16 Juli Legale Scooter meeting in Drachten (Friesland)

Tom. said:
heeft die pannekoek van een verslaggever ook weer zown nrx n00b gezien zonder helm hé kk :|
stom volk weet ut altijd weer te verneuken voor de mensen die serieus met een hobby bezig zijn :L
Yeps :| Dik triest!!
 
Te hard, maar wel altijd een helm
ARJEN BAKKER
Drachten – De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Waar de gemiddelde brommer- of scooterbestuurder op de openbare weg zijn uiterste best doet om uit de greep van oom agent en zijn gevreesde ‘rollenbank’ te blijven, staan op het VerkeersEducatieCentrum (VEC) in Drachten zaterdag wel twintig jongens te dringen om hun rijwiel op vermogen te laten testen door een politieman. En ze lachten nog ook als de diender de ene na de andere overtreding constateert.
,,Hihaa! Gaat je 220 euro kosten man!”, roept Daniël Moenzelaar (17) uit Leeuwarden naar zijn maat ‘Valentinoioxjuh’ (,,m’n echte naam moet maar niet in de krant”). De jongen brengt met gemak een vermogen van twee kilowattuur op de teller, waar maximaal 0,6 kWh is toegestaan. Toch mag hij zonder bekeuring weer van de rollenbank af. Vandaag is het gratis: de legale brommermeeting van het VEC.
Daniël is een van de initiatiefnemers. Samen met Inne van der Meulen (18) uit Oentsjerk organiseerde hij vorig jaar nog een illegaal treffen in Burgum, maar dit jaar wilden de twee liever een wat meer gereguleerde race. ,,Dan krijg je tenminste geen gezeur.”
De twee zochten, en vonden, aansluiting bij het VerkeersEducatieCentrum, dat graag bereid bleek het oefenterrein aan De Knobben in Drachten open te stellen voor een sprintrace met (soms) zwaar opgevoerde scooters. Dat is logischer dan het lijkt, zegt Joke van Gent van het VEC. ,,Wij zijn opgericht met als belangrijkste doelstelling: ‘25 procent minder verkeersslachtoffers in 2010.’ Die ‘winst’ valt vooral te behalen bij de groep jonge brommer- en scooterrijders. Dat is een leeftijdscategorie die zich moeilijk laat bereiken door voorlichters, maar op deze meeting kunnen we ze hopelijk toch een heleboel meegeven.”
En dus staan op de ene helft van het VEC-terrein de scooterrijders in slagorde klaar om elkaar op een kort strookje asfalt om het hardst te bestrijden, en is de andere helft ingeruimd voor standjes van bijvoorbeeld helm- en handschoenverkopers, de politie en Stichting Bevordering Verkeerseducatie Noord-Nederland. En hoewel – eerlijk is eerlijk- de meeste aandacht uitgaat naar de races, vinden de foldertjes en dvd’tjes gretig aftrek, ook bij hardrijders als Valentinoioxjuh. ,,Zij vinden dat het niet verantwoord is dat ik zo hard rijd, maar ik heb wel altijd een helm op, een jas aan en een lange broek. En mijn remmen zijn zo afgesteld dat ze de snelheid goed aankunnen.”
Daniël zegt ook bewust bezig te zijn met zijn veiligheid, al heeft hij niet zoveel interesse in de stands. ,,Ik heb wel een tijdje zonder gereden, maar nadat ik eens iemand heel erg onderuit heb zien gaan, ben ik altijd een helm en goede kleren gaan dragen.”

Vond nog een stukje, dit is van andere krant: friesch dagblad.
Ik was geen organisator bij illegale meeting in bergum toen bij de eprom. Heb alleen inne zo leren kennen. Ik heb helemaal niks gezegd over mijn veiligheid. Ik reed altijd al met helm op. Wel gezegt dat ik iemand onderuit zag gaan.
Lekker vervormd allemaal. :X

Edit: Daniël Moenzelaar :L Moezelaar, spelde het nog voor hem uit.
 
