72cc probleem

Tgroen14

Member
Daar ben ik weer na wat sleutelen met de 72cc loopt hij nog niet bepaald lekker door. Alsof ie zn toeren niet haalt… en soms wil die ook hikken, metname bij top en op 70-90% gas.396DD577-12A7-4B9C-8979-4E560A6AD953.png Top was 52 op gps… setup is
Std carb met 82 sproeier
7 gram rollen
Gele drukveer
Malossi wit trekveren met org koppeling
Onbegrensde cdi

Iemand enig idee ??
 
Advertisement - register to remove this

Excuses, ik bedoelde of je zuiger op zn tdc helemaal boven in de cilinder is. Zoniet verklaard dat het probleem
En zo niet ? Hoe valt dat op te lossen?
Ik ga morgen het blok eronder vandaan halen en kijken!
Post automatically merged:

En zo niet ? Hoe valt dat op te lossen?
Ik ga morgen het blok eronder vandaan halen en kijken!
Want is dat dan ook de oorzaak dat als ik gewoon vol gas rij, hij even helemaal wegvalt, en dan weer oppakt ?
 
Ik zou eerst eens de bougie kleur test doen , aangezien ik op mij 50cc gy6 met een hoofdsproeier 85 , het beste rijdt.
En heb je de kleppen goed gesteld ? probeer ook eens allebei op 0,1 zuiver om te testen. En zit de naaldclip in de midden?
Start en loopt hij stationair wel goed ? En dan eerst eens rustig inrijden als de cil nieuw is.
 
Ik zou eerst eens de bougie kleur test doen , aangezien ik op mij 50cc gy6 met een hoofdsproeier 85 , het beste rijdt.
En heb je de kleppen goed gesteld ? probeer ook eens allebei op 0,1 zuiver om te testen. En zit de naaldclip in de midden?
Start en loopt hij stationair wel goed ? En dan eerst eens rustig inrijden als de cil nieuw is.
Start en loopt goed stationair. Cilinder is ingereden. Kleppen staan op 0.05 inlaat en 0.1 uitlaat. Bougie is redelijk onhandig bij komen dus ga het morgen bekijken als ik er makkelijk bij kan
Post automatically merged:

Ik zou eerst eens de bougie kleur test doen , aangezien ik op mij 50cc gy6 met een hoofdsproeier 85 , het beste rijdt.
En heb je de kleppen goed gesteld ? probeer ook eens allebei op 0,1 zuiver om te testen. En zit de naaldclip in de midden?
Start en loopt hij stationair wel goed ? En dan eerst eens rustig inrijden als de cil nieuw is.
Maar denk dat dat gas wegvalt ergens bij de carb zou liggen toch of ?
 
Denk ook dat hij de benzine simpelweg niet krijgt en daardoor inhoud aangezien je sproeier zeer klein is. Heb zelf 84 met 50 cc. Probeer sproeier 84-88 met mengselschroef op 2,5 slag.
@trabiarie is me weer voor, zou zijn advies opvolgen.
 
Denk ook dat hij de benzine simpelweg niet krijgt en daardoor inhoud aangezien je sproeier zeer klein is. Heb zelf 84 met 50 cc. Probeer sproeier 84-88 met mengselschroef op 2,5 slag.
@trabiarie is me weer voor, zou zijn advies opvolgen.
Aaah oke, morgen maar alles ff kijken. Hvl gram rollen zit je ?
Post automatically merged:

Denk ook dat hij de benzine simpelweg niet krijgt en daardoor inhoud aangezien je sproeier zeer klein is. Heb zelf 84 met 50 cc. Probeer sproeier 84-88 met mengselschroef op 2,5 slag.
@trabiarie is me weer voor, zou zijn advies opvolgen.
Mengselschroef ? Is dat die luchtschroef an de zijkant van de carb ?
 
Indd te arm. Sproeier 84 tm 88 halen en rollen 7,5 gram. Je maakt namelijk veel te veel toeren met een te arme afstelling.
Heb 84 met 7 gram rollen. Is dat oke ? Heb vermoeden dat kleppen niet goed stonden, stonden beide bijna helemaal dicht en de timing van nokkenas klopte niet helemaal
Post automatically merged:

Heb 84 met 7 gram rollen. Is dat oke ? Heb vermoeden dat kleppen niet goed stonden, stonden beide bijna helemaal dicht en de timing van nokkenas klopte niet helemaal
Zou dit t probleem kunnen oplossen?
 
Kymco Like. 72CC. Snelle nokkenas. Sproeier 90. Standaard luchtfilter. 6,9 grams rollen omwille van de snelheid. klein varioringetje van 2,8mm.
Start als je naar de startknop wijst, of het nou koud is of warm, trekt de klinkers uit de straat en rijdt 65 op de teller. Al 11 jaar.
Tis maar een tip.

Edit: en gebruikt geen spetter olie...
 
Back
Top