Zelfbouw uitlaat

He hallo, die uitlaat ziet er erg vetjes uit man. Ik ben zelf ook bezig met school om een programma te ontwerpen die zelf uitlaatjes doorrekent en die dan ook getekend word in een tekenprogramma. Het doorrekenprogramma is nu af, maar ik wil zelf ook een uitlaat bouwen om te kijken of het ook daadwerkelijk goeie uitlaten worden die uit de bus komen. Maar watvoor lasmethode heb jij gebruikt en hoeveel mm dik plaatstaal? Ik hoor het wel,

Mzzls Hans.
 
Als je topvermogen echt ophoudt bij 13000 rpm dan heb je wel een erg loos koppel en vermogen, gezien het feit dat de uitlaatpoort op 200 graden zit.

Dus ik zou zeggen: Laat die bocht wat sneller expanderen, of leg de uitlaatpoort een stuk lager.

Het ziet er allemaal wel heel goed uit! keep on goin'
 
ufo bedankt voor de tip . zo hoor ik het graag . bij de runner uitlaat ,daar moet ik nog ff dichtknijpen . de hitte van co2 las trekt aardig . dat was ook zo bij de andere delen . ik heb weinig tijd voor de scooter dus verlopig nog niet racen ermee. wij hebben geen controle op de weg ,alleen voor gestolen scooters . wij rijden hoe hard wij willen . soms heb je gewoon een COP die naast je komt rijden en je zegt dat je gek bent ,maar dan zegt hij gewoon :wat langzamer rijden joch,je bent boven de 100 ofzo . verderdoen zij niet moeilijk . jammer wij hebben hier geen testbank ,dus wij weten het vermogen niet .er zijn heel wat mensen die uitlaten maken hier , maar van caluleren weten zij niets . het is voor hun gewoon een kopie (duh) maken van een uitlaat die redelijk draait en dan voor elke scooter en cilinder gebruiken . ik weet wel te berekenen vorm op karton te brengen en de rest ook .ik heb het bimotionprogramma . en nog meer . de plaat is 0.8mm dat ik gebruik . thanxx voor de reactie . over de prijs valt er te lachen . men wil mij HOOGUIT 50 euro betalen voor een uitlaat ,daarom maak ik ze alleen voor mijzelf . het ik al voorgekomen dat iemand mijn pijp heeft nagemaakt en dan zei dat het zijn produktie is .SHIT met hem .uitlaten maken is niet rendabel hier in Suriname . wie kan mij helpen aan de gebogen tailpipe???? dit killed mij . ik kan het nog niet zelf buigen ,en niemand doet zulke kleine buizen . STAY TUNED
 
oh ja , Tino is heel goed . respect to you my man . keep it going. hij doet zijn best en gaat de goede kant op . ik kan geen kwaad over hem spreken . mooi zegt voor mij niet veel als de uitlaat voor mijzelf is .de prestaties moeten spreken .over de RS uitlaat :ja ik was bezig met eentje maar dat ging niet door .die brom van een vriend van mij Fabian is verkocht en rijd nu 70 km/u eerst was het 50km/u totdat ik de carb uitdremelde en de sproeier vergrootte.
 
g_samsonsr ---> Hoe rol je je conussen?

Gewoon op aambeeld buigen, of met een rolmachine?


Voor tailpijp moet je mario is vragen, hij deed dat dacht ik zo:
Opvullen met droog zand, daarna kanten dichtlassen, dan rood gloeiend laten worden en dan buigen...:?
 
Last edited:
Tailpipe maken door een buisje te nemen en deze vol te doen met zand zodat het niet indeukt en dan buigen werkt niet ? (of zeg ik wat doms ?)
 
hee dewd
nice job hoor.
ik kan je wel helpen aan een tailpijp hoor als het echt niet wil lukken
tis inderdaad een teringklus zon pijpie buigen.
keep up the good work
-:-