Last edited:
nope nog niet 1 x gezien dat ze het snapte ze denke nog altijd in de kraitler
tijd


plus dat we allemaal levengevaarlijk en aso zijn waneer die is opgevoerd
 
Razma said:
om deze redenen wil ik geen televisie of kranten op lelystad...

Inderdaad.

Het was gezellig, goed georganiseerd maar ik zie er heel weinig van terug in de media artikelen.
Ook de titel die gebruikt word in de Leeuwarder Courant is veel te negatief, als mensen de titel lezen is het eerste wat ze denken 'negatief' er hadden veel mooiere, positievere titels bedacht kunnen worden.

De media is en zal altijd een stelletje appart blijven, in het omdraaien van de feiten zijn ze de besten.

Tevens mijn radiostukje op omropfryslan was leuk te noemen, er is niet in geknipt.
 
pd-tuning said:
dus als je op een mb rijd ben je boer?? :|


verder ziet het er goed uit, mooie stuk weg ook om op te sprinte

Ook dat :*

Maar op een gegeven moment stonden er zn 20 man naast ons, met klompen aan, en die taal die ze uitsloegen 8P, kon dr niks van maken :+.

En die kerel maar proberen wheelies te bouwen op zn MB, en vervolgens kwam er ook nog 1 of andere ''minibike'' uit die auto, heb me kapot gelaggen :D
 
Razma said:
om deze redenen wil ik geen televisie of kranten op lelystad...
Nee dat kan ik me inderdaad voorstellen. Alleen omrop fryslan en friesch dagblad hadden nog wel leuk positief stukje.
 
ja dat is dan wel weer jammer he,zo komt et nooit een keer positief naar voren:|
nouja hoop dat dat nog eens zal veranderen,maar de meeting was echt geslaagd...er hing ene lekker chill sfeertje en het was niet te druk gewoon goed:)


het mag van mij nog wel en keer over gedaan worden:D

rollerbank lag er trouwens te makkelijk uit:)>toen maar naar de testbank:0

maaruh niks te klagen

laterz
 
de tv hoeft er niet te zijn nee, maar gaat het nu om lelystad of een meeting in friesland )drachten:°°°°°

het lijkt me echt kicken om al die mensen in zijn lelstadf shirt rond te zien lopen maarja dan zeggen ze vaak hou toch je bek en ga naar sensation ....
 
Ik heb het stukje ook net gelezen in de Leeuwarder Courant, maar wat een stelletje heumeux om jullie meeting met zulke ongevallen te associeren.. :|

Ik vind het echt nergens op slaan, sowieso de titel al : Zonder HELM blablabal..
en dan zie je 2 cm naar beneden 2 gasten op een scooter MET helm.. dus de titel slaat sowieso al op strond.. :|

Mjah, het is iig niet zo erg als het stukje over mijn dorpje O-), maar dat lezen jullie zelf maar :X
 
Razma said:
waarom schrijven we dan geen reactie erop en inzenden naar daar ?
Is wel een idee..
kom maar met wat ideëen, alhoewel ik het maar niet moet inzenden aangezien ik er niet was :+
 
dragsterlover said:
humm heb je gelijk in :p laat mooi zo wat wou je er tegen doen, kranten schrijven toch wat ze ze willen. :)

de krant mag idd schrijven wat ze willen, maar jij kan het daar best niet mee eens wezen.
schrijf een stukje en laat mensen weten dat het niet zo gegaan is.
 
Drag-Racing*NL said:
de tv hoeft er niet te zijn nee, maar gaat het nu om lelystad of een meeting in friesland )drachten:°°°°°

het lijkt me echt kicken om al die mensen in zijn lelstadf shirt rond te zien lopen maarja dan zeggen ze vaak hou toch je bek en ga naar sensation ....

Superrrrrr Stoned.......denk ik
 
dragsterlover said:
humm heb je gelijk in :p laat mooi zo wat wou je er tegen doen, kranten schrijven toch wat ze ze willen. :)

Hoeft niet altijd, je mag eisen dat je de artikelen eerst wilt zien voordat ze geplaatst worden. Je kunt ook werken met een ´persvoorlichter´ die het woord doet voor alle kranten, zo heb je minder kans op verdraaien.......
 
Back
Top