Motor & Motorrijden #38

Status
Not open for further replies.
Dat heb ik ook. Die kawa had t niet maar toch meer herrie. Maar schijnt normaal te zijn, zou lekker een expert ernaar laten luisteren.
 
Morgen ga ik maar eens sleutelen aan de koppeling van de Mille, hopelijk komt er iets positiefs uit. Geen zin om na 3 dagen mijn koppelingsplaten al te vervangen.

De oude eigenaar zei trouwens dat er olie volgens de specificaties van Aprilia in was gegaan, 15W50 dus. Dat zou gewoon goed moeten zijn.

De modificatie van de koppeling is ook al gedaan, waar volgens mij Hans het over had. Dat herinnerde ik me nog van zijn advertentie, daarom vind ik het zo raar dat hij slipt. Maar de eigenaar vermeldde het nog ff in het mailtje, dat ik die modificatie dus niet meer hoefde te doen.

Morgen dus maar kijken naar de toleranties, vallen ze nog er binnen, moet ik de platen opschuren met korrel 100 (het koppel schijnt ze heel glad te maken) en goed schoon te maken. Even kijken of het huis of de platen niet ingevreten zijn, anders dan moet dat vervangen worden.

De veren moet ik ook nakijken op tolerantie, ook daarbij hoop ik natuurlijk dat ze nog mooi er binnen vallen.

Schijnbaar moest ik nog wat stellen aan de stelschroef bij de koppelingshendel, daarmee kon je verstellen waar de koppeling pakt en waar niet. Het nadeel is alleen dat hij met volledig ingetrokken hendel al niet volledig ontkoppelt, maar dat kan ook weer komen door het hydraulisch koppelingsysteem van de Mille, dat schijnt zelf luchtbellen te creeeren :X.

Ik snap niet waarom ze ook niet gewoon een koppeling met een kabel erop hebben gezet eigenlijk 8P, Zal wel weer iets met het "dry" sump oliesysteem te maken hebben.
 
Een maatje heeft een Honda CBR600f uit 1993 en die viel van 't weekend uit in de Eiffel tijdens de regen.
Zijn er bekende problemen met die dingen?

Zoals jurjen zegt, de spanningsregelaar (zit achter je rechter achterkap) of vaciumslang los/lek.

Veel kan er niet mis mee zijn...
 
@ denna , de koppeling gaat hierdoor stukker lichter , die van mij met kabel gaat vrij zwaar en is dit lastig @ stoplichten , daarom is het hydraulisch. nadeel is natuurlijk dat dit ook gevoeliger is :p
 
Joshua, reed jij straks richting mariahout achter een oude mercedes? Ik haalde je volgens mij en toeterde nog 2 keer :p in die zwarte VW polo
 
Gisteren de koppelingsshizzle open gehaald. Wat overigens ubersimpel is en inderdaad lekt een RSV dan geen olie, ook ideaal!

Helaas wel het mindere nieuws dat er 2 platen zijn gebroken... Hoe het kan weet ik ook niet. Ik heb zelf niet op een rare manier gereden, dus ik schat dat het ouderdom is oid. Tijd voor een nieuw setje platen dus...
 
Ja tis toch zo 8P Die achterkant is gewoon nice, maar die voorkant:X Lijkt net een mongooltje dat al eens tegen de muur aangereden is oid x|
 
Gisteren de koppelingsshizzle open gehaald. Wat overigens ubersimpel is en inderdaad lekt een RSV dan geen olie, ook ideaal!

Helaas wel het mindere nieuws dat er 2 platen zijn gebroken... Hoe het kan weet ik ook niet. Ik heb zelf niet op een rare manier gereden, dus ik schat dat het ouderdom is oid. Tijd voor een nieuw setje platen dus...

heb ik met mijn crosser eens gehad , alleen toen wou ie niet terug in de 1 , zat een stukje plaat tussen de schakelas 8P , maar slippen deed ie weer niet.

mja , moet nu sowieso vervangen worden :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top