Show/ Driftpromotion Aerox

Status
Not open for further replies.

JJ Motorsport

It's a bloody racer
Hey mensen, ben hier al een jaar ofzo niet meer geweest omdat mijn scoot ook zoals sommige andere nooit af is gekomen door andere prioriteiten :)

Maar nu gaat het door.

Heb alvast hieronder wat foto's geplaatst van hoe die er nu bijstaat en wat de setup momenteel is. Momenteel ben ik nog op zoek naar een waterpompje of 2 van Reis en ook nog wat veertjes voor de uitlaat expansie en ook een geschikte demper om het geluid laag te houden.

Setup is het volgende:

MHR Cross 47.6 Bewerkt door twins 2004
Uitlaat: DPR
Krukas: Malossi RHQ 85mm
Carburateur: 21mm Stage 6 vlakschuif later misschien 24.
Luchtfilter: Polini filter (Lange cilindervormige)
Vario: Malossi overrange Multivar 2000
Koppeling: Malossi delta
Membraan: Malossi vl14 met malossi carbon plaatjes
Primaire Vertanding: Malossi 13/44
Secundaire: Polini 15/42
Carters door twins gedaan in 2004
Vertandingsdeksel is origineel.
Poulies: Malossi Overrange Poelies
Koppelingshuis: Malossi wing clutch bell
Halfpoulie: Malossi ventilvar 2000
V-snaar: Malossi overrange kevlar
Spruitstuk: Top performance 24mm met verloop rubber
Ontsteking: Malossi Rotor 2005
Lagers: c4 malossi Tn9
Sebac achterschokbreker met gas reservoir
Carbonnen carterkap van TNT + waterpomp huis is ook carbon

Verder heb ik nog liggen, een TNT stuurtje;
Hebo toeren + temp teller;
fietsen metertje;
dat was het zown beetje.... nu de foto's

Voorste velg
dsc01186zm4.jpg


Achterste velg
dsc00022oj5.jpg


Blok
dsc00029bi0.jpg


Handmade demper van de DPR (Moet een andere want deze is gewoon te luid :p)
dsc00005qc6.jpg


Totaal plaatje paar maanden terug toen ik hem een beetje was afstellen met sproeier enz.
dsc00046ta3.jpg


Een paar delen van de kappen onder het plamuur enz, (deze zijn momenteel al geschuurd enz en in de primer)
Ben alleen nog niet uit welke kleuren ik wil hebben, maar als iemand wat kan shoppen voor me laat even weten dan noem ik een paar kleuren die me wel aanspreken...

aeroxmonogeplamuurdge8.jpg

bcdunderseatgepolyedwc3.jpg


Het beenkap en andere originele zwarte binnenkap delen heb ik al allemaal zwart glans gespoten + blanke lak eroverheen, daar maak ik nieuwe foto'svan als het weer deze week nog mee zit.
beenkapjq2.jpg


kappeninprimerwc6.jpg


Hier nog wat pics van wat delen en het blok in opbouw
blok4hv1.jpg

dsc00041lk1.jpg

spulyl9.jpg


Sorry voor het lage kwaliteit van sommige foto's, die waren met de gsm cam gemaakt :)

edit: even pics verandert hopelijk werkt het nu :p

Scooter word uiteindelijk gebruikt bij drift series van de BE en NL drifserie voor Driftpromotion (bedrijf van me pa) dus kleur combinatie speelt ook een beetje een rol hierbij (rood zwart) maar zat ook meer aan metallic zwart met een candy rode kleur te denken.

2 kleuren die ik al heb liggen (wat de officiele kleuren zouden zijn) in potten zijn de volgende:

dsc01413qq2.jpg

dsc01414jd7.jpg



19 Sept..
enige update even om te laten zien hoe alles er nu bijstaat:
dsc03047sc1.jpg

dsc03048em1.jpg

dsc03050tq9.jpg

dsc03067pg4.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er wel leuk uit :)

maar als je je geluid laag wil houden zou ik eerst gaan zoeken bij de filter :rolleyes:

Zou eerder dan een bewerkt std filter of kartbox nemen dan ipv andere demper. Zal al een hele koop schelen :)
 
Facilly said:
ziet er wel leuk uit :)

maar als je je geluid laag wil houden zou ik eerst gaan zoeken bij de filter :rolleyes:QUOTE]

Geloof maar daar is niks te zoeken :) het ligt puur aan de demper die zo hard is. filter maakt bijna geen herrie alleen leuk brom geluidje als je de gas opent. Als ik geen filter erop had oke dan kwekkert die heel erg, maar de demper is niet echt "dempend" zullen we maar zeggen :D
 
Als je je geluid laag wil houden, zou ik een Yasuni/ Bidalot demper fixen en een buddyfilter dempt het geluid ook redelijk
 
Sorry,vergeten te posten. Buddy filter heb ik al :D maar idd een yasuni demper d8 ik ook aan, gianelli rs is ook wel vet haha alleen wat erg lang ;)
 
Vandaag weer ffe gewerkt aan het blokje,
cilinder kop eraf gehaald want had een lekkage probleem, dat was het reden waarom ik het blokje er weer af moest halen. Dat nagekeken en bleek gewoon de bout in het bovenkant van de kop te zijn. Die heb ik nu verwisseld met het officiele nippel schroef die je bij de cilinder krijg en die moet ik dan met kneedbaar ijzer dichtmaken.

Verder nog de pakking van de vertanding nagekeken, die lekte namelijk ook :S maar heb dat ook weer opgelost, opengemaakt en schoongemaakt +nieuwe olie en pakking erop. Piece of cake......

Nu heb ik vanmiddag me binnenkappen afgemaakt, die heb ik helemaal geschuurd eerder en waren al gespoten in zwart glans + 1 laag blanke lak, vandaag heb ik de uiteindelijke laag blank erop gelegd en de resultaten ben ik blij mee(de meest opvallende stukken van de kappen heb ik goed strak kunnen spuiten, later betere foto's omdat ze door miezel regen wat nat waren geworden). De rest van de kappen heb ik in filler gezet zodat de spuit bedrijf die kunnen opschuren en in de primer zetten ivm wat kleine putjes die erin zaten.
Eind deze week wil ik de kleuren gaan kiezen bij de spuiterij en dan in oktober laten spuiten die handel.
Pics van huidige status:

dsc03073kg8.jpg

dsc03069zm1.jpg

dsc03071yh1.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top