Mensen,
Ik studeer commerciële economie en ik moet een vak kiezen voor een periode in het volgende leerjaar.
Ik kan kiezen tussen:
- Marketing Across Cultures (colleges in het Engels)
- Wirtschaftsdeutsch (Duits)
Even een korte toelichting (die mijn school geeft)
Marketing across cultures
We examine how companies can appreciate and adapt to international diversity. We will focus on marketing and cultural factors when doing international business. Based on the theory of Hofstede. By comparing national marketing systems with local commercial customs, we will use a cross-cultural approach that provides essential information on how marketing strategies can be implemented in different national contexts.
Wirtschaftsdeutsch
Aan de hand van het boek "Unternehmen Deutsch" worden (8P) een aantal eenvoudige zakelijke situaties behandeld, zoals
- jezelf en anderen voorstellen - prijzen en producten vergelijken - afspraken maken - bezoekers begroeten en een programma plannen.
Grammatica die van belang is voor de onderwerpen, wordt apart behandeld. De nadruk in deze cursus ligt echter niet op de grammatica. De verschillende vaardigheden (spreken, schrijven, luisteren en lezen) worden geïntegreerd aangeboden.
Verder komen verschillende culturele, politieke en zakelijke aspecten van Duitsland aan bod.
Hier mensen die een van deze vakken ook gevolgd hebben?
Ik neig naar marketing across cultures, omdat ik denk dat ik later meer aan Engels zal hebben dan aan Duits en het feit dat het internationale aspect mij erg aanspreekt. De korte toelichting van wirtschaftsdeutsch komt ook een beetje 'middelbare school-achtig' bij me binnen door het 'gesprekjes' oefenen etc. Maar aan de andere kant is de Nederlandse economie grotendeels op Duitsland gericht.
Mensen,
Ik studeer commerciële economie en ik moet een vak kiezen voor een periode in het volgende leerjaar.
Ik kan kiezen tussen:
- Marketing Across Cultures (colleges in het Engels)
- Wirtschaftsdeutsch (Duits)
Even een korte toelichting (die mijn school geeft)
Marketing across cultures
We examine how companies can appreciate and adapt to international diversity. We will focus on marketing and cultural factors when doing international business. Based on the theory of Hofstede. By comparing national marketing systems with local commercial customs, we will use a cross-cultural approach that provides essential information on how marketing strategies can be implemented in different national contexts.
Wirtschaftsdeutsch
Aan de hand van het boek "Unternehmen Deutsch" worden (8P) een aantal eenvoudige zakelijke situaties behandeld, zoals
- jezelf en anderen voorstellen - prijzen en producten vergelijken - afspraken maken - bezoekers begroeten en een programma plannen.
Grammatica die van belang is voor de onderwerpen, wordt apart behandeld. De nadruk in deze cursus ligt echter niet op de grammatica. De verschillende vaardigheden (spreken, schrijven, luisteren en lezen) worden geïntegreerd aangeboden.
Verder komen verschillende culturele, politieke en zakelijke aspecten van Duitsland aan bod.
Hier mensen die een van deze vakken ook gevolgd hebben?
Ik neig naar marketing across cultures, omdat ik denk dat ik later meer aan Engels zal hebben dan aan Duits en het feit dat het internationale aspect mij erg aanspreekt. De korte toelichting van wirtschaftsdeutsch komt ook een beetje 'middelbare school-achtig' bij me binnen door het 'gesprekjes' oefenen etc. Maar aan de andere kant is de Nederlandse economie grotendeels op Duitsland gericht.
Nja studeer zelf ook commerciële economie en had een soortgelijk vak. Bij mij heette het international culture marketing ofzo. Vond het in ieder geval goed saai met die 5 dimensies van hofstede. Wellicht wel nuttig maar niet echt boeiend.
In ieder geval alles beter als Duits toch
Ik weet 1 ding, in een internationaal bedrijf kun je beter je talen spreken, dan dat marketing geneuzel kunnen reproduceren...