Motor & Motorrijden #36

Status
Not open for further replies.

ErwinZ

GC Member
Nieuwe!

Rij ik nou veel te rustig? Ding doet iets meer dan 1:19.
16L tank is dus tanken bij de 300KM.

Ik zou pussy willen zeggen.. en doe dat ook :D

Nee, geen idee, de Blade lust ook wel een aardig slokje als ik goed aan 't knallen ben :)

de oerbleed heeft hoogstwaarschijnlijk wel een reserve.. dat hebben injectiebikes dan weer vaak niet.. alleen een lampje.. vind et doodeng al heb ik nog niet zo vaak stil gestaan.. :z

Met een zx6r? Wtf, dan rijd je dus inderdaad heel rustig. Dat red ik dus nooit he, zelfs niet met alleen snelweg.

Dan ben ik ook wel zuinig met mijn soes 750.

Rij gemiddeld toch rond de 1:18 / 1:20

Het kan natuurlijk extremer maar heb nog nooit echt een volle tank lang alleen maar geknalt.

Hier begint het benzine lampje te branden bij 180 km (ZX6R 636)
En met doorrijden gaat het lampje regelmatig bij de 160/165 km aan.

Correct! Dat is dan weer een voordeel ja ;)

Hier staat die gepoetst, afgetankt, dingetjes ingevet en aan de lader.. :)

Heeft zo'n Duc zoveel dorst? Of rijd je gewoon constant volgas? :p

Of constant in z'n 1 ..

Maatje rijdt 230km op een 16 of 18? liter tank met een 748R en dan knalt die goed..

De Z750 begon ook wel is te zeiken na iets meer dan 200km.. maar dan zit je ook wel veel in de 9-10k+ rpm :p

Ik heb geen dash, ideaal !

Neutraal + olielampje doen het niet altijd. Vorige winter al wat aandacht aan besteed, maar schijnbaar niet genoeg. Wanneer het geregend heeft doet alles het naar behoren, zou bijna aan een massa probleem denken. Iig moet alle kuipwerk er af dus dat is weer een (leuk) klusje :)

(ja ik snap dat het olielampje alleen voor het starten even moet branden :+, dat doet ie dus niet altijd.)
 
Advertisement - register to remove this

Originally Posted by MajestiC.
Met een zx6r? Wtf, dan rijd je dus inderdaad heel rustig. Dat red ik dus nooit he, zelfs niet met alleen snelweg.

Indd, al rijd ik SUPER rustig, ritje met mn pa ofzo 8P zelfs dan red ik never nooit 300km op een tank:O

Gemiddeld gaat mn lampie bij 150 km branden, heb ook wel eens een ritje gedaan dat hij bij 103 al aan ging 8P
 
2njzv29.jpg


:| nog steeds niet terug
 
2010-11-06140140.jpg


Zaterdag wezen banken, inmiddels een 172cc Malossi kit gemonteerd (ongetuned, alleen squish afgesteld), RDR vario, Hexagon 150cc vertanding, schuimfilter en de boel netjes afgesteld natuurlijk...15 pk ongeblokkeerd met std. uitlaat, 14 nM koppel :D. Nu richting de 20 pk, met 28mm Keihin PWK, VL13, en volgend jaar een DDL uitlaatje op maat :)

Watergekoelde Hexagon carters heb ik ook al liggen 8)
 
Last edited:
Vet :p Wil ook ooit nog een keer aan een Rox 100 beginnen.... Mja... weet toch echt zeker dat ik gezeik krijg met een 35pk setup onder zo'n ding :X :p
 
Even op de rollenbank met die 35pk. En na de tijd pas vertellen dat het n motorscooter is :p.


Zou je geen supermotard blok oid in zo'n scooter kunnen bouwen. Achterbrugje en ketting maken :D
 
Indd, al rijd ik SUPER rustig, ritje met mn pa ofzo 8P zelfs dan red ik never nooit 300km op een tank:O

Gemiddeld gaat mn lampie bij 150 km branden, heb ook wel eens een ritje gedaan dat hij bij 103 al aan ging 8P

Nou kan je hier in de randstad niet echt doorknallen, maar ik trek 'm in elk ritje toch wel ff goed door hoor.
Ik rij ook vrij laagtoerig, ik vind die herrie pijp al redelijk aso, en om dan constant 8k rpm te gaan rijden ofzo...
 
Hier loopt een claim om te kijken of ik nog wat kan verhalen op de gemeente.
Ben dus op een rechtstuk op m'n muil gegaan op een motor, zonder plots te remmen of hard te rijden, doordat er zoveel blaadjes lagen. Dan praat ik niet over 3 blaadjes los op de grond, maar echt dikke pakken aan elkaar gekoekt.

Hoop dat dat mogelijk is!
 
Motor ook niet all risk verzekerd?

Sja in deze tijd van het jaar kun je wel wat blaadjes verwachten :) net zoals de gemeente aanklagen omdat je van de dijk af waaide, met als argument ''de dijk is te smal'' :p
 
stiekum vind ik het wel sneu dat je daarover gaat klagen..

IK begrijp wat je bedoelt, maar het ligt ook een beetje aan de plek waar.. Als ik midden in het centrum een weg tegen kom die bomvol met bladeren ligt en dus eigenlijk niet begaanbaar is met de motor vind ik dat een fout van de gemeente.. Ergens buitenaf vind ik anders..

Ik vind vooral 's avonds met wat regen rijden nu erg kut, zie weinig met die koplamp en tis altijd maar hopen dat er geen zooi ligt :+
 
IK begrijp wat je bedoelt, maar het ligt ook een beetje aan de plek waar.. Als ik midden in het centrum een weg tegen kom die bomvol met bladeren ligt en dus eigenlijk niet begaanbaar is met de motor vind ik dat een fout van de gemeente.. Ergens buitenaf vind ik anders..

Ik vind vooral 's avonds met wat regen rijden nu erg kut, zie weinig met die koplamp en tis altijd maar hopen dat er geen zooi ligt :+

jaaa klopt tis van 2 kanten te bekijken.. ik rijdt nu geen motor meer :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top