Show Rox

Show Rox

Well-Known Member
Hallo,
Ik ben Mark Versteegt 18 jaar en woon in Biddinghuizen.
Heb zelf nieuwe aerox 2006 gehad en heb m nu verkocht aan me broertje en rij nu zelf in een mini cooper. Nu wou ik altijd al sprinten maar had het idee nooit doorgezet omdat ik me geld liever uitgaf aan mn hobby namelijk Dj. Maar nu ik alle Dj shit bij elkaar heb ben ik toch begonnen doordat ik op een sprintscooter reed van een vriend van me met 20.5 Pk. Paar keer gesprint op Wieringerwerf en toen was ik verkocht. Dus ik op internet zoeken en heb een week later een Rox opgehaald!!!

Hier even een beeld zoals de Set-up gaat worden:
Cilinder: Malossi MHR Team Speed 70cc 7T Xsh Max Tuned
Uitlaat: Yasuni C21 en Xsh Roost mk3
Krukas: Malossi RHQ 12pen
Carburateur: 28 mm Keihin Xsh Max Tuned
Luchtfilter: XSH 70 mm
Vario: Malossi MHR 2005
Koppeling: Malossi Delta Cluch
Membraan: Malossi Vl14 Met Ophoogplaatje
Primaire Vertanding: 13/44
Secundaire Vertanding:
Carters: Xsh Max Tuned En Gekotterd Op Speed
Vertandingsdeksel: Top Performance Nardo
Poulies: Malossi MHR Overrange 2005
Koppelingshuis: Malossi MHR Wing Bell Verstevigd & Gekoeld
Halfpoulie: Malossi Ventilvar
V-snaar: Malossi MHR Overange 2005
Spruitstuk: Malossi 25mm Pia recht incl. XSH Wig 2.0
Ontsteking: Malossi Digitronic Binnenrotor incl. Eprom
Lagers: SKF C4 Met Nikkel Kooi

12 Juni 2007:
Heb op internet een Rox uitgezocht met alleen een blok en een frame de rest heb ik allemaal niet nodig omdat alles kwa uiterlijk zelf gemaakt word.

20 Juni 2007:
Heb het hele frame klaar gemaakt om naar Xsh te brengen voor het lassen van het subframe. Ik breng hem daar donderdag naar toe.
Velgen ook meteen klaar gemaakt want als het frame terug is dan gaat het frame en de velgen naar de coater.

Foto-NHXHZXTK.jpg


26 Juni 2007:
Naar Jos Dijkman geweest en heb een splinternieuwe voorvork gehaald.


28 Juni 2007:
Ben naar Xsh geweest heb me frame weggebracht en me carters. Carters worden op maat gemaakt en uitgekotterd voor Malossi Mhr Speed. En het frame word subframe aangelast en dan worden de carters en het frame meteen gestraald.

21 September 2007:
Alle Shizzle bij Xsh opgehaald. Cartes zijn weer super dik gestraald en heel netjes getuned en gekotterd. Subframe ziet er ook goed uit.

21 Maart 2008:
Heb even een stop gehad moest het geld even ergens anders in steken maar ga nu weer hard verder met de sprinter heb vandaag frame naar de coater gebracht in Nijkerk over 2 weken kon ik het ophalen.

4 April 2008:
Kom net terug van de coater heb even wat foto's gemaakt met de nieuwe voorvork er even los in, omdat ik de balhoofdlagers er nog in moet zetten.

Foto-UG77MX6X.jpg


Foto van het subframe:
Foto-JD687ZSE-1.jpg


13 April 2008:
Naar sprint in Meppel geweest heb daar bij de Xsh Stand een sportstuurtje gehaald. Was super mooie sprint jammer van de regen maar voor de rest goed geregeld.

