lopen voorbij rollenbank

Status
Not open for further replies.
Ik heb nog steeds geen bericht van politie terug. Misschien morgen.. maar ben er bang voor dat er niets komt.
*edit* Dit gaat dus over een mailtje dat ik naar de woute heb gestuurd met een aantal vragen uit dit topic ..
 
na 1 jaar heb ik t dus gewoon nog steeds niet zwart op wit....

iedereen verzint gewoon weer de regeltjes waarvan ze denken dat ze kloppen

ga morgen wel naar de pliesie
 
Hallo Joshua,
Hieronder de antwoorden (tussen jouw tekst)

Uw bericht: Geachte ambtenaar,
Allereerst verontschuldig ik me voor het opstellen van een belabberde brief aangezien ik daar nog nooit goed in ben geweest. Daarnaast heb ik
een aantal vragen wat betreft bromfietsen/scooters en de controles daarvan. Ik ben op het idee om deze mail te sturen gekomen omdat er een discussie op ons dicussie-forum is ontstaan over bromfietscontroles en andere zaken daar
rondom. Dus wil ik u bij deze ook gelijk vragen of ik uw antwoord op dat
forum mag plaatsen zodat het voor iedereen duidelijk is.

[Leenders Gerard (0140)] Er is niks mis met je brief hoor! Zit
keurig in elkaar, Wij krijgen brieven en mails die heel wat minder zijn. Je
mag de antwoorden best op het forum verspreiden, maar laat het e-mail adres
van mij er even uit. De spamfilter en de virusscanner maken hier overuren.
Sommigen vinden het leuk (en flink) als ze het emailadres van "een wout"
hebben om daar dan maar een virusbommetje en spamrotzooi op los te laten.
Mogelijk dat dat ook de oorzaak is dat je geen, of vertraagd
antwoord krijgt op de mails.

De discussie op het forum gaat voornamelijk over;
Mag je bij een bromfietscontrole (rollerbank) aangehouden (en tevens op
de rollerbank gezet worden) als je daar voorbij loopt, over het voetpad?
Ben je op dat moment bestuurder of voetganger?

[Leenders Gerard (0140)] Je bent dan gewoon voetganger! Maak kijk
uit, als men (op afstand) gezien heeft dat je toch op het ding reed dan ga
je alsnog voor de bijl. Nog iets om op te letten. Als je op het ding zit
(met uitgeschakelde motor) en je stept dan of je laat hem een helling
afrollen dan wordt je toch als bestuurder aangemerkt. (uitspraak van een
rechter, jurisprudentie noemen ze dat)

Kan je scooter, als je aantoont dat hij onderweg kapot is gegaan of dat
je er niet mee op de openbare weg mee hebt gereden, in beslag genomen voor nader onderzoek door Technische Dienst?

[Leenders Gerard (0140)] Nee dat kan niet! Zolang je met dat ding
aan de hand loopt ben je voetganger.
Behoort een bromfiets/scooter altijd (ook wanneer je er alleen meeloopt)verzekerd zijn?

[Leenders Gerard (0140)] Nee, dan hoeft hij ook niet verzekerd te
zijn. Dat geldt overigens niet voor motoren. Alles wat een kenteken heeft
moet in principe verzekerd zijn.
(Zoja, moet daar dan, als je alleen loopt, ook een verzekeringsplaatje
op zitten?)

[Leenders Gerard (0140)] Nee dat hoeft dan ook niet.

Is er een regel of wetgeving dat je binnen een bepaalde tijd een> hoeveelheid bekeuringen kunt krijgen?

[Leenders Gerard (0140)] Nee daar zit geen limiet aan. In principe
kun je dus elke dag een bekering krijgen een ook wel meerdere per dag. Als
je het niet afleert kan het dus een peperdure geschiedenis worden. Voor
sommige zaken geldt ook dat de boete die de officier van justitie oplegt
steeds hoger kan worden. Ook kan op een gegeven moment het voertuig inbeslag genomen worden en eventueel verbeurd verklaard. Dat betekent dat de rechter dan kan beslissen dat je hem helemaal niet meer terug krijgt.

Kun je ook twee maal op dezelfde dag op een rollerbank gezet worden? Of moet je na een bekeuring de eerste keer naar huis lopen?


[Leenders Gerard (0140)] Ja hoor. Te hoge constructiesnelheid
betekent lopend naar huis. Ga je toch rijden dan ga je nog een keer voor de
bijl. Heel onverstandig want de boete kan dan wel eens hoger worden. (zie
vorige) Tevens kunnen politie mensen in belang van de veiligheid van het verkeer je vorderen om iets te doen. Het opzettelijk weigeren kan een aparte overtreding opleveren en dat is een misdrijf !!!

