lopen voorbij rollenbank

Status
Not open for further replies.
Weet je wat je ook kan doen :p
Gewoon een extra sleuteltje in je tas meenemen van je scoot
Als er een rollerbank staat en je moet erop mik je gewoon het sleuteltje ergens heen(sloot)

Wat wouden ze dan gaan doen:)

Ook dit: Cilinder aan het inrijde? maakt niet uit hoppa erop ermee
Al 2x meegemaakt , nou dat gaat echt niet goed dat kenk je wel vertellen
En wat ze dan zegge: Ja sorry je scooter is een beetje gaer:(
Naaiers
 
ff aan me nichie gevraagd


als je met een scooter loopt (net zo'n paartrij doos) ben je een bestuurder.

mag gewoon op de Rollerbank :(
 
Originally posted by ericsnor
ff aan me nichie gevraagd


als je met een scooter loopt (net zo'n paartrij doos) ben je een bestuurder.

mag gewoon op de Rollerbank :(

Kerel ik had woensdag net theorie examen voor rijbewijs, zaterdag bij de cursus nog geleerd dat als je met bromfiets, motorfiets of fiets loopt met niet in werking zijnde motor, dat je dan een voetganger bent.

Kan het nog wel opzoeken als je me niet gelooft:

Bestuurders

Bestuurders zijn alle weggebruikers behalve voetgangers.

Voetgangers
- personen te voet zonder voertuig;
- personen die te voet een motorfiets, bromfiets, snorfiets, fiets aan de hand meenemen;
- personen op rolschaatsen, skateboards, skeelers, autopeds, etc.;
- bestuurders van gehandicaptenvoertuig als zij van een voetpad of trottoir gebruik maken of oversteken van het ene naar het andere voetpad of trottoir.
Let op!
- Begeleiders van vee (bijvoorbeeld een ruiter die naast zijn paard loopt) zijn geen voetgangers, maar bestuurders.
Zie ook: weggebruikers.
 
Juist ze mogen je helemaal niet aanhouden

Zelfs als je een auto aan het duwen bent ben je nog een voetganger:p oid:p

Maar lopen met brommer ben je zker voetganger
Als ze je erop willen zetten moet je echt weigeren die zooi
 
Jullie snappen er ook nix van he.... heb nou es in de gaten hoe erg die teringlijers ook zijn, HUN trekken aan het langste eind... altijd!

Je hebt echt geen reet te vertellen.... helaas pindakaas
 
Behalve als ze gewoon fout zitten. Daarom is het makelijk om de basis regels van de wet te kennen.

Wat PiTu net al opnoemde, als je die regels kent en ze willen je toch als voetganger+lading(in dit geval scooter of brommer) op de rollerbank zetten, mag dit gewoon NIET.
 
Originally posted by Mari
Behalve als ze gewoon fout zitten. Daarom is het makelijk om de basis regels van de wet te kennen.

Wat PiTu net al opnoemde, als je die regels kent en ze willen je toch als voetganger+lading(in dit geval scooter of brommer) op de rollerbank zetten, mag dit gewoon NIET.


Het is lading als jij hem draagt, niet verderduwt... in Belgie toch, heb het overlaatst nog aan een vriend van me gevraagt die agent is...
 
Dis pas matig:

Rollerbank naast het hek van de school zetten
Gevolg: Geen enkele scooter kon weg zonder daar langs te komen :(
 
Originally posted by PiTu
Voetgangers
- personen te voet zonder voertuig;
- personen die te voet een motorfiets, bromfiets, snorfiets, fiets aan de hand meenemen;
- personen op rolschaatsen, skateboards, skeelers, autopeds, etc.;
- bestuurders van gehandicaptenvoertuig als zij van een voetpad of trottoir gebruik maken of oversteken van het ene naar het andere voetpad of trottoir.
Let op!
- Begeleiders van vee (bijvoorbeeld een ruiter die naast zijn paard loopt) zijn geen voetgangers, maar bestuurders.

Lees eerst even dan :)
 
Originally posted by scooteraars
Dis pas matig:

Rollerbank naast het hek van de school zetten
Gevolg: Geen enkele scooter kon weg zonder daar langs te komen :(

Fijn overnachten met me scooter op het schoolplein denks :p
 
Indd, ik zou mn scoot aan een paar kettingen leggen, er mams vragen of ze me even komt ophalen :))..

Vind het btw nogal een sterk verhaal hoor...roller naast hek :X
 
niet dan??

Wij hebben gewoon zijn groot lang hek en die staat een stukkie open zodat alle mensjes eruit kunne
Maarja als ze daarvoor een bankie neerzetten hoeven ze alleen maar in de opening te gaan staan om scooters aan te houden
1x gebeurd en ik hoop et nooit meer want dat is ZO matig:(
 
Ik heb het niet zwart op wit, maar als je lopend langs een controle gaat is er niks aan de hand.

