lopen voorbij rollenbank

Status
Not open for further replies.
je hebt wel ideetjes he?!!
lijkt me ok wel leuk om zoiets te doe, f er alleen langs loen zonder dat geluid. en met de kappen erop.
ben benieuwd wat de reactie is.
 
je hebt bijv. een opgevoerde scooter. als je nu netjes de toegestaande snelheid rijdt op die weg dus zeg maar 40 km/h, dan zouden ze je toch eigenlijk niet mogen pakken. Want auto's kunnen toch ook 180 rijden terwijl ze die snelhied nergens mogen rijden.
 
Ja, kun je idd zeggen, maar dat doe jij niet, en dat doet vrijwel geen enkele scooterjeugdige, jullie (en ik ook hoor) rijden vaak genoeg op top waar het niet mag, hoewel sommige daar toch zwaar in verschillen, maar niemand van jullie zou 40 gaan rijden als de regel ernaar aangepast werd.
Dus de overheid heeft hier toch gelijk moet ik zeggen.
Jammer maar waar, en min of meer heeft de overheid het er ook zelf naar gemaakt met die rollerbanken.
 
Begrenzer

In de tussen tijd eb ik maar een begrenzer op morse code aangeschaft kijken of het gaat werken op rollerbank 8P
 
Ik heb de vraag al vaak zat gezien maar nog geen degelijk andwoord: hoe willen ze je scooter zonder sleutels op de rollerbank zetten.
en jij koopt een scooter van iemand je heb bv nog geen certificaat dus je loopt m naar huis en onderweg kom je rollerbank tegen,,, zouden ze hem er dan echt opzetten??? ik vraag t me af.

nouja ik heb nu een begrenzer erinzitten en hij werkt prima ik moet alleen niet met 120 langskomen rijen denk ik en dan op de rollen ineens nog maar 60
 
ik liep laatst ook met me scooter langs rollerbank..ze vroegen alleen papieren toen mocht ik weer door...niks aan de hand...maar soms heb je tog egt pech...ik begrijp het ook nog niet zo goed of het nou wel of niet kan :S...
 
Originally posted by bad cheeta
nu ff iets belangrijks:
stel je hebt geen opgevoerde scooter(zijn er neit veel die dat niet hebben) en je rijd naar school, je meot er om half 9 zijn om een schoolexamen te maken. en je meot om tien voor half op de rollerbank. je hebt niet te veel vermogen alles is prima in orde maar je bent wel te laat. WAT kun je daar aan doen. want jij hebt dan wel mooi een 1 staan omdat je er niet was en je niet van te voren hebt afgemeld.
FF goed nadenken en dan heb je door wat ik hiermee bedoel. (geld dus ook voor opgevoerde scooters)
WANT de toetsweek begint komende maandag al.
moest er ook 's op 5 minuten voor de school begon. heb dus gewoon een briefje aan die flik gevraagd met de melding dat ik door hun schuld te laat was! en die schreef dat gewoon hé. je moest ze zien kijken op het secretariaat :-D (en scoot deed gwn 50km/u)
 
andere tip dan: scooter uit en plaatje eraf. Als ze je aanhouden claim je dat het een circuit-scooter is die je aan de hand meeneemt.
Toon gewoon aan dat het apparaat niet bedoeld is voor gebruik op de openbare weg.
 
kan ook jah,maar als je gewoon naast je scooter loop en ze je niet hebben zien rijden mogen ze je er ook niet op zetten dan ben je wetterlijk een voetganger,dan kunnen ze je wel naar je papieren vragen en misschien vragen waarom je met je scoot aan de hand loopt( gewoon hij viel tijdens het rijden stil:))
 
plaatje niet eraf halen... je loopt op de openbare weg met een motorvoertuig en ja ook dan moet hij verzekerd zijn.. al staat jouw ''circuit monster'' alleen maar voor de deur geparkeerd
 
Je moet ook niet midden op 'de openbare weg' lopen maar op het voetpad. Als ik met mijn 200pk hayabusamotorsuperwinkelwagentje over het voetpad wil lopen is dat mijn zaak. Ik ben op dat moment een voetganger die iets vervoert. Je mag vervoeren wat je wilt, je mag er alleen niet mee aan het verkeer deelnemen als zijnde bestuurder. Als jij met je scooter zonder plaatje aan de hand loopt ben je ook een voetganger + lading.
 
Ja vind het gewoon waardeloos de wetgeving. ( net zoals iedereen hier denk ik ):)
Maar als ik nu met mijn crossmotor naar de crossbaan loop wat willen ze me dan maken met dat gedoe allemaal.( Bedoel natuurlijk niet de rollerbank maar andere zaakjes )
Een wout kan je gewoon niet op de roller zetten als jij met een scooter die uitstaat en waar hij je niet mee heeft zien rijden langs loopt.
Mag gewoon weg niet. Als jij met de fiets door de stad heen loopt omdat je licht net kapot is gegaan zal hij je heus niet aanhouden of er een boete van maken.
 
Ons pa is wout (al 25 jaar) en ik heb gevraagt hoe het nou zit.
Ze mogen je dus niet op de rollerbank zetten.
Want ze betrappen jou er niet op dat je aan het rijden bent.
 
Originally posted by Timmetje103
Ons pa is wout (al 25 jaar)
IEUWW!!
/me slaat een kruis
:p ;)

Nou, is dat ook weer duidelijk. Als je dus rollebank ruikt contact uit, afstappen, en lopen
 
Klopt, want als je dus je contact uit hebt en loopt maak je officieel geen deel uit van het wegverkeer ofzo. Dus mogen ze je er ook niet opzetten, maar of ze zich daar nou aan houden?
 
net bij theorie les voor rijbewijs: als je met een bromfiets loopt ben je een voetganger -> dus niet strafbaar als je bromfiets te hard loopt, want je bent geen bestuurder.
 
nee klopt want ik mag officieel nog geen scooter rijden maar als ik gewoon loop dan kijken ze alleen, maar verder doen ze helemaal niets. Als je stilstaat maar je moter loopt kunnen ze wel wat maken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top