Foto-QCCGR76P.jpg


14 April 2008:
Net bij Euroscooters even een bestelling gedaan:
Stage 6 Clamp
Tomasselli Snelgas
Killswitch
Kickstartdeksel Tnt
Remhevels

16 April 2008:
Postbode aan de deur met een mooi pakketje! Me Stage 6 Clamp. Tomasselli Snelgas, Killswitch, Kickstartdeksel Tnt en me remhevels binnen. Fotos heb ik met me mobiel gemaakt vandaar iets onduidelijk!

Foto-PFBWYINY.jpg


Ook nog even een foto met het complete stuur:
Foto-XOKEHEXR.jpg


20 April 2008:
Voorvork in me frame gezet ook meteen subframe in het frame gehangen.
Ook een bestelling gedaan bij euroscooters namelijk:
Aerox radiateur leidingen + reservoir
Tnt Kickstart
Stage 6 Paddock stand
Complete remset

3 Juni 2008
Heb voorwiel erin gehangen achterwiel eringezet en meteen het radiateurtje aan gesloten. Ondertussen heb ik ook nog op de meeting in Harleke (Belgie) een karttankje en de doorzichtige Kvs slangen gekocht.
Vandaag rempotjes uit elkaar gehaald en klaar gemaakt om naar verchromerij te brengen.
Hier even wat foto's zoals hij er nu bij staat:

Foto-JOXINURF.jpg


Foto-B3QCTKFV.jpg


14 Juni 2008
Scooter weer uit elkaar gehaald en toch besloten om mn veerpoten in te korten. Na heel wat werk zijn ze nu 7 cm ingekort en de veer zelf maar 5cm dus heb ik nu een hele stugge vering! De veerpoten zelf laat ik rood coaten samen met het kroonstuk. Komt maandag terug van de coater ben benieuwd hoe het staat. Ook ergerde ik me aan mijn zwarte radiateur dus die heb ik nu wit gespoten. Als ik tijd heb deze week dan spuit ik de buddy ook meteen wit.
Foto's zet ik erop zodra mn spullen terug komen van de coater!!!

19 Juni 2008
Gister me spullen opgehaald bij de coater en het resultaat is super echt mooi die rode veerpootjes. Bij bovenste foto zie je nog even het verschil ik heb straks nog 2.5 cm om in te veren. Check snel de foto's hier zie je ook meteen foto van me witte radiateurtje!

Foto-IEE6KAO8.jpg


Foto-J34HGKWZ.jpg


Foto-HLI6RSEC.jpg


Deze week nog even langs karsemeijer voor nieuwe keerringen en olie.
Ik hoop dat over 2 weken ik genoeg tijd heb om bij Xsh langs te knallen en dan me blok volledig te laten opbouwen het geld is er in ieder geval;)

26 Juni 2008
Het is zover vandaag naar Xsh geweest en heb daar me blok gebracht. Alles word het maximaalst getuned. Xsh monteert hele blok en stelt ook af. Waarom? Dan heb ik de garantie dat er veel pk's uit zullen rollen en dat is mij doel. Alle onderdelen ook meteen bij hem besteld paar dingen kon ik meteen meenemen en de rest neemt hij mee naar meeting Kloosterzande.
Heb nu vandaag:
Stage 6 Slick Bandjes
Stage 6 4-Zuigerige Remklauw
Stage 6 Temperatuur/Toeren Teller
Stage 6 Oversized Monsterdisk
Stage 6 Rempotdeksels Carbon
Wit Buddyovertrek

Hier nog even wat foto's:
Foto-BM6ZBCRY.jpg


Foto-B7M4URB7.jpg


Foto-7YGCNBYP.jpg


Foto-YWYKXOYA.jpg


Het blok is helemaal klaar rond 13 Augustus dus tot dan wacht ik nog even af en ga verder met optische gedeelte.
Zo op naar Kloosterzande en dan een nieuwe update.