Ik liep ook een jaar terug met m'n streetje langs een controle, stapte 200m verderop op m'n street. Zat met m'n hand in m'n zak naar de sleutels te zoeken, met helm op nota bene. Komt er een motoragent in me rug aanrijden, datateq enzo gechecked, framenr. Maar hoefde niet de roller op, want werd immers niet RIJDEND staande gehouden.
 
ik weet 100% zeker. als de wouten je niet met eigen ogen hebben zien rijden, mogen ze je niet op de roller zetten, je bent dan voetganger en geen bestuurder van een bromfiets.
dat zijn de regels.

ik heb het zelf ook in practijk meegemaakt.
ik was op een meeting, politie werd gebeld door bewoners dat wij asociaal wheelies aan het bouwen waren en hard rijden.

politie kwam massaal aanzetten, busjes auto's motoren met rollerbank.
ze hadden eerst het complete terrein afgezet om te voorkomen dat we er met zijn allen vandoor gingen.

ze wisten van bewoners dat we gereden hadden, ze wisten zelfs zeker welke (opvallende scooters) bereden werden, door de bewoners, toch mochten ze ons niet bekeuren op de rollerbank. hebben ze zelf aangegeven (wel pas nadat ik het hun persoonlijk heb moeten uitleggen anders hadden zo ons gewoon bekeurd).

kortom, als je loopt mogen ze je niet bekeuren voor een opgevoerde scooter.
ten eerste je bent voetganger, ten 2e het zou toch legaal moeten zijn om je scooter naar de dealer kunnen brengen om hem af te laten voeren ;).. ik noem maar een smoesje.
als het ook legaal is om met de motor van je pa te lopen met 1000cc, kun je niet bekeurd worden voor het lopen met een scooter voor gebrui van circiuts/races..
(voor auto's geld dit niet, heb je wel een rijbewijs voor nodig, omdat je met een auto gebruik maakt van de weg)
 
ik ben zelfs ook nog eens gewoon met de scooter aan de hand naar het politie buro gelopen, omdat er rollercontroles waren..
gewoon scoots OP het terrein zelf neergezet, geen enkele wout zei er wat van, terwijl de motoren op en af reden met nieuwe scoots :D..

totdat ik van het terrein werd afgezet omdat ik er niks te zoeken had :D
 
het is zoals ze het zeggen het mag en al zou het niet gemogen hebben en je hebt grote bek en je treft de foute dan zetten ze je der op en zeggen ze ik zag hem rijden ze dekken elkaar toch altijd en als je slim doet met sleutel en trucjes dan nemen de TD hem mee en dan ben je helemaal de lul doe dan toerenbegrenser en stel hem af op 60 wel boete maar btr dan 95 en risico lopen dat je scooterbewijs moet inleveren
 
Originally posted by Aerox J,J
je hebt bijv. een opgevoerde scooter. als je nu netjes de toegestaande snelheid rijdt op die weg dus zeg maar 40 km/h, dan zouden ze je toch eigenlijk niet mogen pakken. Want auto's kunnen toch ook 180 rijden terwijl ze die snelhied nergens mogen rijden.

dit geld alleen voor arrestatie: ze mogen je alleen arresteren als ze een van de volgende 3 dingen hebben:
- bewijs dat je misdrijf heb gepleegd
- als ze grote vermoedens hebben (met redenen)
- als ze je op heterdaat betrappen.

je zegt auto's mogen ook 180 KUNNEN rijden, maar of jou scooter te controleren of hij harder KAN dan 45 hebben ze geen bewijs, vermoedens of heterdaat nodig, ze mogen je altijd meenemen voor controles op de roller. (behalve als je met je scooter loopt)
het is zelfs zo dat een wout altijd je scooter tijdelijk inbeslag kan nemen voor technische controle.
 
Originally posted by sderijk
het is zoals ze het zeggen het mag en al zou het niet gemogen hebben en je hebt grote bek en je treft de foute dan zetten ze je der op en zeggen ze ik zag hem rijden ze dekken elkaar toch altijd en als je slim doet met sleutel en trucjes dan nemen de TD hem mee en dan ben je helemaal de lul doe dan toerenbegrenser en stel hem af op 60 wel boete maar btr dan 95 en risico lopen dat je scooterbewijs moet inleveren

dat risico nemen ze echt niet.
stel je scooter is echt kapot waardoor je loopt.
ze zeggen dat ze je hebben zien rijden, dan zijn zij hun baan kwijt, ze hebben een eed gezworen, en ze houden zich er niet aan.
 
heb even de hele topic gelezen en hoor van iedereen een andere mening. heel vaag, de een weet 100% dat het niet mag en de ander weet 100% dat het wel mag.

maar ik dacht zo, je mag toch ook gewoon met een 1000cc motor aan de hand lopen die van je pa is ofzo?

ik denk dat je er het beste achter komt als je het zelf gewoon probeert :D
 
nou ik heb oook nog een mooi verhaal.
ze hadden bij ons een bank in de straat gezet waar ook een scooterzaak zit. duz zo;n mannetje haalt ze dik getunede scooter daar op en loopt rustig naar bank toe. En hij wou graag vrijwillig op de bank draait hem rond er krijgt geen boete. mooi he :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top