Kymco 72cc setup

Ivo1833

New Member
Hoi allemaal ik heb een kymco agility 72cc en ik vroeg me af wat de beste setup hiervoor is.
Nu is alles nog std aan de scooter, behalve dat ik 7g rollen erin heb gedaan een een onbegrensde cdi.
En is t het waard om een malossi multivar aan te schaffen?
 
Advertisement - register to remove this

Deed de power one in mijn scooter en het verschil was duidelijk te merken dat die beter is dan de originele. En meteen ook alle dips weg. Zegt mij dan wel toch genoeg.

Misschien voel jij het verschil niet. Maar als je al duidelijk die brakke standaard eronder hebt gehad en je ziet dat die gewoon slecht opkomt en ineens trekt die mooi op.. Waar zou het dan aan liggen? Niet aan mij zelf, weet wel hoe slecht die met standaard spullen kan lopen. Dat er dan geen meer top bij komt is dan jammer, maar door eerdere ervaringen op 2takt ging ik er ook niet vanuit dat dat nog ging gebeuren.

Overigens de enige malossi die ik nog wil proberen is de multivar 2000. voor de rest doe ik geen moeite meer voor.. De niet 2000 versie is al zo oud dat je hem in het jaar 2050 nog ergens kan oppakken en de prestaties nog steeds het zelfde zijn als voorheen. (voor de prijs van bijna 80 euro wat ik het overigens niet waard vind)

Alleen de 2000 versie zou wellicht een verbetering kunnen hebben. Maar dat ga ik nog een keer testen.
Ik ben blij voor je euro.
 
Ik heb net de malossi multivar met 7.5g rollen, witte malossi trekveren en drukveer en een nieuwe vsnaar gemonteerd en het effect stelt me een beetje teleur. Hij trekt nu minder vel van 0-10 en de top snelheid is ook niet meer geworden. Het enige wat wel goed heeft uitgepakt is dat ie nu een stuk sneller van 30-50 gaat. Had wel wat meer ervan verwacht
 
Ik heb net de malossi multivar met 7.5g rollen, witte malossi trekveren en drukveer en een nieuwe vsnaar gemonteerd en het effect stelt me een beetje teleur. Hij trekt nu minder vel van 0-10 en de top snelheid is ook niet meer geworden. Het enige wat wel goed heeft uitgepakt is dat ie nu een stuk sneller van 30-50 gaat. Had wel wat meer ervan verwacht


Rollen zijn wel wat te zwaar denk ik, dan mist hij een beetje toeren maken.

Zou vanaf 6,5 grams proberen.. Mocht de toeren nog te hoog zijn dan 6,8 grams of 7 grams.. Hoger zou ik zelf niet gaan met 72cc.
Drukveer is wel verplicht als je vanuit een standaard setup naar een snellere gaat.

0 - 10 heb je strakkere trekveren nodig.. Voor een 4takt zou ik niet zo snel hoger gaan dan 1000+ Rpm trekveren.

Rijd zelf een 44mm cilinder met 6,5 grams rollen en daar draait hij perfect op.. Lager ook al eens geprobeerd, maar dan gaat hij teveel toeren maken en loopt die niet zo lekker. 7 grams was voor mijn setup eigenlijk te zwaar. Dan is het net een snor scooter die sloom optrekt.
 
Mijn ervaring is dat je met de originele vario meer toeren maakt van 0 tot 30, en daarna wat inkakt. Een sportvario zorgt voor een heel lineair verloop, maar dat helpt je niet bij het wegtrekken vanuit stilstand. Ik vond de originele vario daarom fijn omdat hij lekker giftig optrok vanuit stilstand.

Tevens zou ik in deze setup ook voor 7g rollen gaan.
 
Back
Top