lopen voorbij rollenbank

Status
Not open for further replies.
als je loopt met de scooter en ze hebben je niet zien rijden en je pruttel is allemaal koud kunnen ze je geen klikker maken , duszz laat je niet naaien ojah en haal wel de sluetels uit je contact op de meeting ook altijd als er wouten komen dan rijd iedereejn weg WAAROM ??? als je spulletje koud is blijf rustig staan met je sluetels uit je contact ze kunnen je 110% nix maken
 
Originally posted by scooteraars
Weet je wat je ook kan doen :p
Gewoon een extra sleuteltje in je tas meenemen van je scoot
Als er een rollerbank staat en je moet erop mik je gewoon het sleuteltje ergens heen(sloot)

Wat wouden ze dan gaan doen:)

Naaiers

Uhmmm....Ik heb maar 2 sleutels hoor, dus die ga ik echt niet weg gooien. En als ze je hebben zien rijden roepen ze gewoon ff een busje hoor, happaa scootie achterin en naar het jodenbureau. Dus je schiet er niet echt veel mee op om je sleuteltjes weg te gooien
 
denk je dat ze zomaar je scooter mee mogen nemen ?
das hetzelfde als iemand loopt met een fiets en ze pakken je fiets af omdat jij niet kan bewijzen dat het jou fiets is.

of bv dat ze je electrische rolstoel afpakken als je net erin wil stappen, omdat ze willen testen of hij te hard gaat.

als ze hem gewoon meenemen dat is toch diefstal
 
hah ik had laatst ook wat moois in apeldoorn ik reed op een peugeot rapido (snor) die redd 70 op de teller een meisje zegt tegen me jah daar is scooter controle ik lope langs die controle ziet zo'n wout mij lopen ik scooter in de bewaakte fietsenstalling gezet en ik loop naar die controle toe..
Mevrouwtje agent zegt zo haal je snor ff op dan zet ik je gratis op de bank.. ik zo Neuh wrm zou ik geen baat bij..
Zegt die andere agent jah haal hem nou maar gewoon op gratis controle gratis boete...
Ik zo ok... ome agent mee zeg ik zo shit vriend van mij heeft me scoot mee genomen hij die flik balen hahahahahahahahahahahha
hij zo de volgende keer pak ik je :p dus alsie me nou pakt paktie me EGT op alles
 
Khad nog even een opmerking, over dat lopen met je scooter..
Dus als je langs een algemene controle loopt ben je blijkbaar wel aansprakelijk?
En wat is dan het criteria van een algemene controle of een andere controle (welke er ook zijn)..
Beetje laat mee, was rustig aan het lezen misschien heb ik iets over het hoofd gezien hoor!

Cu
 
11 Maart vorig jaar (dik jaar geleden) heb ik 1,3 op de rollerbank gehad...
Wat zeggen ze dan, loop maar naar huis, anders word je zo weer gepakt....

Dus lijkt me logisch dat je er langs kan lopen. toch??


PS: Is mn boete nu verjaart? een zegt wel, ander zegt niet...?
 
neej hoor ze zeggen niet dat je terug mag lopen ik ben vandaag erop geweest 1,1 kw met std nrg:S:S
Mag gewoon verder rijde(ok wel bekeuring)
En ze mogen je zowiezo binne een bepaald aantal uren geen 2 boetes geven
 
mijn mening:
of je nouw wel of niet gepakt kan worden als je langs een rollerbank loopt ligt maar net aan de situatie.
want politie doet nou eenmaal waar ze zelf zin in hebben
als je geluk hebt laten ze je gelijk gaan, zoniet zorg ervoor dat je zekerheid hebt bijv.
scooter start niet
je doet aan proffesioneel scooterracen
je blok is koud (dus je hebt ook niet gereden)
enz enz enz

maar je heb altijd wel kans om toch genaaid te worden. blijf dus gwn beleefd en probeer het uit te leggen

(btw wat je wel miss kan doen is je verzekering plaatje er af halen, maar als je dan genaaid word ben je helemaal de lul)
 
Originally posted by bA-HitmAn

(btw wat je wel miss kan doen is je verzekering plaatje er af halen, maar als je dan genaaid word ben je helemaal de lul)

Hoezo dat ????:|
Als ze je zien lopen en of rijde zonder verzekerings plaatje nemen ze em gelijk in beslag :(
Ik had per ongeluk verkeerde papieren meegenomen (verzekerings) en ik had geluk voor 1x want anders hadden ze em meegenomen
 
als ik een rollerbank opmerk en ik zie hem staan dan breek ik gewoon me sleutel af of ik keil hem een eind weg , ( dan moeten ze natuurlijk niet zien dat je dat ding een eind weggooit want dan ben je de lul natuurlijk :D:D:D:D)

dan vragen ze eerst: papieren en daarna vragen ze of je meekomt voor rollerbankje > zeg je nee <> wrom niet ?? ja ik ben me sleutels verloren best wel klote want ik woon hier nog 4 km vandaan majah , nog een best eindje te lopen dus D@@@GG !!!

ga ook vooral niet schelden maar praat tegen ze zoals je praat tegen je maten > simpel zat.
 
Hen onlangs een mail gezonden naar de politie, kverveelde, mij, en ik wou een paar dingen weten, heb er ook in gezet, en gevraagd, wanneer je een voetganger bent...
Heb gewoon de hele mail gecopieerd.
Ik ben wel van Belgïë, maar ik denk iet dat dit zo veel zal verschillen nee ?


Geachte,


Aangaande uw vraag wanneer de scooterverkoop plaatsvind, kan ik u enkel
mededelen dat er tot op heden geen datum daarvoor is vastgelegd.
De datum zal gepubliceerd worden in de plaatselijke pers.

