Motor & Motorrijden #37

Status
Not open for further replies.
Vanmiddag nog een zwart/witte Honda CB? tegengekomen met een Turbo erop. :D Blok zag er sick uit. :W

Misschien een bekende van MF ofzo? Ben wel benieuwd naar een uitdraaitje, geluid was VET.

/Edit: Gevonden

jv3i40.jpg


http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/245754/12/0/honda,turbohonda,turbo

:W (Qua blok dan)
 
Last edited:
Ik vond die gele qua kleurstelling veel vetter als deze. Dat Fiat thema vind ik 1 van de minste eigenlijk :).
 
Dat Fiat thema is toch niet een orginele kappenset?

Plus nog eens invoer, ophalen etc. Ik vind hem niet eens zo goedkoop!

5750 voor de motor + 250 reis + 750,- invoeren. Toch nog altijd z'on 1500 euro goedkoper als hier, voor mij de moeite waard omdat ik die 1500 gewoon niet heb :p
Maar dit is wel een originele kappenset (zie laatste foto) nr 102 van de 175.
 
5750 voor de motor + 250 reis + 750,- invoeren. Toch nog altijd z'on 1500 euro goedkoper als hier, voor mij de moeite waard omdat ik die 1500 gewoon niet heb :p
Maar dit is wel een originele kappenset (zie laatste foto) nr 102 van de 175.

1500 - kosten van nieuwe koplamp unit
 
Tof hoor Laurens! Groen had ik mooier gevonden, maar het ziet er alsnog kick uit.
Merk je nog veel verandering qua rij eigenschappen van de bike met dit frame?
 
5750 voor de motor + 250 reis + 750,- invoeren. Toch nog altijd z'on 1500 euro goedkoper als hier, voor mij de moeite waard omdat ik die 1500 gewoon niet heb :p
Maar dit is wel een originele kappenset (zie laatste foto) nr 102 van de 175.

heb je dat van 750 voor invoeren wel helemaal goed?

rdw keuring is al 100,- en dan de plaat e.d. dus ik hou altijd een beetje ruim 150 euro aan.

en dan is de bpm maar 600,- ?

mijn 1098s uit 2007 had aan bpm alleen al € 1991,-
zo'n ding was nieuw wel 25,000 maar dit is wel een erg groot gat vind ik.

zou heel mooi zijn als de bpm echt maar 600,- maar weet je dit heel zeker?

edit:
HSL heeft inderdaad niet een hele goede naam en ik ken een aantal mensen die ervaring hebben met motoren waar toch dingen hiet van klopten.
ik ben een keer mee geweest met iemand die ging kijken voor een RSV mille maar die topkuip zat helemaal onder spanning gemonteerd en sommige delen waren met opvulringetjes vastgezet zodat het allemaal recht leek te zitten.

maar hij zal echt niet alleen maar slechte motoren verkopen en je hoort toch alleen maar de slechte verhalen..

bij iedere zaak is dit zo. en over kalsbeek zijn ook heus wel slechte dingen te vinden en te vertellen.
wij hebben een keer een zx10r van een klant ingeruild (die klant was al meer dan 10 jaar bij ons en echt vaste klant dus je vertrouwt hem gewoon)
hij heeft een hele nette prijs voor zijn fiets gehad en later bij verkoop van die zx10r aan een andere klant (dezelfde dag nog) en hij wou hem zonder garantie e.d. hebben en ook geen afleveringsbeurt. komt die klant een dag later terug met een grote bek van dikke schadefiets e.d.

wij wisten echt nergens van maar de fiets had in elkaar gezeten want, toen we de kappen eraf trokken kon je het aan de radiateur zien en enkele andere delen.

maar dan zit je dus dat je gelijk een slechte naam krijgt terwijl je een motor inruilt van iemand die je vertrouwt en ook aangaf dat hij er nooit wat mee had gehad en we waren de motor gewoon gelijk weer kwijt maar de motorzaak heeft het dan weer gedaan.. en niemand staat erbij stil hoe sommige inruilers binnenkomen.

ik zou gewoon kijken en proefrijden bij hsl bikes als je het een toffe motor vindt en gewoon kijken wat je gevoel doet.
 
Last edited:
Ding kost nieuw minder dan de helft he ;).. Volgens mij hebben die websites het meestal wel goed, zal misschien 100 euro schelen ofzo..

Tis weer bijna vliegenhapweer

[IR]http://i206.photobucket.com/albums/bb269/SiRojK/DSC00113.jpg[/IR]
(kwam ik toevallig weer tegen :p)
 
Last edited:
Is inderdaad de helft nieuw dus dat scheelt een hele hoop. Zal iets hoger liggen maar niet veel.

Wellicht dat ik ook nog wel langs HSL rijd, ver is t niet maar ik heb ook weer niet dusdanig verstand van motoren om op t oog te kunnen zien dat de km stand is teruggedraaid. Maar die verhalen zitten me gewoon niet lekker.
 
Zo net geslaagd voor mijn voertuigbeheersing dus de dag kan niet meer stuk.
ben er ook wel uit wat ik met mijn motor ga doen denk ik.

9-2.jpg


dus frame en klauwen oranje, achterkap, voorkapje en spatbord voor zwart. en dan een witte sticker op de achterkap. Zou ik ergens een grote witte sticker kunnen kopen en dan zelf de vorm en cijfers uitsnijden, en wat voor sticker moet ik dan hebben ivm bolling van de kap?
 
Dat witte is goed te doen. :)
Je kan even langs een reclame bedrijf rijden, waar ze borden en auto's bestickeren.
Die hebben wel goed vinyl liggen.

Afhankelijk van hoe bol het is, zou je zo'n zelfde techniek als bij 't blinderen van auto's kunnen gebruiken; water in plantenspuit met druppeltje afwas, spuiten, erop leggen, met zo'n pinpas achtig geval 't vocht er onderuit trekken/duwen en dan zou ik 'm in jouw geval pas op maat snijden. Desnoods maak je daarna een mal van papier, zodat je links en rechts een zelfde lijn erin hebt.

Anders stukje bij beetje plakken en sticker iets verwarmen met föhn, zodat je wat kan rekken en je geen vouwen krijgt.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8pH6j9lmwrE"]YouTube - Heat Wrapping Vinyl Film by DECALFX.COM[/ame]

Die cijfers zou ik iig niet zelf uitsnijden, dat krijg je nooit echt netjes.
Misschien wil Inne wel wat voor je doen?

Ik denk dat 't je ook niet veel kost bij een profi bedrijfje tbh.
Waar woon je?
 
Zo net geslaagd voor mijn voertuigbeheersing dus de dag kan niet meer stuk.
ben er ook wel uit wat ik met mijn motor ga doen denk ik.

9-2.jpg


dus frame en klauwen oranje, achterkap, voorkapje en spatbord voor zwart. en dan een witte sticker op de achterkap. Zou ik ergens een grote witte sticker kunnen kopen en dan zelf de vorm en cijfers uitsnijden, en wat voor sticker moet ik dan hebben ivm bolling van de kap?

Bagage rek + passagiers stepjes eraf, kort supermoto kontje, zeikap gewoon grijs, frame oranje, dan is ie mooi:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top