Motor & motorrijden topic #40

Status
Not open for further replies.
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar 11 maanden in het buitenland gezeten, ben nu ook pas weer 4 weken terug, waarvan het er 3 heeft geregend. Doe dus nog even was rustiger. Viel me wel tegen hoever de grond eigenlijk nog is, nu ik de foto's zie.

vooral die 1e 2 foto's, lijkt wel alsof je recht staat :7
 
Ik heb een nieuw achterbandje nodig voor de gsxr600 maar heb geen flauw idee welke bandjes nou een beetje goed zijn. Nou zit er hier in de buurt een toko die erg goedkoop bandjes doet (http://www.motorbanden-quickservice.nl in bleiswijk) en die hebben o.a. deze bandjes in het assortiment:
Pilot power 2ct (€155)
Pilot road 3ct (€165)
pilot power (€127,50)
bridgestone bt-016 pro dual comp. (€160)
bridgestone bt-023 dual comp (€160)

Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel. Iemand die ervaring heeft met een van deze bandjes of iets ervan weet?

Ik had ergens gelezen dat de bridgestone banden cuppen (al heb ik geen flauw idee wat dat inhoud:p) maar me bt-016 voor ben ik dan eigenlijk wel tevreden mee.
Ik rij veel snelweg dus wilde sowieso wel een dual compound bandje, maar aangezien ik volgend seizoen ook het circuit op ga moet hij daar ook wel geschikt voor zijn.

Pilot Power 2ct nemen! Ben van mening dat pilot roads niet echt thuis horen op een SS,- tenzij je echt gewoon toert en ook veel regen rijd-. (al is de Road 3 wel een gruwelijk fijne band, kun je érg hard mee in de regen!)
De BT-016 en 023 kan ik echt alleen maar afraden, banden zijn zo op, en geven vaak een erg apart slijtage beeld, na verloop van tijd ga je dit ook merken met insturen e.d.
 
Nahh iedereen koopt altijd een KTM, daarom ik niet.
Heb er niets mee, en met yamaha wel. Die zijn logisch..
Gaat maar is een paar sleutelen:p
 
mzzzllaar ik heb die voor zwaar rijbewijs ook al eens gehad, ook niet goedkoop:X

ZSM deze ophalen :)

http://link.marktplaats.nl/479098357

Kent iemand van de assenboyz hier hem toevallig? Heeft ook nog'n r6 te koop staan.

jup die ken ik wel, goed zelfs :p.. wist niet dat die die nog had joh.. ik heb daar wel eens op gereden.. ding had toendertijd altijd vermogen te kort, geloof dat het blok daarna compleet gereviseerd was omdat alles verrot bleek te zijn maar geen idee wie of wat dat gedaan heeft..// oh dat staat gewoon in de ad :p

hij rijdt er nooit op iig, maar die vent wisselt vaker van motoren dan van ondergoed.
 
Ik heb een nieuw achterbandje nodig voor de gsxr600 maar heb geen flauw idee welke bandjes nou een beetje goed zijn. Nou zit er hier in de buurt een toko die erg goedkoop bandjes doet (http://www.motorbanden-quickservice.nl in bleiswijk) en die hebben o.a. deze bandjes in het assortiment:
Pilot power 2ct (€155)
Pilot road 3ct (€165)
pilot power (€127,50)
bridgestone bt-016 pro dual comp. (€160)
bridgestone bt-023 dual comp (€160)

Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel. Iemand die ervaring heeft met een van deze bandjes of iets ervan weet?

Ik had ergens gelezen dat de bridgestone banden cuppen (al heb ik geen flauw idee wat dat inhoud:p) maar me bt-016 voor ben ik dan eigenlijk wel tevreden mee.
Ik rij veel snelweg dus wilde sowieso wel een dual compound bandje, maar aangezien ik volgend seizoen ook het circuit op ga moet hij daar ook wel geschikt voor zijn.

Zelf ga ik echt nooit meer voor een Michelin, wat heb ik een hekel aan die banden gekregen ! Voor de Hyper moet ik nu ook een nieuw setje halen, gaat weer Pirelli worden. Mijn achterband van de 996 is ook op, dat wordt waarschijnlijk weer een Bridgestone waar ik ook erg tevreden over ben.

Probleem van de Michelins zijn (o.a) dat wanneer je band op begint te raken, je het physiek niet aan de band kan zien. Dit kan je een leuke glijder opleveren, en dus eventueel schade ! Veder zijn de voorbanden van Michelin erg nerveus, die vanwege de vorm die ze hebben.

Even iets anders, ik had 'm al eerder gepost, maar blijf het een erg vet filmpje vinden (ondanks ik niets met stunten heb) :

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=vmbZL12EH04"]Jorian Ponomareff - Ride your passion - YouTube[/ame]
 
Ik denk dat de ervaringen met de michelins ook veel te maken hebben met de motor zelf.

Op mn suzuki blijf ik absoluut op michelin rijden, ik heb nog nooit grip problemen gehad, in de regen kan je ook gewoon hard doorrijden. (mpp2ct voor, mproad2ct achter)
 
Kan kloppen, ik zeggen dat Michelin echt niet lekker op een Duc ligt. M'n R6'en waren ook minder gevoellig, en daar viel het minder bij op. Met regen zijn de Michelins inderdaad wel prettig. Toch blijf ik Pirelli een goede allrounder vinden. Ik kan met de Hyper vol op het gas een rotonde uit, zonder dat hij uitstapt... Heb banden gehad waar dit wel anders was :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top