Originally posted by g_samsonsr
ufo bedankt voor de tip . zo hoor ik het graag . bij de runner uitlaat ,daar moet ik nog ff dichtknijpen . de hitte van co2 las trekt aardig . dat was ook zo bij de andere delen . ik heb weinig tijd voor de scooter dus verlopig nog niet racen ermee. wij hebben geen controle op de weg ,alleen voor gestolen scooters . wij rijden hoe hard wij willen . soms heb je gewoon een COP die naast je komt rijden en je zegt dat je gek bent ,maar dan zegt hij gewoon :wat langzamer rijden joch,je bent boven de 100 ofzo . verderdoen zij niet moeilijk . jammer wij hebben hier geen testbank ,dus wij weten het vermogen niet .er zijn heel wat mensen die uitlaten maken hier , maar van caluleren weten zij niets . het is voor hun gewoon een kopie (duh) maken van een uitlaat die redelijk draait en dan voor elke scooter en cilinder gebruiken . ik weet wel te berekenen vorm op karton te brengen en de rest ook .ik heb het bimotionprogramma . en nog meer . de plaat is 0.8mm dat ik gebruik . thanxx voor de reactie . over de prijs valt er te lachen . men wil mij HOOGUIT 50 euro betalen voor een uitlaat ,daarom maak ik ze alleen voor mijzelf . het ik al voorgekomen dat iemand mijn pijp heeft nagemaakt en dan zei dat het zijn produktie is .SHIT met hem .uitlaten maken is niet rendabel hier in Suriname . wie kan mij helpen aan de gebogen tailpipe???? dit killed mij . ik kan het nog niet zelf buigen ,en niemand doet zulke kleine buizen . STAY TUNED
 
Respect hoor doeds.. Zowel voor g_samsonsr, Tino en Mario.

Misschien ga ik van de vakantie ook eens probeer iets te (laten) bakken.. Zijn er trouwens bedrijfjes in de buurt van Rotterdam/zevenhuizen/berschenhoek waar ze zeg maar voor je kunnen lassen? Toen de tijd was er ook een scooter racer van dit forum die zijn pijpjes liet bakken en ze gewoon teste, dus vraag me af of er meer van zulke bedrijfjes zijn :)

Btw.. Een Hebo Manston repilca ac????

Oi

Mark
 
Originally posted by borgdaville
Suriname?? haha, geinig zouden ze daar ook roller controles hebben?

nope. iedereen rijd daar vrij en blij rond. ook nog vaak zonder helm op wegen waar je nieteens met een crosser zou durven rijden :D
 
Originally posted by Boostah
Tailpipe maken door een buisje te nemen en deze vol te doen met zand zodat het niet indeukt en dan buigen werkt niet ? (of zeg ik wat doms ?)

Gewoon bloedheet stoken (met lasbrander) en dan ergens omheen buigen... blijft een kutklus, en het is moeilijk om je handen niet bij te branden...8P

....maar het kan wel.
 
ik heb van pure ellende maar zelf een pijpenbuiger gemaakt,was ik een hele dag mee bezig.........pfff,maar het werkt en netjes....
ps ik stook hem niet heet



Originally posted by mario
Gewoon bloedheet stoken (met lasbrander) en dan ergens omheen buigen... blijft een kutklus, en het is moeilijk om je handen niet bij te branden...8P

....maar het kan wel.
 
Originally posted by ManourtF
daar heeft een loodgieter toch een speciale tang voor. die kan je dan denk ik zo bij de gamma ofzo halen...

tuurlijk :|

Tino maakt er speciaal 1, mario brand iedere keer zijn klauwen...

Tuurlijk werken die gamma dingen niet, die zijn voor koperen pijp en verwarmingspijp. Beiden hebben een dikkere wand :)
 
Wow echt verrie verrie koel dat jullie dit proberen.

maar een vraagje he, als jullie nou redelijk "geoefend" zijn is het dan rendabel om voor sommige mensen een pijp op maat te maken @ prijs van een commerciele pijp? Of gaan er zoooooveel uren inzitten dat dit niet echt opschiet?
 
Originally posted by chezzmo
tuurlijk :|

Tino maakt er speciaal 1, mario brand iedere keer zijn klauwen...

Tuurlijk werken die gamma dingen niet, die zijn voor koperen pijp en verwarmingspijp. Beiden hebben een dikkere wand :)

ok
sorry
 
Back
Top