lopen voorbij rollenbank

Status
Not open for further replies.
ik reageer nog ff op paar dingen van maanden geleden.
PS: Is mn boete nu verjaart? een zegt wel, ander zegt niet...?
beschikking moet binnen 4 maanden binnen zijn

En ze mogen je zowiezo binne een bepaald aantal uren geen 2 boetes geven
dit is niet waar, ze mogen je wel degelijk meerdere boete's paar minuten na mekaar geven. maar, je mag maar 3 boete;s per keer krijgen.

Als ze je zien lopen en of rijde zonder verzekerings plaatje nemen ze em gelijk in beslag
gebeurd niet, alleen boete als ze je zien rijden


Ja ik had laatst gevraagd aan scooterteam utrecht die zijden dat ze je dan niet mochten aanhouden maar je scooter moet wel verzekerd zijn en ze kunnen boete geven als je papieren niet bij je hebt
scooter hoeft dan niet verzekerd te zijn, en ze kunnen je geen boete geven als je loopt aangezien je dan voetganger bent.
 
Ze mogen je meen ik wel op de rollerbank zetten als je uitlaat warm of heet is .....
weet niet of dit het geval bij jOU was Mini-G
 
waarom dat :? voor het zelfde geldt heb je net gereden op priveterrein of je uitlaat in de oven gehad, of een brander op gehad ofzo :rolleyes:
 
Originally posted by PiTu
waarom dat :? voor het zelfde geldt heb je net gereden op priveterrein of je uitlaat in de oven gehad, of een brander op gehad ofzo :rolleyes:

euhm...jah tuurlijk :| maargoed, kben gelukkig nog nooit met een rollerwout in aanraking gekomen, maarals ik in aanraking zou komen zoiets zou ik natuurlijk altijd proberen om met een smoesje van af te komen. Bijv. als je weet dat ze een km vandaan staan te controleren, sleutels eruit (stop ze van mijn part in j onderbroek :p), ff laten afkoelen en lopen maar. Dan zeg je tegen de agent dat je scooterpech hebt en vraag je de dichtbij zijnste scootershop. Komt hopelijk overtuigend over. Als hij et dus niet weet vraag je gewoon of je ff mag bellen naar een vriend of hij weet wat de oorzaak zou kunnen zijn :D
 
Originally posted by Black-Ark
Officieel ben je dan een voetganger dus ze mogen je niet pakken. Maar als ze je zien rijden ben je gewoon het haasje en moet je erop. Laatst reed ik naar school in hengelo opeens een motorwout met 3 scooters achter zich, hij had me niet zien rijden, dus ik scooter aan de kant gezet bougie dop eraf en ben gewoon langs de rollerbank gelopen, die achter een tunnel stond, zonder dat er problemen kwamen.

hier in ehv geven ze daar geen reet om of je motor nu loopt of niet een motor vroeg aan mij ook gewoon toen er net op was gezet en verder moest lopen, van rij je even mee naar de rollerbank! ik zei ik ben net aangehouden door u collega hij heb je boete gehad ik ja hij weer laat maar zien ik laten zien hij oke en reed hij weg. samengevat in ehv mag je schijnbaar alleen doorLOPEN als je al een bon hebt die je kunt laten zien anders kun je er nog op!!!!
 
Originally posted by PiaPimp
euhm...jah tuurlijk :| maargoed, kben gelukkig nog nooit met een rollerwout in aanraking gekomen, maarals ik in aanraking zou komen zoiets zou ik natuurlijk altijd proberen om met een smoesje van af te komen. Bijv. als je weet dat ze een km vandaan staan te controleren, sleutels eruit (stop ze van mijn part in j onderbroek :p), ff laten afkoelen en lopen maar. Dan zeg je tegen de agent dat je scooterpech hebt en vraag je de dichtbij zijnste scootershop. Komt hopelijk overtuigend over. Als hij et dus niet weet vraag je gewoon of je ff mag bellen naar een vriend of hij weet wat de oorzaak zou kunnen zijn :D

dat valt ook niet op als hij je aanhoudt he 'ik doe ff me sleutels in me onderbroek moment aub''! haha
 
deze vind ik wel slim

zippie sp said:
Ik ken wel iemand die altiojd een gebroken scootersleutel bij zich heeft en dan met z'n scoot langs de bank loopt. Als de wout dan hem vraagt om op de bank te komen laat hij die sleutel zien en dan hoeft hij er nooit op. Is al 4x gebeurt:)
 
Mijn projectscoot is niet verzekerd. Ik las in de thread dat je dan zowiezo de lul bent, want ook al loop je met een voertuig, het moet toch verzekerd zijn.
Is dit waar?
 
