Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ben toevallig aan het leren geweest (HP Procurve), dus was even benieuwd naar het verhaal er achter :)
 
Spanning tree is een optie op managed switches. Hiermee kun je checken op er een loop op een link zit. Het nadeel is alleen dat hij de eerste 20sec geen link heeft waardoor een ADS/Norton ghost image systeem niet mee overweg kan omdat hij geen respons krijgt de 1e 15 sec :).

Kan je allemaal doen via het mooie console portje + een pc met een serial port :W
 
Probeer eens een andere OS te installeren? Vista als de specs het aankunnen, anders Windows 2000.

Windows 2000 geprobeerd, maar die loopt vast bij het starten van Windows. Vanaf dat je het 'laad balkje' ziet met het Windows 2000 scherm zegmaar.

Zal nu even proberen of ik Vista aan de praat krijg. Hij werd standaard geleverd met een Vista Basic installatie. Daar heb ik ook wel een CD van, maar die is niet bootable..
En vanuit Windows XP loopt die uiteraard vast ;)

Zal even kijken of ik een bootable Vista Ultimate kan installeren.


EDIT:

Ik zat te piekeren waarom dat grafding niet wou werken, toen ik me plotseling bedacht dat de accu al een tijdje kuren vertoonde. Max 10 mins stroom/vol opgeladen etc. Dus de accu er eens uitgetrokken en Windows XP setup gestart..

Windows is nu geinstalleerd en ben nu bezig met drivers etc. Het lijkt nu allemaal weer soepel te gaan. Waarschijnlijk dus de accu die roet in het eten gooide.

Kan ik meteen een betere accu bestellen, 2000mAh is niet veel :p

Bedankt voor de hulp iig Mini-g! :W
 
Last edited:
Sinds gister zie ik de computertjes die aangeven of je internet hebt en het geluidsicoontje niet meer, iemand enig idee hoe ik die terug krijg?

pic:
screenshotmvp.jpg
 
Configuratie scherm > netwerk centrum > netwerkverbindingen > Lan verbinding > Eigenschappen > "pictogram weergeven durende de verbinding"

Het nut ontgaat me volledig maargoed (tenzij je wireless hebt natuurlijk ;))
Dit is uit me hoofd, want zit hier achter een XP machine.

EDIT: bedenk me nu: rechtsklik op de taakbalk en dan eigenschappen, daar kan je instellen welke die standaard laat zien.
 
EDIT: bedenk me nu: rechtsklik op de taakbalk en dan eigenschappen, daar kan je instellen welke die standaard laat zien.

Iconen die op "verbergen" staan komen alsnog in de tray te staan, alleen zijn ze dan pas zichtbaar wanneer je het pijltje < openklikt.

Doet je geluid het nog?
 
wooooooooooooow

vannacht om 2 uur een mooi alarm hier.
Na 3 keer de wekker een ram te hebben gegeven, bleek het niet aan hem te liggen. Was mijn server lekker aan het piepen geslagen.

Die staan in een weliswaar geventileerd hok, maar het was lekker 45 graden daar.
Ik vreeste het ergste, dat er 6TB aan data weg zou zijn.... gelukkig is het maar 1 schijf.

Morgen een nieuwe halen en de array opnieuw opbouwen, heb gelukkig al m'n data nog :W
 
Geluksvogel. :D

Moet je ook niet een alarm kopen met hetzelfde geluid als je wekker he ! :+
 
Gewoon plotseling 30GB aan muziek weg. Externe HD geeft een error en de map verandert in een file waar ik niets mee kan. Vervolgens schijfherstel gedraaid en er is niets meer te vinden. GetDataBack vind zelfs ook niets. x|

Naja :p
 
Je HD doet het tenminste nog, had een 320GB Transcend schijfje vol met software die opeens de geest begeeft.. uiteraard geen backup :(
 
heb de laatste tijden last van een opstart probleempje..
het duurt echt een aantal minuten voordat ik internet hebt terwijl voor de rest alles is opgestart..
ook als ik dan Deze Computer bekijk is hij nogsteeds schijven aan het zoeken zeg maar.. pas als ik internet heb worden mijn schijven zichtbaar..

heb alles al een keer opnieuw geïnstalleerd gehad maar het probleem blijft.. op het begin na een nieuwe instal niet.. maar na loop van tijd wel..

iemand een ideetje?
 
Het lijkt er een beetje op of een proces er lang over doet, of blijft hangen na t booten.

Kijk direct na t booten eens in je taskmanager, en kijk eens welk proces veel cpu vreet.
 
heb ik gedaann..
er staat geen gek ding tussen wat veel freet.. naast System geloof ik maar dat is normaal?

het lijkt ook zo dat ik pas internet krijg of sneller internet krijg als ik Msn opstart..
 
Je HD doet het tenminste nog, had een 320GB Transcend schijfje vol met software die opeens de geest begeeft.. uiteraard geen backup :(

Naja ik incremental-tar altijd de hele HD naar een andere externe. Helaas had mn vriendin deze keer de tweede nodig. Dus had ik ook geen backup. Gelukkig boeit muziek en software me helemaal niets itt documenten, foto's, etc. Maar het is meteen wel weer de laatste keer dat ik een backup leeg haal ook externe HD's kunnen er plotseling mee nokken, terwijl ze niet vaak aan staan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top