Show/ Driftpromotion Aerox

Status
Not open for further replies.
Vandaag wat onderdelen en materiaal gehaald;
Hebo stuurje en TNT pen,
Rode NGK competition bougie kabel :)
Nieuwe bougie voor de zekerheid.

voor de mono seat nog wat spuitplamuur, schuurpapier en klein potje polyester plamuur.

en voor de voorkap een figuurzaag om wat moois ervan te maken....

Weet iemand toevallig of XSH of een of andere gasten een adapter/spruitstuk voor een Ibea kart carb kan maken?
 
schiet eens een paar foto's dan:D

xsh zal ws wel zon adaptor kunnen fixen...en anders moet je iemand van het forum vragen die de beschikking heeft over de juist apparatuur hiervoor. ga je met kartcarb rijden of issie puur om te testen?
 
Vandaag wat onderdelen en materiaal gehaald;
Hebo stuurje en TNT pen,
Rode NGK competition bougie kabel :)
Nieuwe bougie voor de zekerheid.

voor de mono seat nog wat spuitplamuur, schuurpapier en klein potje polyester plamuur.

en voor de voorkap een figuurzaag om wat moois ervan te maken....

Weet iemand toevallig of XSH of een of andere gasten een adapter/spruitstuk voor een Ibea kart carb kan maken?


Kunnen ze vast wel, denk dat HGS dit sowiezo kan.
Zij maken tegenwoordig een hoop dingetjes met alu etc, dus dit kunnen ze zeker :)
 
Het word heel waarschijnlijk een Tillotson kartcarb ja, ik ken iemand die an tientallen jaren karts en crossers afsteld en hij bodde dit aan, dus waarom niet. En afstellen helpt ie me wel even mee. Maar heeft iemand een site van hgs dan ofzo. Anders pm ik em wel even.
 
PM Wim maar.

Tillitson is een slechte keus, deze krijg je niet goed afgesteld kan ik je nu al zeggen. Kwaliteit is gewoon slecht. Ik heb eventueel nog wel een Ibea voor je liggen als je interesse hebt.
 
Haha als je dat vind dan ben je kleuren blind :) maja na het spuiten zie je het vanzelf wel, is gewoon zelfde soort lak (flip/flop) maar voor de rest een compleet andere kleur. Als je omhoog leest dan kom je er vanzelf wel achter.
 
Kleine update, de onderdelen die gekocht zijn;

dsc00002wf8.jpg


Mono seat is bijna af, hier en daar nog beetje schuren en wat spuitplamuur, de rest word door de spuiter gedaan.
dsc00003nz2.jpg

dsc00004gp8.jpg


De spaken van de velgen die zijn gespoten in semi zwart glans, dit in verband met het spuiten in de zelfde kleur als de kappen. De spaken worden dezelfde kleur en de randen ga ik weer vanuit begin af helemaal oppolijsten. In verband met moeilijkheden met de verchromer heb ik gewoon besloten te polijsten, ze wouden in ieder geval niet de scooter delen verchromen maar alleen polijsten dus heb ik besloten zelf te polijsten.
dsc00008pe2.jpg


Nog onderweg zijn;
Metramorfose Z-kappen
BCD voorspatbord
C30 einddemper voor de DPR.
Als alles goed gaat dan waarschijnlijk een ander carb, of 28mm of een Ibea kartcarb...
 
Last edited:
Denk dat het beeld een beetje vertekend (er half water en stof op ligt)

Ziet er goed uit hoor!

En laat maar weten over die carb :)
 
Last edited:
Toch heeft die spuiter nog wel ff werk aan die achterkap :p.

Jammer dat et een aerox is , maar veel succes met de rest van je project.
 
Kap heb ik zelf nog niet af :) en wat ik daarmee bedoel is dat de spuiter alleen wat luchtbelletjes moet wegwerken, het aantal daarvan kun je momenteel op 1 hand tellen. Maar hij heeft het me duidelijk gezegd dat hij dat moest doen en het afschuren ook ivm de lak en om appelsien huid te voorkomen.

@ Facilly, je hebt gelijk, ik heb hem nog niet afgeveegd haha zit nog water en zooi op. En over de Carb hoor je snel. ;)
 
Heb nog wat anders gevonden wat ik ga bestellen voor koelslangen.

11.jpg


Hittebestendig tot 170 graden, dus zou moeten lukken, heb goeie ervaringen met deze merk, had ze namelijk op me vorige auto gemonteerd.
 
Eeuh?!?!?! nee tuurlijk niet. Als de binnenmaat redelijk hetzelfde is dan is dat goed, dempers zijn altijd "freeflow" maar omdat de lucht ook deels als een spiraal door het demping heengat word het geluid minder. Het weerstand is voor het grootste deel verzorgd door de expansie gedeelte...
 
Even een tip:
Plamuur moet je niet met water schuren.
Plamuur zuigt het water op (in kleine maten natuurlijk) wat uiteindelijk mogelijk los komt.
Willen we natuurlijk niet :)
 
Veel heb ik ook niet gebruikt hans. Plamuur heeft zowieso 2 dagen uitgehard, dus het effect zal wel meevallen. en dit is zowiezo een klein laagje de mono heb ik al een hele tijd zo alleen moest ik het even nog afwerken zoals nu.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top