Ik hoop dat u antwoord kunt geven op deze vragen omdat hier bij de
jongeren (die ik spreek op dat forum) heel veel onduidelijkheid over is.

[Leenders Gerard (0140)] Jongeren zijn altijd bezig om de randjes
van de wet te verkennen. In de diverse forums vliegen de voorbeelden je om
de oren. Vaak worden hier halve waarheden en soms zelfs volledige onzin
verteld. Om zich flinker voor te doen wordt dan wel eens beweert dat ze
"iets" hebben ontdekt om de wouten om de tuin te leiden. Nou kan dat best
eens lukken hoor, maar het merendeel van de verhalen is toch vaak een
"broodje aap verhaal". Je hoort wel eens: "Hij kon mij niks maken", maar soms is dat gewoon het gevolg van het feit dat de betrokken politieman in dat specifieke geval niet verder is gegaan met zijn onderzoek. Bijvoorbeeld: je krijgt wel een boete omdat je te hard rijdt, maar de politie ziet er van af om het voertuig ook op de rollenbank verder te onderzoeken. Je hebt dan gewoon
(gedeeltelijk) geluk gehad, maar je kunt je er niet op beroepen dat die
politie man en "toen"goed vond en dus door blijven rijden en vervolgens een
verongelijkt gezicht trekken als je de keer erop wel poot uitgedraaid
krijgt. Thats all in the game. Binnen niet te lange tijd zullen alle
bromfietsen een kenteken(plaat) krijgen. Het wordt voor de politie dan v
veel gemakkelijker om recidive (herhaling van een feit) aan te tonen. De
kans dat je bromfiets dan inbeslag genomen gaat worden wordt stukken groter.

[Leenders Gerard (0140)] Mocht je nog vragen hebben dan laat maar
komen hoor. Je mag beide emailadressen gebruiken, maar met het verzoek ze
niet op het net te gooien ander heb ik straks half Brabant op de mail. ;-)

Met vriendelijke groet,
Joshua Raaijmakers

[Leenders Gerard (0140)] Groetjes van "een wout" aka sjors ;-)
 
Thnx man, nu weten we het fijne ervan.

Dit stukje vind ik wel grappig:

Om zich flinker voor te doen wordt dan wel eens beweert dat ze
"iets" hebben ontdekt om de wouten om de tuin te leiden. Nou kan dat best
eens lukken hoor, maar het merendeel van de verhalen is toch vaak een
"broodje aap verhaal".

haha :#
 
Binnen niet te lange tijd zullen alle
bromfietsen een kenteken(plaat) krijgen. Het wordt voor de politie dan v
veel gemakkelijker om recidive (herhaling van een feit) aan te tonen. De
kans dat je bromfiets dan inbeslag genomen gaat worden wordt stukken groter.

--------------------------------------------

Kan er hier mee info over gegeven worden , hoe het dan zit met de verzekering , snelheden etc...


Wrm. wordt er geen speciale voorlichting gehouden over scoots wat wel of niet mag bijv. in een klein foldertje ofzow , en een vast boete tarief m.b.t de Rollerbank , want per regio of plaats schijnt er nogal geshummeld te worden met de bekeuringen (heb 'k gehoort)

Greetz LG
 
Paultjedb said:
Ja vind het gewoon waardeloos de wetgeving. ( net zoals iedereen hier denk ik ):)
Maar als ik nu met mijn crossmotor naar de crossbaan loop wat willen ze me dan maken met dat gedoe allemaal.( Bedoel natuurlijk niet de rollerbank maar andere zaakjes )
Een wout kan je gewoon niet op de roller zetten als jij met een scooter die uitstaat en waar hij je niet mee heeft zien rijden langs loopt.
Mag gewoon weg niet. Als jij met de fiets door de stad heen loopt omdat je licht net kapot is gegaan zal hij je heus niet aanhouden of er een boete van maken.


Erger nog als ze je zien fietsen zonder licht zeggen ze dat je verder moet lopen. Dus je mag wel lopen met een fiets waarvan het licht het niet doet.
 
Ik was een keer bij een benzine station, met een crossbrommertje (affgeragd puchje :p). Die was helemaal niet verzekerd en de helf deed het niet (lees: hij liep maar meer ook niet ;)). Wat zei die agent? : Nou dan moet je even naar huis lopen, ikzo: ja ok. Een paar meter verderop starte ik m en knorde ik naar huis. :p

Vanmiddag heb ik ook wat leuks meegemaakt. Er zat een spijker in mn band dus moest ik hem laten plakken, ik ging naar de dealer en m´n band werd geplakt. Ik was aan het afrekenen en een gast van die zaak ging een rondje op mn scoot rijden (dat doen ze wel vaker daar). Duss ik ging buiten even wachten. Alleen het duurde wel heel lang. Komt er een monteur naar buiten die ook met een brommertje wou gaan rijden en zegt tegen zo een andere monteur: Hey die jongen zit er nog steeds. Hun zoeken enzo. Komen ze even later terug, Blijkt het dat hij was aangehouden op de rollenbank :p Hij had een boete van 95 euro :pwhahahaha

ff offtopic:
Er was 1,6 Kw gemeten (met m'n (pas) nieuwe Yasuni R) --> is dat veel? --> weet iemand hoe hard dat ongeveer is en hoeveel pk's?

