Kymco 72cc

Ivo1833

New Member
Hallo iedereen
Ik heb een kymco agility uit 2017 en heb daar een 72cc cilinder op gezet. Verder heb ik nog niks veranderd
Setup is : rollen 7g
Sproeier 80
voor de rest alles std
Mijn scooter loopt nu te rijk, wat me gek leek aangezien ik mensen met sproeier 84 zie rijden op hun 72cc. Zal ik een sproeier omlaag gaan of ligt het aan wat anders?Stationair valt ie ook uit wanneer de scooter koud is. Als ie warm is blijft ie gewoon lopen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik had al sproeier 84 met 63cc. (met standaard kisbee euro 2 uitlaat)
Dus vind het raar dat jij 80 hebt met een 72cc. (80 zit erin met 50cc ontgrensd) Of 78)

En nou dat ik een racing nokkenas erin hebt zitten al zelfs naar sproeier 85 moet.

Enigste wat je goed hebt staan zijn je rollen.
Ook zou ik je adviseren om een zwaardere drukveer te plaatsen.

Voor stationair moet je waarschijnlijk je luchtschroef bij regelen? Neem aan dat je stationair sproeier 30 is?


Welke 72cc heb je precies die van naraku of mezoly?
 
Als de scooter warm is loopt ie zelfs iets te hoog stationair, als ik er dan niet op zit rijdt de brommer automatisch een beetje weg. Maar als de motor koud is dan valt ie zelfs met n hoog stationair uit.
Ik heb trouwens gewoon zo een aliexpress cilinder geprobeerd. Zal vast niet t beste zijn maar wou niet al te veel uitgeven aan n kymco.
 
kan je die "benzine" uit de uitlaat aansteken? vergeet niet dat er meer water in je uitlaatgas zit dan CO2 ;)
je stationair wordt niet geregeld door je hoofdsproeier, maar door je stationairsproeier en je mengselschroef (niet "luchtschroef" die zit niet op een Kymco 4t) draai die mengselschroef eens open (of tel eerst het aantal slagen naar dicht, dan weer terug en met halfjes erbij open) en kijk eens wat er dan gebeurt.
 
Als de scooter warm is loopt ie zelfs iets te hoog stationair, als ik er dan niet op zit rijdt de brommer automatisch een beetje weg. Maar als de motor koud is dan valt ie zelfs met n hoog stationair uit.
Ik heb trouwens gewoon zo een aliexpress cilinder geprobeerd. Zal vast niet t beste zijn maar wou niet al te veel uitgeven aan n kymco.
Dat is dan zonde van je tijd en geld.
Kymco is een prima scooter.
 
maar een cilinder is bij een viertakt weinig meer dan een "buis" en mits het bij montage netjes in elkaar gaat zou ik er ook niet meer €€'s dan nodig aan besteden.
Recent een Malossi 88cc en een nieuwe cilinderkop op een Like gezet.
Scooter is 14 jaar oud, verbruikte olie en de kleppen bleken ook lek, dus het is net wat je er voor over hebt.
Scooter is wel in prima staat en ziet eruit als nieuw.
 
Recent een Malossi 88cc en een nieuwe cilinderkop op een Like gezet.
Scooter is 14 jaar oud, verbruikte olie en de kleppen bleken ook lek, dus het is net wat je er voor over hebt.
Scooter is wel in prima staat en ziet eruit als nieuw.
kop is belangrijker bij een 4t. (dat is bij tweetakt weer niet meer dan een "dop" ;) (tenzij vloeistofgekoeld, leer ik hier)
 
Ik had niet gezien dat het een 2 takt is.
nee, dit is óók een 4t, 2017 is geen tweetakt meer, toch?
ik reageer alleen op jouw verbeteringen na een cilinder èn kop upgrade: de kop is dáárin belangrijker dan de cilinder.
maar we dwalen af: heeft mijn naamgenoot al eens naar de stationaire afstelling gekeken?
 
Last edited:
Back
Top