Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
http://www.informatique.nl/123341/intel-d945gclf2.html

Heeft een dualcore atom, met hypertreading. In windows zie je dus 4 cores.
Verbruik zit ruim onder die 100 watt, denk rond de 50 watt.

Ik ga zelf een fileserver vervangen voor zo'n bordje. Op dit moment is het nog een Q6600... systeem trekt 200 watt, en is niet mijn enige server :+

Hier een wat luxere variant, met een PCI-E slot en een gigabit LAN aansluiting: http://www.informatique.nl/460977/point-of-view-ion-330.html
18w Off
23w Idle
27w File copy
34w Maxed out
 
De onderste heeft 4x sata.
Ik vind het jammer dat er maar 1 pci-e slot opzit. Weet iemand of er een atom bord bestaat met 2x pci-e? of 1x pci-e en 1x pci.

Ik wil een intel NIC en een raidcontroller er op kwijt :p
Ik vraag me af of die atom de load van de raidcontroller aankan, samen met een onboard Gbit nic, die ook de cpu gebruikt...
Ik wil wel nogsteeds op 2 systemen tegelijk HD kunnen streamen :p
 
Last edited:
Mijn vraag:

Mijn oude desktop die ik hier heb staan, en de oude laptop van mijn vaders werk hebben beide het probleem dat ze fucking traag zijn.

Ik heb alles er al afgegooid, heb ccleaner keer op keer gedraaid en heb de schijven gedefragmenteerd.
Ook zeggen beide computers dat de C-schijf vol begint te raken. Het enige wat er mee gebeurd is internetten (en ja, ik heb de tijdelijke files verwijderd).

Het verbaas me echt. Echt langzame computers zijn het niet. de desktop is bijvoorbeeld een Athlon xp 2500+, hier zou je dus wel normaal mee moeten kunnen typen / opstarten en internetten.

Wat zie ik over het hoofd? en is het te verhelpen zonder het hele zooitje te formatteren en opnieuw te installeren?

bvd :)
 
Schijf dood aan het gaan? :D

Reinstall hem is en kijk watie doet. Istie nog traag dan is wss de schijf de boosdoenert!
 
met Reinstall bedoel je windows opnieuw installeren neem ik aan? dat wordt ook nog een aardige opgave zonder schijf.
 
haha, ja.. cd rom bedoel ik. Om dan weer een legitieme cd-rom te gaan regelen is het ook niet waard. Dan wachten mijn ouders maar wat langer met opstarten en internetten.
 
@sjors@area

er staat een bestandje op jouw computer met registratie gegevens van jouw windows.

stond een keer in zo'n computer tijdschrift, en heb het dus uitgeprobeerd een tijd terug.

het scheelde best wel wat werk bij het opnieuw installeren van windows op mijn computer.


misschien iemand hier die weet waar ik het over heb, en misschien een linkje ervan heeft met de stappen?
 
Even vraagje mensen,

M'n asus P5Qpro is er mee opgehouden. Garantie gebeuren, nu moet ik een nieuw moederboardje zoeken. Wat raden jullie aan.

eisen socket 775 en ichr10 chipset.?
 
Garantie maar je moet een nieuwe bord zoeken... Ik zou eerder een nieuw P5Q vragen aan ASUS.
 
Je hebt kennelijk nog nooit een RMA meegemaakt met ASUS.. dat duurt zo een maand..

Verkoop lekker je processor en geheugen en fix een 2dehands i7 + bordje + mem :)
 
ligt ook een beetje aan de winkel... soms krijg je van de winkel zelf direct een nieuw bordje.
En die kans is er best wel, omdat asus niet heel moeilijk is qua RMA's.
 
Ik heb nog een Asus Crosshair liggen van een jaar oud. Ben ik met mn stomme kop de doos en factuur kwijt :X

Bord functioneerde ook niet helemaal lekker..
 
Iemand enig idee wat voor programma ik het beste kan gebruiken om een aantal vakantiefoto's en filmpjes samen te voegen tot een simpel kijkbaar geheel? Heb zelf volgens mij alleen windows movie maker op de pc staan :)
 
Heb dat toen ook eens geprobeerd bij WMM. Begon allemaal leuk en aardig , maar toen die eenmaal klaar was en opgeslagen , zag het er niet uit. Uitgerekt als de nethe. Weet niet precies , maar zag er niet uit iig. :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top