Alvast bedankt
groeten

Tom

P.s: je mag gewoon lopen met je scoot volgens mij. Ze kunne je dan niks maken geloof ik. Maar ik weet het nie zeker. (ik ben immers geen wout, ik zal het nooit worden ook)
 
Lopent ben je een voetganger, of je dat nou met kinderwagen, kruiwagen, of scooter doet. Jij bent een voetganger en je voert een object mee aan de hand. Je scooter mag dan niet op de rollerbank, want je hebt er niet mee op te openbare weg gereden (tenzij wordt aangetoont dat je dat wel hebt gedaan; warme uitlaat, gezien, etc)
 
gewoon een dikke kogelkraan onder je tank maken, als je wouten ziet kraan open, jah sorry mn bezine is op liep net naar t tankstation :p ben benieuwd of ze benzine bij hebben... :p
 
voetgangers: mensen die met iets aan de hand lopen een hondje of iets kleins

bestuurders: iemand met een paard of koe etc. aan de hand

tis mischien beetje raar maar zo loopt de wetregeling
 
dat heet begleiden als je een paart of koe aan de hand heb
als ik eens zie hoevaak ik met de scooter aan de hand hier door et dorp ga en er een politie auto of motor langs rijd ze kijken me wel raar aan maar doen er niks tegen
wat acespades zegt klopt niet helemaal kijk nog maar eens in je teorie boeken staat er duidelijk in of ga langs de rijschool die kan het je ook haarfijn uitleggen
 
blackwidow said:
gewoon een dikke kogelkraan onder je tank maken, als je wouten ziet kraan open, jah sorry mn bezine is op liep net naar t tankstation :p ben benieuwd of ze benzine bij hebben... :p
Dan geef je dus toe dat je gereden hebt op de openbare weg, je ziet ook absoluut geen plas benzine liggen & als het als grapje bedoelt was... jammer maar het was niet grappig



:z
 
Jullie hebben nog een beetje geluk,... In nederland moet je gewoon een boete betalen. Je mag zelfs gewoon doorrijden.
Hier in Belgie ander verhaal! Controles meestal aan scholen... Is dan meer bandwerk maar kom, rijdt je te rap (maat van me hebben ze gepakt voor 3km/h te snel!!!!!!!!) de klootzakken. Je brommer wordt een maand in beslag genomen, ze nemen alle "tuningparts" er af ( std pijpje zonder resonantie buisje o_O ) heeft zijn brommer terug gekregen, ze hadden zelfs zijn voorkap enz los gemaakt (wss gezocht naar begrenzer) een deel bouten er uit gehaald, brommer was serieus beschadigd, linkerkant stond vol met krassen... Wss laten vallen ofzow
Jullie betalen vlug een boetje en klaar is kees. Hier liggen de boetes dan nog eens 2x zo hoog
 
Vandaag weer op de roller geweest.
Gelijk gevraagd of ze je lopend ook mogen aanhouden.
Meneer de agent zei: offcieel niet, maar meestal doen we dit toch gewoon:|
Ook op de rollerbank?
Nee eigenlijk niet, maar dan zeggen we dat we het frame nr. even moeten controleren en nemen em dan gelijk mee naar het bureau voor de roller
:|
Bakvolk
 
Sja, sinds ik auto en motor rijdt, zie ik toch ook wat veel anderen zien als ze een scooter zien rijden.
- Bumperkleven
- Te hard rijden bebouwde kom
- Geen richting/hand uitsteken
- te hard rijden op erven
- duidelijk geen verkeerdinzicht hebben

Ben vandaag 1 politieauto en 1 motor tegen gekomen toen ik op de scooter was van me broertje, maar ben niet aangehouden. Ik denk doordat ik gewoo normaal rijdt en zo.
Noem mij een moraalridder, maar er moet gewoon op getreden worden tegen scooters.
 
nee, ik vind het nog steeds prachtig. Alleen wel als ze zo deelnemen in het verkeer.
Maar ik kan me ook irriteren aan dat beleid hoor van de politie :) Ze plukken alles en iedereen van de weg, ook al is er geen reden voor.

Ik weet trouwens niet waar je leest dat ik tegen snelle scooters ben, want dat is niet zo. Het gaat erom hoe je er mee omgaat. Want autos en motoren mogen ook sneller gemaakt worden dan origineel.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top