Dus weer ff motorblok eronder vandaan ? En zou t ook die knallen en vlammen uit uitlaat verklaren ?controleer of de zuiger wel helemaal zn tdc haalt, dus of hij helemaal omhoog komt.
Ieder rondje van de krukas wel een keertje, dunkt me?controleer of de zuiger wel helemaal zn tdc haalt, dus of hij helemaal omhoog komt.
Hoe bedoel je ?Ieder rondje van de krukas wel een keertje, dunkt me?
Groet,
En zo niet ? Hoe valt dat op te lossen?Excuses, ik bedoelde of je zuiger op zn tdc helemaal boven in de cilinder is. Zoniet verklaard dat het probleem
Want is dat dan ook de oorzaak dat als ik gewoon vol gas rij, hij even helemaal wegvalt, en dan weer oppakt ?En zo niet ? Hoe valt dat op te lossen?
Ik ga morgen het blok eronder vandaan halen en kijken!
Start en loopt goed stationair. Cilinder is ingereden. Kleppen staan op 0.05 inlaat en 0.1 uitlaat. Bougie is redelijk onhandig bij komen dus ga het morgen bekijken als ik er makkelijk bij kanIk zou eerst eens de bougie kleur test doen , aangezien ik op mij 50cc gy6 met een hoofdsproeier 85 , het beste rijdt.
En heb je de kleppen goed gesteld ? probeer ook eens allebei op 0,1 zuiver om te testen. En zit de naaldclip in de midden?
Start en loopt hij stationair wel goed ? En dan eerst eens rustig inrijden als de cil nieuw is.
Maar denk dat dat gas wegvalt ergens bij de carb zou liggen toch of ?Ik zou eerst eens de bougie kleur test doen , aangezien ik op mij 50cc gy6 met een hoofdsproeier 85 , het beste rijdt.
En heb je de kleppen goed gesteld ? probeer ook eens allebei op 0,1 zuiver om te testen. En zit de naaldclip in de midden?
Start en loopt hij stationair wel goed ? En dan eerst eens rustig inrijden als de cil nieuw is.
Aaah oke, morgen maar alles ff kijken. Hvl gram rollen zit je ?Denk ook dat hij de benzine simpelweg niet krijgt en daardoor inhoud aangezien je sproeier zeer klein is. Heb zelf 84 met 50 cc. Probeer sproeier 84-88 met mengselschroef op 2,5 slag.
@trabiarie is me weer voor, zou zijn advies opvolgen.
Mengselschroef ? Is dat die luchtschroef an de zijkant van de carb ?Denk ook dat hij de benzine simpelweg niet krijgt en daardoor inhoud aangezien je sproeier zeer klein is. Heb zelf 84 met 50 cc. Probeer sproeier 84-88 met mengselschroef op 2,5 slag.
@trabiarie is me weer voor, zou zijn advies opvolgen.
Klopt een beetje boven de rand van de vlotterbak aan de linkerkantMengselschroef ? Is dat die luchtschroef an de zijkant van de carb ?
Dit is de kleur nu, 5,5 gr rollen en sproeier 82. Te arm ?Klopt een beetje boven de rand van de vlotterbak aan de linkerkant
Indd te arm. Sproeier 84 tm 88 halen en rollen 7,5 gram. Je maakt namelijk veel te veel toeren met een te arme afstelling.Dit is de kleur nu, 5,5 gr rollen en sproeier 82. Te arm ?
Heb 84 met 7 gram rollen. Is dat oke ? Heb vermoeden dat kleppen niet goed stonden, stonden beide bijna helemaal dicht en de timing van nokkenas klopte niet helemaalIndd te arm. Sproeier 84 tm 88 halen en rollen 7,5 gram. Je maakt namelijk veel te veel toeren met een te arme afstelling.
Zou dit t probleem kunnen oplossen?Heb 84 met 7 gram rollen. Is dat oke ? Heb vermoeden dat kleppen niet goed stonden, stonden beide bijna helemaal dicht en de timing van nokkenas klopte niet helemaal
Oke dan een 86 en eerst ff die 7 erin ? Want heb nog geen 8 gram mZou zelf nog een maatje groter pakken en dan kijken naar de bougie. Die moet koffie bruin worden. Ook mag die 7,5 gr hebben dus je zou 7 kunnen mengen met 8 (om en om).