eindelijk een c16, nu.......

Peeer!!

!!>Aprilia Massimo
Ik heb m'n Hebo Gara uitlaatje omgewisseld voor een Yasuni c16, leek me wel een goede keus...! Ben nu dus een beetje bezig met afstellen, maar dit valt een beetje tegen.

Heb mijn sproeier 94(winterafstelling) geruild tegen de 92 die ik er eerst ook in had zitten, kleur bougie=nu goed! Maar kzit een beetje met mijn rollers en drukveer te kloten. Ik heb er nu 2,1 gr. rollers inzitten met de gouden polini drukveer, bij het accelereren heb ik dan zo'n 11.800 toeren(trekt goed hard op) maar vanaf 65/70 km/h valt hij terug naar 11.000 toeren en bij 90 km/h heb ik nog maar 10.800 toeren. Dit blijft tot aan topsnelheid zo.
Hij rijdt nu ongeveer 110 km/h digi, niet slecht, maar het moet beter kunnen!!
Hoe krijg ik de toerenval eruit, in m'n profiel kun je zien wat voorn setup ik heb. Bij 11.800 duidelijk meer vermogen als bij de 10.800 toeren op topsnelheid.

ps. Heb vaker van dit probleem gehoord bij mensen die met een Hebo vario werken....misschien iemand ervaring??? Volgende week ga ik het met een evo-vario proberen...:?
 
Advertisement - register to remove this

heb dit probleem ook gehad....ben lui heb niet in je profiel gekeken maar bij mij was het iig met piaggio blok en heb dan ook een hebo vario gehad maar uit ellende er maar weer uit gepleurd maar ook zo'n terug val zoals jij heb... ik heb het gedeeltelijk op kunnen lossen door er 2 ringetjes extra op te zetten......je heb dus je glij lager.... bij mij zaten er 2 bij....de langste gepakt en nog 2 van die dunnen ringetjes xtra erbij gezet toen bleef ie redelijk stabiel in toeren maar het was nog niet alles..... ori. piaggo vario is zeker beter.....

:p
 
Originally posted by Joël
Hou de Hebo vario, maar koop er een Polini SpeedDrive bij.

Zeer constant...

Heb ik al(zie: profiel), maar toch bedankt..

Denk je dat het met de de evo-vario beter zal gaan qua afstellen, heb hem nu thuis, er zat ook nog een 15 graden plaat bij maar kdenk dat ik gewoon de 25 graden plaat gebruik omdat ik ruim boven de 11.000 toeren zit.

Heb ook nog niet echt veel geprobeerd met deze uitlaat, tijd is een beetje schaars voor mij op dit moment...vandaar.
 
Ging gistermiddag alweer wat beter, met polini Evo-drukveer, 2,3 grams rollers en strakkere veertjes in de clutch(had een dip int begin....behoorlijke dip!!)...
Had hem op 116 digitaal, is toch weer 6 km/h sneller als eerst...maaruh volgens mij heeft deze cilinder gewoon niet genoeg vermogen om eeecht hard te gaan, misschien moet ik hem maar laten tunen.....zou aanzienlijk verschil moeten geven, zeker als ik de cilinder tot evo-verhoudingen zou laten tunen, wat volgens Anthony misschien wel mogelijk is!!! Zou wel vet zijn!
Met een c16 had hij op de Amigo(vliegend frame, zonder kappen=dat ding van de meeting bij Acht) iets van 12,8 PK bij 13.200 toeren, ik kom niet over de 11.800 heen dus zal nooit zo'n leuk vermogen halen.

Ach ja, ik probeer nog het 1 ent ander en anders wordt het toch tunen....
 
Tunen is inderdaad een mogelijkheid, maar daar los je afstelproblemen natuurlijk niet mee op.

Verder was dat "vliegene frame" van Twins een zelfbouw frame met min. hor. LC blok met Evo50 tuned, 19mm carb en C20.
Iets van 12 pk bij, ik geloof, 13900 rpm.

