Dat jij problemen hebt met de originele vario verbaast me niet. Maar ik heb er prima mee gereden. En ik heb ook sportvario's getest, dus ik weet het effect daarvan. In de afgelopen 10 jaar heb ik wel het een en ander gedaan met gy6.

Deed de power one in mijn scooter en het verschil was duidelijk te merken dat die beter is dan de originele. En meteen ook alle dips weg. Zegt mij dan wel toch genoeg.

Misschien voel jij het verschil niet. Maar als je al duidelijk die brakke standaard eronder hebt gehad en je ziet dat die gewoon slecht opkomt en ineens trekt die mooi op.. Waar zou het dan aan liggen? Niet aan mij zelf, weet wel hoe slecht die met standaard spullen kan lopen. Dat er dan geen meer top bij komt is dan jammer, maar door eerdere ervaringen op 2takt ging ik er ook niet vanuit dat dat nog ging gebeuren.

Overigens de enige malossi die ik nog wil proberen is de multivar 2000. voor de rest doe ik geen moeite meer voor.. De niet 2000 versie is al zo oud dat je hem in het jaar 2050 nog ergens kan oppakken en de prestaties nog steeds het zelfde zijn als voorheen. (voor de prijs van bijna 80 euro wat ik het overigens niet waard vind)

Alleen de 2000 versie zou wellicht een verbetering kunnen hebben. Maar dat ga ik nog een keer testen.
 
Last edited:
Back
Top