Er zijn inderdaad zoveel dingen die je kunt zeggen als ze je erop willen zetten. Dat je hem net gekocht hebt en dat je naar huis loopt omdat je nog geen certificaat hebt. Daarbij.. als je hem net gekocht hebt en hij is niet meer verzekerd mag je er dan niet mee naar huis lopen? Dat lijkt me onzin ! Naar aanleiding van dit thread ben ik wel van plan een mailtje te sturen of telefoontje te plegen naar de politie hier in Helmond of regio Noord-Brabant. IK ga nu even zoeken of ze een email adres hebben. Zodra ik bericht heb zal ik dat hier plaatsen..
 
mja ik had een tijd trug ook zoiets.. ik kwam in een lange straat aangereden bij een kruispunt.. maar ik zag daar dus een moter staan.. ik dus snel een zijstraat in.. scoot uitgezet, sleutel eruit, helm af.. en ik loop gwoon richting die agent omdat ik die kant op moest.. komtie naar me toe rijden van:
"ja waarom ben je opeens aan het lopen?"
ik: "ja ik heb egt haast, moet optijd bij een examen zijn"
"laten we elkaar nou geen mietje roepen.. is dat ding zo erg opgevoerd joh.. hoe hard gaatie eigk?"
ik "mja heb op een circuit een keer de 55 gehaald!"
"maar volgens mij is je uitlaat ook nog lek.. en het is cker geen stnd uitlaat"
ik "nou de dealer vertelt mij dat dit een stnd vervanginguitlaat is.. is niet zoduur als orginele" (IXIL XXL.. pot)

toen liet ie me voor deze keer gaan.. weet alleen niet of er nou wel/geen roller stond ergens..

maar hou dr rekening mee dat ze je altijd proberen te naaien, en je waarschijnlijk tog meemoet alsje een chaggo agent heb!
 
Het is mss zo dat je niej mag aangehouden worden maar ze proberen het wel en als je er geeen ervaring mee heb en de regeltjes niej kent dan ben je de lul...... een Vriendin van me was dus ook gepakt toen ze erbij stond ze was erheen gelopen sleutels uit het contact en hoppa ze moest erop.....omdat ze niej wist dat ze dat niej mochten doen...

dus als je zoiets hebt dan moet je gwn een bezwaarschrift invullen op www.scooter-freaks.nl dan verdienen ze terminste nix aan je en als je geluk heb dan is je boete kwijtgescholden
 
Ze mogen je echt wel pakken.
En dat van je hobby scooter die moet je op aanhanger vervoeren.
Je opgevoerde brommer mag niet op de openbareweg komen dus je mag lopen wat je wil ze mogen je toch pakken.

en "oom agent" ik denk dat jij je theorie opnieuw moet doen, want iemand die met een paard loopt is ook een bestuurder. dus niet alleen fietsers,scooter rijder,auto bestuurders en blablabla
 
Shieldup said:
Ze mogen je echt wel pakken.
En dat van je hobby scooter die moet je op aanhanger vervoeren.
Je opgevoerde brommer mag niet op de openbareweg komen dus je mag lopen wat je wil ze mogen je toch pakken.
Al mocht dat zo zijn, wat nog steeds nie bewezen is. Dan mag je dus niet als 15 jarig jochie een onverzekerde scooter gaan kopen aan de andere kant van de stad en dan terug naar huis lopen?

*edit* Gaat het nu alleen over die rollerbank? Of ook over papier controle? Ik mag dus ook niet met mijn pa's ZZR1100 naar de garage lopen omdat ik geen motorrijbewijs heb?
 
Last edited:
Shieldup said:
Ze mogen je echt wel pakken.
En dat van je hobby scooter die moet je op aanhanger vervoeren.
Je opgevoerde brommer mag niet op de openbareweg komen dus je mag lopen wat je wil ze mogen je toch pakken.

en "oom agent" ik denk dat jij je theorie opnieuw moet doen, want iemand die met een paard loopt is ook een bestuurder. dus niet alleen fietsers,scooter rijder,auto bestuurders en blablabla

als je met je scooter in de hand loopt ben je een voetganger geen bestuurder, dus mogen ze je ook niet pakken aangezien er alleen boete's uitgedeeld kunnen worden aan de bestuurder van een bromfiets.
 
een maat van mij had dit ook, die kwam eraan gelopen, zette rustig zijn scooter neer. Toen kwam er natuurlijk al iemand aangelopen, maar hij weigerde gewoon, hele discussi gehad en toen kwam er een andere agent aan en die zei: Nee hij heeft gelijk als je hem niet hebt zien rijden en hij loopt ernaast dan mag hij niet meegenomen worden en/of op de rollerbank :) en daar stond mevrouw agent met de bek vol tanden :D
 
Oom Agent said:
Uuuuuhhh Naam is Oom Agent ( dus zonder ''pik'')

en ik zeg alleen wat waar is :)

heeft er iemand nog ervaring bij een rollerbank waarbij hij langs liep en dat hij er toch op moest?

ja we liepen met 5 scooters langs een rollerbank en alle 5 erop
 
ja met zn 5en he, die kunnen ook neit allemaal tegelijk kapot zijn of sleutels kwijt ofzo

ik heb ook een keer n boete eghad toen ik liep met mn scooter terwijl me uitlaat al afgekoeld was (omdat iik wist dat er rollen waren)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top