S³x: Show, Shine & Speed x8r

Status
Not open for further replies.

theun

Well-Known Member
Even een nieuwe, overzichtelijkere, topic geopend!

bannernz4.jpg



Scooter
Merk: Honda
Type: X8r(s)
Bouwjaar: 2000


Setup
Cilinder: Polini - EVO - JS Max. Tuned | Polini - EVO²
Uitlaat: Yasuni - Carrera 30 | Malossi - MHR - Team '06
Krukas: Polini - EVO pen 12
Carburateur: Stage 6 - 28mm PWK D-slide - Gepolijst
Luchtfilter: Stage 6 - Double Layer black/white (48mm)
Vario: Malossi - MHR - Overrange
Koppeling: Stage 6 - Racing
Membraan: Malossi - MHR - VL13
Primaire Vertanding: Malossi - 14/39
Secundaire Vertanding: Malossi - 13/48
Carters: Piaggio - LC dd lang untuned
Vertandingsdeksel: Piaggio - Origineel -> Komt Malossi
Poulies: Malossi - MHR - Over range
Koppelingshuis: Malossi - MHR - Wingbell koelribben
Halfpoulie: Stage 6 - CNC gefreesd
V-snaar: Malossi - MHR - Kevlar Over range
Spruitstuk: Malossi - MHR - Recht spruitstuk 22 - 28 mm
Ontsteking: Italkit - Selettra
Lagers: Stage 6 - SKF - C4 Kunststofkooi


Bestuurder
Voornaam: Philippe
Naam: Theunissen
Leeftijd: 18 jaar
Hobby's: Scooters, Auto's, Opstap,..



Beste scooter-freaks...

Ik kreeg de honda zo:
hetbegin1.jpg


hetbegin2.jpg


Hij werd kort erna zo:
straatscooterzwart1.jpg


straatscooterzwart2.jpg


Daarna gaf ik de scooter ook een net kleurtje:
straatscootergrijs1.jpg


straatscootergrijs2.jpg


straatscootergrijs3.jpg


Kort erna werd ik aangereden, scooter werd total-loss verklaard, en wat doe je dan?

Juist ja... Je gaat strippen :w
(en schuren aan het frame)
strippen.jpg





Project 2005 - 2006

Scooter
Merk: Honda
Type: X8r(s)
Bouwjaar: 2000


Setup
Cilinder: Malossi - MHR - Replica 70cc
Uitlaat: Malossi - MHR - Replica
Krukas: Malossi - RHQ - Pen 12
Carburateur: Stage 6 - 24mm vlakschuif - Gepolijst
Luchtfilter: Stage 6 - Red
Vario: Malossi
Koppeling: Hebo - Racing
Membraan: Stage 6
Primaire Vertanding: Origineel
Secundaire Vertanding: Origineel
Carters: Honda - AC dd Untuned
Vertandingsdeksel: Piaggio - Origineel -> Komt Malossi
Poulies: Origineel + Malossi - MHR - Fixed
Koppelingshuis: Malossi - MHR - Wingbell koelribben
Halfpoulie: Polini - Airspeed
V-snaar: Malossi - MHR - Kevlar
Spruitstuk: Stage 6
Ontsteking: Italkit - Selettra
Lagers: SKF - C3




1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg



Als geweldige afsluiter, kwam de scooter met zijn AC blokje in de 'Da Garage' afdeling in het boekje Scootin' terecht:
5.jpg





Project 2006 - 2007

Ik had dus genoeg van het AC honda blok, en besloot voor Piaggio te gaan.

Ik besloot een Piaggio LC dd blok nieuw te kopen bij EPC.

Al het pretspul dat erin ging:

VL13 & Pia recht 28mm spruitstuk:
1.jpg


Bosch waterpomp:
2.jpg


Stage 6 PWK 24mm vlakschuif:
3.jpg


Overrange poullies:
4.jpg


Stage 6 filter:
5.jpg


Malossi MHR winbell met koelribben (verstevigd):
6.jpg


Stage 6 temp. + rpm:
7.jpg


Stage 6 kick:
8.jpg


Malossi Overrange Kevlar belt:
9.jpg


SKF C4 kuntstofkooi lagers & keerringen:
10.jpg


Yasuni Carrera 30:
11.jpg


Kiesler velg:
12.jpg


Galfer remschijf achter:
13.jpg


Kiesler wielnaaf + gepolijst:
14.jpg


- Polini Evolution (fluitpoortmodel)
- Polini Evolution Krukas
- Stage 6 CNC gefreesde halfpoullie
- Italkit selettra binnenrotor
- Stage 6 koppeling

15.jpg


Piaggio LC dd carters:
17.jpg


16.jpg





04-08-2006 (2)

Subje is dan uiteindelijk gelast, en van de eerste keer mooi recht. Het ziet wel raar uit zo, maar er komt nog wel eens een volledige zelf gemaakte sub, dit is wel stevig, maar ziet raar uit.


1.jpg

M'n pa aan het lassen

2.jpg

Mat zwart gespoten + gemonteerd




11, 12 & 13-08-2006

Blokje in elkaar gezet:
1.jpg


2.jpg


3.jpg





20-11-2006

Al een dikke 2-tal weekjes geleden dat er nog eens een update kwam, dit niet omdat ik niets meer heb gedaan, dat niet. Ik had mijn uitlaat omwille van een reden niet, maar nu dus terug wel. Hij was nml. naar de verchromer.