Op uw vragen betreffende de scooter:

a) Als antwoord op uw vraag omtrent de verplichting om op straat te rijden:
Tot 1 januari 2005 is volgende wetgeving nog van kracht betreffende de plaats
op de rijbaan:

* 9.1.2.2° Bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B mogen in dezelfde
omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door
wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen op voorwaarde dat zij de
andere weggebruikers die zich hierop bevinden niet in gevaar brengen.

Evenwel :
--indien het fietspad gesignaleerd is zoals voorzien in artikel 69.4.2°, moeten
zij het fietspad volgen;
--indien het fietspad gesignaleerd is zoals voorzien in artikel 69.4.3° , mogen
zij het fietspad niet volgen.
* 69.4.2° Een onderbord van het model M.6. bedoeld in artikel 65.2. moet het
verkeersbord D7 aanvullen wanneer het fietspad moet gevolgd worden door de
bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B.

* 69.4.3° Een onderbord van het model M.7. bedoeld in artikel 65.2. van dit
reglement, moet het verkeersbord D7 aanvullen wanneer het fietspad niet mag
gevolgd worden door de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B.

Na 1 januari 2005 treedt het verbod in werking waarbij het verboden is voor
bestuurders van bromfietsen klasse B om BINNEN de bebouwde kommen het fietspad
te volgen (tenzij aangegeven door verkeersborden).


b) Als antwoord op uw vraag als je voetganger bent, wanneer je met je scooter
aan de hand loopt
In de straatcode wordt bepaald dat :

2.46. "Voetganger" : een persoon die zich te voet verplaatst. De personen met
een handicap die een voertuig besturen dat zij zelf voortbewegen of dat
uitgerust is met een elektrische motor waarmee niet sneller dan stapvoets kan
gereden worden, de personen die een kruiwagen, een kinderwagen, een ziekenwagen
of enig ander voertuig zonder motor dat geen bredere dan de voor de voetgangers
vereiste ruimte nodig heeft, aan de hand leiden en de personen die een fiets of
een tweewielige bromfiets aan de hand leiden, worden gelijkgesteld met
voetgangers


Jean Poitier
Inspecteur
Lokale Politie Oostende
Vindictivelaan 1
8400 Oostende
T 059/56.11.34
F 059/56.11.31
E politie.mobiliteitscel@oostende.be
ofwel
E jean.poitier@oostende.be
www.oostende.be
 
Ja ik had laatst gevraagd aan scooterteam utrecht die zijden dat ze je dan niet mochten aanhouden maar je scooter moet wel verzekerd zijn en ze kunnen boete geven als je papieren niet bij je hebt
 
Originally posted by bad cheeta
het blijven hufters die agenten, zeker weer zon jonkie die net zen uniform aanmag

idd, ze doen wel hun werk, maar doen alles volgens de 'regeltjes' om goed over te komen op de collega-woutn'. daar kan ik me wel zo kwaad om maken..... het bloed onder mn nagels vandaan halen ;-) maja tis nu eenmaal so denk ik dan
 
Nauw die jonkies durven juist niet zo veel te zeggen was een paar maanden geleden eerste rollerbank in amersfoort ging 1 motor agent onderuit werden al die agente agressief werd het knokken, maar die jongere agenten stonden alleen toe tekijken.
 
Originally posted by *jaguar*
en trouwens..als je met je scooter langs een rollebank loop mogen ze je er wel degelijk op zetten! is algemene controle! toen ik moest.stonden er zelf opa'tjes met koffers op hun scooter..als er geen rollebank is en ze hebben gewoon surveillance met motors is het weer een ander verhaal,kunnen ze hooguit naar je papieren vragen.


grrrr me pa rijd ook met koffers op ze scoot jah:)
don't mess with it!:p:p

haha dit is echt nutteloos.:p:p
ltrz nick
 
Originally posted by capote



b) Als antwoord op uw vraag als je voetganger bent, wanneer je met je scooter
aan de hand loopt
In de straatcode wordt bepaald dat :

2.46. "Voetganger" : een persoon die zich te voet verplaatst. De personen met
een handicap die een voertuig besturen dat zij zelf voortbewegen of dat
uitgerust is met een elektrische motor waarmee niet sneller dan stapvoets kan
gereden worden, de personen die een kruiwagen, een kinderwagen, een ziekenwagen
of enig ander voertuig zonder motor dat geen bredere dan de voor de voetgangers
vereiste ruimte nodig heeft, aan de hand leiden en de personen die een fiets of
een tweewielige bromfiets aan de hand leiden, worden gelijkgesteld met
voetgangers

na das duidelijk!
 
ik zij het toch dat ze je proberen te flashen begrijp ik maar je moet gewoon weigeren dan kan hij alleen je papieren controleren
 
Ze mogen je NIET pakken of aanhouden , ik ben een keer met een onverzekerde , opgevoerde , speedfight naar het politiebureau gelopen toen er ook Rllbank was , daarvoor had ik het bureau al gemeld dat ik langs zou komen met dat ding en ook gevraagd of ze je aan mochten houden , en dat mag offiecieel niets...
 
Ik ben staande gehouden met me SR, toen ik voorbij liep dus, probeerde nog snel me bougiedop eraf te trekken maar toen der tijd zat die vast ge-taped omdat ie er steeds afviel, dus hun vragen of er iets aan mankeerde, nee dus. In de rij staan, motorwouten verder rijden om te zoeken voor meer scooters, ik dus in de rij staan, me massa kabel eraf getrokken, en hun keken of die bougiekabel los zat, maar nee. Zei ik gewoon jah uhh ik moest in die rij gaan staan weet ook niet waarom, en mocht gewoon weer weg.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top