Eerste meeting waar ik aanwezig zal zijn is: Brommersprint Genemuiden!
En wil volgend seizoen meerijden met Sbo 2009



15-Juli-08
Zo van het weekend even nieuwe sleutelruimte al beetje ingericht. Heb de keeringen voor de voorvork eindelijk binnen en meteen voorvork in elkaar gezet. Ziet er wel heel dik uit met die rode voorpoten. Heb ook me Buddybak wit gespoten en me rempotjes ziet er super netjes uit al zeg ik hetzelf. Me buddyhoes is over 1 week klaar.

Foto van het sleutelhok met mijn aerox op het bureau en die andere aerox is van een vriend van me!
Foto-GPWCEJIX.jpg


Foto van gespoten buddy.
Foto-P34KXWXJ.jpg


Foto van het complete remsetje;)
Foto-RBERILJW.jpg


En dan nog een foto van de voorkant;)
Foto-VO6ZUPUR.jpg


Na dit weekend nog even een update en daarna ben ik twee weken in Lloret en als ik terug ben is een week later me blok klaar;)



23 Augustus 2008
Ben al aardig opgeschoten met de rox, ik heb kvs slangen alvast bevestigd met de reich pomp en de buddyhoes zit erop. Woensdag 27 Augusutus heeft Xsh het blok klaar met 24 Pk.

Hier nog even wat foto's:
Foto-78DUVQUX.jpg

Foto-WKFKWUXU.jpg

Foto-RFFREYKA.jpg

Foto-KXELCOBS.jpg

Foto-ZKBGXSXO.jpg

Foto-VPQJJCI8.jpg


Nog even een paar dagen wachten en dan heb ik eindelijk me blokje terug!



Ben aanwezig op:

Brommersprint Genemuiden
Meeting Wieringerwerf



01-September-2008

Blokje heeft 24 Pk aangetikt alleen viel al snel terug op 23.7.
Genemuiden was me 1e sprint en ik had al snelste tijd 8.001 gereden met 0.324 reactietijd. Was leuke meeting goed georganiseerd alleen donders wat gaan die lampen snel hehe.

Meeting Wieringerwerf was ook leuk 2e op testbank met 22Pk. Dat viel tegen jongens van scooter-power dachten dat het wat was met me ontsteking. Er zat een dipje in maarja paar keer leuk gereden en aan het einde van de dag was me radiateur in 1x lek.

Hier nog even wat foto's:

Foto-VLU7TJNF.jpg

Foto-N8HOOSZX.jpg

Foto-K3JVDTNI.jpg

Foto-KYRK3MU4.jpg



Binnekort zal ik de rest van foto's er ook op zetten.




15-September 2008

Naar meeting Harenkarspel geweest was opzich leuke meeting!
Paar x sprint getrokken en in x was me gaskabel geklapt, weer even gemaakt en toen op testbank gezet.
Met als score 23 Pk Sae meteen 1e prijs mee naar huis genomen;)

Hier nog even wat foto's zoals hij er nu bij staat radiateur word nog wit want die vorige was geklapt.

Foto-OBVHTIKZ.jpg

Foto-FY33NNZP.jpg

Foto-MELH678K.jpg

Foto-KTCDZRE8.jpg

Foto-AKNVNJFY.jpg

Foto-CCJ3NMYG.jpg


Nog paar dingen veranderen van de winter en straks gaat scooter weer naar Xsh om weer over de 24Pk te komen.

Bedankt voor alle reacties!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

erg strak ding word dit wel :), geld zat zo te zien :p
alleen waarom koop je een nieuwe voorvork en ga je hem daarna laten coaten, met alleen wat nieuwe keerringen was je veel goedkoper uit geweest ;)

suc6 ermee:)
 
Ga nu naar Lloret en na me vakantie heeft Marco het blok klaar en doe ik een grote update met het minimale vermogen van 24 pk!!! Met Mhr Speed!!!
 
geloof mij dat lukt heus niet zomaar , zelf mensen die voor marco rijden halen dat nog niet eens. ziet er verder wel vet uit.
 
Back
Top