Heeft wel een smak uit mijn budget genomen, maar het resultaat mag er zeker wezen!


img3373al3.jpg


img3358em1.jpg


img3316nw3.jpg





27-12-2006

Vandaag eindelijk de scootin' bij de dokter voorgeschreven gekregen.

Voorpagina:
img3966copyim2.jpg


Intro:
img3967copyfn9.jpg


Verhaal:
img3969copyaw0.jpg


Setup + toekomst pagina:
img3970copywg7.jpg


Poster:
img3971copyux0.jpg





29-12-2006

Gisteren bracht ik mijn voorvork benen binnen om laten in te korten. Vandaag ben ik ze gaan ophalen, ineens ook de poten laten vastzetten zodat ze niet meer veren.

Ik heb ook een Aerox (Brembo) remklauw gemonteerd met ineens een nieuwe stalen kabel.

Weer gewicht eraf gesloopt:
img3999cg0.jpg


Overzicht:
img3992uu7.jpg


img3986fk1.jpg


img3981fu1.jpg


img3977yf4.jpg


img3973cs6.jpg


Als ik mijn wiel draai is er nog maximum 1mm over :w:
img3996jt8.jpg





05-01-2007

Ik heb (om het nieuwe jaar te beginnen) niet stilgezeten.
Ik heb alles bijgepolijst, paddock tegoei vastgezet, KVS-darmen dikker gestoken (koelingsprobleem opgelost),...

Ik heb ook een andere cilinder gemonteerd, momenteel niet van mij, maar als er goeie prestaties uit komen koop ik hem.
Betreffende: Polini EVO vlinderpoort-model Stage 3 (max. tuned maw) JS-tuned.

Zonder kappen:
img4066cy1.jpg


Wieldop gekocht bij EPC:
img4075gi6.jpg


Cilinder:
img4085mj8.jpg


Squish (perfect gewoon):
img4063sp0.jpg





22-02-2007

Weer een dikke maand geleden dat er een update was, maar geen nood, het project heeft niet stilgestaan. Zo heb ik alles netjes zitten afstellen, werd er een aerox velg aangekocht, deze werden binnegebracht voor te coaten, ik ga vandaag ook 2x Stage 6 slicks, Metrakit remschijf oversize en lagers voor velg passend te maken.

Foto's van velg tijdelijk:

img4519xr9.jpg


img4520en9.jpg


img4522lh1.jpg





05-03-2007

@ scootshop rubber gekocht en vandaag aangekomen:

img4685jv2.jpg


img4677yb2.jpg





2007-03-22

Na lang wachten dan toch nog eens een update.
Ik heb ondertussen de achterste velg al terug, de voorste was nog niet klaar (ze gingen nog nieuwe lagers erin persen).
Ook een nieuwe luchtfilter & stuurclamp gekocht.
Achterste stuk frame lichter gemaakt (bijna 1500 gram vanaf).

Zo was het ongeveer:
1.jpg


Zo na een pak eraf slijpen/boren:
2.jpg


Opnieuw gespoten:
3.jpg


Kiesler velg gecoat met stage 6 bandje errond:
4.jpg


5.jpg


6.jpg


- Stage 6 Double Layer White,
- Stage 6 Clamp:
7.jpg





26-03-2007

Gisteren was het mooi weer, en niet te warm. Je wilt knallen maar hebt geen voorvelg, wat doe je dan: je draait de voorvelg van je straatrox af met metrakit oversized 200 en gaat een eind knallen. Stage 6 vooruitstaande clamp gemonteerd na aanpassingen, stage 6 filter nog niet (ivm vuil :p).

Ook heb ik besloten mijn honda voorvelg te behouden, deze vind ik mooier dan een aerox voorvelg.

Foto's van de dag:

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg


10.jpg


11.jpg





12-04-2007

Ben ten eerste geslaagd voor mijn praktijk examen voor de auto, dus vanaf nu mag ik de weg op!

Vandaag met het goede weer eens alles netjes gepoetst en mijn witte luchtfilter gestoken. Ook 2x slicks met versgecoate velgen dus!

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Potver dit ding blijft echt geweldig mooi!

Echt heel erg vet, ga zo door, het word alleen maar mooier! :W
 
netjes hoor!
c30 ziet er trouwens goed netjes uit!
verder leuk en origineel project
succes er verder nog mee

Oooi
 
K'vond dat het tijd werd om een nieuwe post aan te maken, de andere ging al even mee en had ik tijdje niet meer bijgehouden.

Bedankt voor de reacties al!
 
Ziet er echt nog steeds vetjuss uit !!
ben benieuwd naar je voorkap als deze klaar is :W
 
Even algemene vraag: Werken de foto's iets of wat? De meeste staan sinds vandaag op mijn eigen host, en die lijkt me niet al te snel.

Graag even jullie mening.
 
Jij vraagt wij antwoorden :W

bij mij waren ze allemaal snel geladen en geen 1 rood kruisje hier :+
 
zeer mooi afgewerkt, echt respect hiervoor!
Ik vond hem enkel wel mooier met de originele voorkap gewoon zonder de lichten erin!

Doe zo verder!!!

grtz
 
:W Ik vind dat deze scoot toch wel in het lijstje mag komen van: De Mooiste.
Die aerox voorkap doet hem zeker goed :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top