Pix zelfbouw uitlaat

De bocht maken doe je door telkens de uitlaat schuin door te zagen en dan de twee helften weer verdraait aan elkaar te lassen

Als je de uitlaat schuin doorzaagt krijg je toch een ovaal oppervlak? en als je dat dan draait sluit het niet goed aan. of begrijp ik het verkeert?
 
niet als je hem schuin doorzaagt...

maarre echt een retestrak dingetje :!
hoeveel uur zijn jullie ermee bezig geweest ? :)
 
Originally posted by JohanV


Als je de uitlaat schuin doorzaagt krijg je toch een ovaal oppervlak? en als je dat dan draait sluit het niet goed aan. of begrijp ik het verkeert?
Je moet hem ook precies zo schuin doorzagen zodat de ovalen weer precies goed uit komt. Als je dus bijvoorbeeld een knik wilt maken van 20 graden, dan moet je de uitlaat op een hoek van 10 graden doorzagen.
 
zo haha thnx allemaal :) ik ben der zelf ook wel tevreden mee :)

special thnx 2 my dad & wim ( de lasser).

we zijn er mwa iets van 3 hele dagen mee bezig geweest denk ik...

diameter is 90mm.

de 1e uitlaat, das de onderste op de fotos, was 70mm te kort, vandaar die rare knik in de bocht, omdat die anders niet goed gebogen kon worden. ws btw een fout in de tekening :D

info over de prestaties volgen zondag avond denk ik wel.

grtz
mark
 
ziet er netjes uit. Mijn ''uitlaat'' ligt nog uit elkaar. Ik moet de conussen nog beter rond krijgen. En ik heb 0,5 mm plaatstaal. Ik hoop dat de mijne ooit nog in elkaar komt :(. Ik heb trouwens ook met bimotion gewerkt. en de uitslagen in autocad gemaakt, uitgeprint en uitgeknipt, met pritstift opgeplakt op staalplaat. Daarna uitgeknipt met een blikschaar. Ik krijg ze alleen niet goed genoeg rond :(.
 
Heeeel vet :) Jammer dat die pics zo groot zijn, duurt nogal lang met de modem. Maar tis cker dem oeite waard om te kijken.

Heel netjes gelast, ziet er gewoon vet en profi uit :)

Ik vind hem zelf wel aardig lang, maja alsie berekent is...?

EDIT: valt wel mee trouwens, odner je scoot ziet ie er aaridg lang uit, los zeker niet :) Koel!
 
SOw! Ziet er zeker zeer vetjes uit! Als de uitlaten goed presteren kan je nog een leuke business beginnen. Maaruh....heb je hem nu misschien al getest? Of morgen pas?

Robbert
 
Dat ziet er echt heel goed uit, echt knap dat je dat zo zelf kan maken.

Zijn er al meer dingen bekend over de prestaties?
Want daar gaat het tenslotte allemaal om.......
 
Ik heb em geloof ik niet zien rijden dit weekend, of ik keek niet geod.

Mooie pijp, vooral expansie gedeelte. Opvallend:
-redelijk forse diameter tailpipe
-beetje jammer van de knikken (achja, nu was het natuurlijk al een heils karwei, laat staan met nog meer naden)
-mooi slang expansie gedeelte
-wat lange eindconus/kleine diffuserradius
-op het oog erg dikke en snel expanderende bocht

het laatste lijkt me niet zo gunstig in de std klasse, maar je wet maar nooit met 2 tact... Mischien lijkt het ook wel een beetje extra zo op de foto.

Zelf pijp maken is echt heel cool! Alleen een klerekarwei en soms een wat teleurstelelnd resultaat in vergelijking met spul van de echte bouwers.
 
ik heb hem denk ik voor het verkeerde toerental berekend...hij is namelijk nog steeds een stuk te kort..

maw. hij deed totaal nix, hier thuis leek het goed, naja daar dus niet.

back 2 the drawingboard dan maar :)


ach...en anders gooi ik er toch benzine over :p:p:p:p ( niet iedereen begrijpt dit, en kan er de humor van inzien :D)

tjow

mark
 
wat ivo al zegt, een echt goede uitlaat bouw je niet 1,2,3...dat is testen testen testen, ook al geeft dat niet altijd het gewenste resultaat...

ow en de fotos vertekenen een heel stuk...geloof me hijs klein..

ook de rest van de scooter was trouwens niet 100% naja misschien 10 van de 100%, en dat was het rijwiel gedeelte....

mja tis nu toch zomerstop...kan het ding weer uit elkaar, alles nakijken, nieuw spul erop en erin, en gaan :)
 
Back
Top