Welke opleiding ga jij doen #2

Status
Not open for further replies.

Maarten

Fucking positive
Aangezien het vorige topic is gesloten ivm de 1000 posts regeling, en het vervangende topic van de aardbodem is verdewenen, bij deze een nieuwe :)

Het vorige topic:
http://forum.scooterforum.net/forum/f33/welke-opleiding-ga-jij-doen-71664/index45.html

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen.
Ik ben bijna klaar op het grafisch lyceum. Ik hoop over een aantal maanden af te studeren. Nu ben ik al een beetje aan het kijken voor een HBO vervolgopleiding.
Het aller liefste doe ik iets met film en video bewerking (dus after effects e.d.) Op de willem de kooning in Rotterdam zijn wel een aantal richtingen die hier wat mee te maken hebben, maar ik weet niet zeker of dit echt iets is voor mij.
Zijn er misschien mensen die iets meer over de richtingen AV, animatie of een soortgelijke opleiding op een andere school kunnen vertellen?
(bijv. wat leer je er, hoe veel jaar ben je met de opleiding bezig, voltijd of deeltijd enz.)

Voorbeeldjes van dingen die ik graag maak op mijn stage zijn te vinden op www.nuformer.nl (work > movies).
 
Advertisement - register to remove this

7 December selectiedag hoge hotelschool maastricht gehad. Nu tot eind januari afwachten of ik word toegelaten, hoop echt van wel. Als het daar niet lukt proberen in Den Haag, en anders maar vuilnisman worden:)
 
Management, Makelaardij en Bouwkunde in Utrecht.

Na een jaartje Autotechnicus te hebben gedaan toch maar voor een beroep gekozen die wat breder is en waar natuurijk meer geld en doorgroei mogelijkheden inzitten. Is wel meteen een hele andere richting.
 
ben nu bezig met de Fontys Sporthogeschool in Tilburg :)

Wat moet ik me hier bij voorstellen? Wat voor vakken e.d. heb je?

Vorig jaar heb ik Bedrijfseconomie gestudeerd op Inholland Haarlem, dit was helemaal niks voor mij, en daar kwam bij dat ik gewoon even geen zin had in studeren.

Nu studeer ik Fysiotherapie aan de Hogeschool van Amsterdam, en dit gaat echt goed. Dat tussenjaar heeft me echt goed gedaan, nog nooit zo gemotiveerd geweest om te studeren.
 
ik heb het CIOS gedaan in Sittard..

ben nu bezig met de Fontys Sporthogeschool in Tilburg :)

dan zit je waarschijnlijk @ stappegoor?
ik doe Bedrijfsmanagement MKB @ fontys Tilburg, Locatie: St. Jozefstraat (+/- 150m van het centrum vandaan).

Management, Makelaardij en Bouwkunde in Utrecht.

Na een jaartje Autotechnicus te hebben gedaan toch maar voor een beroep gekozen die wat breder is en waar natuurijk meer geld en doorgroei mogelijkheden inzitten. Is wel meteen een hele andere richting.

Lijkt me ook wel een behoorlijke interessante studie, doe je het op HBO niveau of niet?
 
Klein kickje.

Zit nu toch te twijfelen tussen geneeskunde studeren en vervolgens patheloog worden, of koksopleiding (oid, iets in die geest ieg) en de horeca in te gaan als kok.
Werk nu @ restaurant (En nee het is geen veredelde snackbar), en het trekt me wel op de een of andere manier.

ARGH DILEMMA x|

(Ja ik weet dat ik nogal twijfel (ook gebleken in #1 van dit topic :p) :rolleyes:)
 
Geneeskunde is loterij. Beter je eigen erop instellen om iets anders te gaan doen, wordt je aangenomen dan is het alleen maar mooi. Of je cijfers moeten super zijn @ eindexamen.
 
Klein kickje.

Zit nu toch te twijfelen tussen geneeskunde studeren en vervolgens patheloog worden, of koksopleiding (oid, iets in die geest ieg) en de horeca in te gaan als kok.
Werk nu @ restaurant (En nee het is geen veredelde snackbar), en het trekt me wel op de een of andere manier.

ARGH DILEMMA x|

(Ja ik weet dat ik nogal twijfel (ook gebleken in #1 van dit topic :p) :rolleyes:)
Als je het nu al verkeerd spelt en je cijfers er niet naar zijn, dan zou ik mijzelf afvragen of één van de allerzwaarste studies wel iets voor jou is.
 
vorig jaar alweer aan mijn 3e jaar begonnen met de studie Mode-management in Doorn ( school zelf heet TMO en is een hbo opleiding) , baal er alleen van dat ik de komende 2 weken tentamens heb :X :+
 
MBO+ tuinbouw school de lier niveau 4:D

daarna naar de HAS in Delft (HBO)
hogere agrarische school. dan wss iets met veredeling of bij floraholland oid.
 
Als je het nu al verkeerd spelt en je cijfers er niet naar zijn, dan zou ik mijzelf afvragen of één van de allerzwaarste studies wel iets voor jou is.

Héhé, ik zat ook al te kijken.

Maar ik heb er laatst ook aan gedacht de richting op te gaan van patholoog anatoom, dus me P halen Fysiotherapie dan Geneeskunde. Maar wat een weg heb je dan te gaan, ik denk ik teveel moet opgeven om dat te bereiken.

Wil sowieso nog wel een master gaan doen.
 
Nog 2 weekjes en dan ben ik klaar met MBO4 SPW! Eerst een half jaartje werken en daarna weer deeltijd naar school (hbo).. Ik ben er alleen nog niet uit wat!
 
Héhé, ik zat ook al te kijken.

Maar ik heb er laatst ook aan gedacht de richting op te gaan van patholoog anatoom, dus me P halen Fysiotherapie dan Geneeskunde. Maar wat een weg heb je dan te gaan, ik denk ik teveel moet opgeven om dat te bereiken.

Wil sowieso nog wel een master gaan doen.

patholoog anatoom heb je toch niet echt speciaal/heel weinig opleidingen voor?
meisje bij mij op de mavo wou dat ook doen maar die ging toen gewoon een arts opleiding dacht ik doen omdat er (hier niet in de buurt) een opleiding voor was
 
Nog 2 weekjes en dan ben ik klaar met MBO4 SPW! Eerst een half jaartje werken en daarna weer deeltijd naar school (hbo).. Ik ben er alleen nog niet uit wat!

Serieus he (en niet lullig bedoelt), maar ik ken wat mensen die ook die opleiding doen. Bij ALLEMAAL heb ik het gevoel dat er iets mis is gegaan in de jeugd. Aparte figuren zeg maar :p . Ik kan zo een profielschetsje maken :p . Laatste ex deed het ook en mn broertje zn vriendin ook.
 
dus als die met jou of je broertje gaan / zijn geweest is er wat mis gegaan in hun jeugd? Makes sence :p
 
Nee. Leer eens begrijpend lezen. Had het er met meisje over die het op HBO deed. Heet dan weer iets anders. Die was het nog met me eens ook.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top