Originally posted by Peeer!!
Ging gistermiddag alweer wat beter, met polini Evo-drukveer, 2,3 grams rollers en strakkere veertjes in de clutch(had een dip int begin....behoorlijke dip!!)...
Had hem op 116 digitaal, is toch weer 6 km/h sneller als eerst...maaruh volgens mij heeft deze cilinder gewoon niet genoeg vermogen om eeecht hard te gaan, misschien moet ik hem maar laten tunen.....zou aanzienlijk verschil moeten geven, zeker als ik de cilinder tot evo-verhoudingen zou laten tunen, wat volgens Anthony misschien wel mogelijk is!!! Zou wel vet zijn!
Met een c16 had hij op de Amigo(vliegend frame, zonder kappen=dat ding van de meeting bij Acht) iets van 12,8 PK bij 13.200 toeren, ik kom niet over de 11.800 heen dus zal nooit zo'n leuk vermogen halen.

Ach ja, ik probeer nog het 1 ent ander en anders wordt het toch tunen....
 
Ja klopt, maar het blok komt van een Amigo, dat bedoelde ik...
In eerste instantie had Anthony er een c16 onder liggen, later ging hij over op de c20 omdat hij qua toeren niet hoger kwam dan iets rond 13.000, nu zit hij volgens mij rond de 14.000, maar pin me d'r niet op vast.....weet het nie zeker!!

Ik zie wel wat ik ga doen met die van mij, vandaag iets lichtere rollers geprobeerd, in top niks sneller(ook niks langzamer) maar wel een constanter toerental, 11800 > 11500(op het eind), gisteren viel hij terug tot 11300/11400 toeren...toch alweer een verbetering he!!!
Overigens ,m'n squish is nu 0,35 zou 0,6 moeten zijn, heeft dit nu echt veel effect op het vermogen(bij zulke toerentallen)????
heb nog geen tijd gehad om ff een 0,25 alu voetpakkinkje erbij te zetten, komt nog wel......}:O
 
Originally posted by Peeer!!
Ja klopt, maar het blok komt van een Amigo, dat bedoelde ik...
In eerste instantie had Anthony er een c16 onder liggen, later ging hij over op de c20 omdat hij qua toeren niet hoger kwam dan iets rond 13.000, nu zit hij volgens mij rond de 14.000, maar pin me d'r niet op vast.....weet het nie zeker!!

Ik zie wel wat ik ga doen met die van mij, vandaag iets lichtere rollers geprobeerd, in top niks sneller(ook niks langzamer) maar wel een constanter toerental, 11800 > 11500(op het eind), gisteren viel hij terug tot 11300/11400 toeren...toch alweer een verbetering he!!!
Overigens ,m'n squish is nu 0,35 zou 0,6 moeten zijn, heeft dit nu echt veel effect op het vermogen(bij zulke toerentallen)????
heb nog geen tijd gehad om ff een 0,25 alu voetpakkinkje erbij te zetten, komt nog wel......}:O

Een Amigo met horizontaal LC blok??? Don't think so...

En een squish van 0.35mm is wel heel nauw, het is wonderlijk dat je daarmee nog probleemloos kan rijden.

Heel snel ruimer zetten, qua vermogen zal het weinig merkbaars opleveren (iets minder compressie maar ook iets vettere timing)
 
Originally posted by hendrik
sorry peer maar het blok is toch echt van een sonic,en het frame is ook gedeeltelijk van een sonic.

Foutje, sonic en amigo....zat een beetje in de war, knoop net hoe je het noemen wilt.
Nu duidelijk!!!!!!

....hoe kom ik bij amigo....??? no idea
 
Ik denk ook niet dat er qua topsnelheid nog meer inzit zonder te tunen, misschien als de squish dadelijk goed is dat hij nog een paar kilometertjes harder loopt....
Ben ook niet echt ontevreden, maar snelheid went zo snel...en er is nog een dude nu int dorp die sneller is dan ik, met een malossi mhr70 replica (tuned??? zegt hij) en een Nardo uitlaat, maar ja, kheb iig wel de snelste 50cc scooter.

Wat me opvalt is dat ik vrij weinig koppel heb, met wind tegen issie echt veel slomer, was met die Hebo uitlaat niet zo goed merkbaar.

Als ik straks na m'n eindexamen tijd heb dan komt dat tunen enzo wel, komt goed....
 
Bij de weg...hier nog ff een pic van m'n nieuwe(ondertussen 2 weken oude) C16...
Hij is best mooi donker geworden, heb hem alleen met siliconenspray behandeld...iedere dag ongeveer, resultaat mag er wel wezen denk ik...:W
 
Back
Top