Eindelijk een bruut forum waar ik weereens wat over tuning kan leren

Originally posted by Honda NSR-II
Liever een bosch platinum (kan meer dan 1500graden hebben) maar dat zal geen goedkoop dingetje zijn

Volgens mij was die Bosch Platinum niet zo'n geweldige bougie, maar echt duur istie ook niet hoor...

Koop gewoon Denso (als ie goed afgesteld is, anders is hij zo dood), anders NGK egv10 ofzo, in ieder geval een stuk kouder dan waar je nu mee rijdt...

Greetz.
 
Re: welkom!

Originally posted by Boeie
die bosch platinum's dat zijn volges mij AutoBougies.... van die High Preformance dingen. Heb ze hier wel zien hangen bij Automat.

ZIJN ER DUS OOK VOOR SCOOTERS...

Euhm met 2 a 3 accu's kan je best lang rijden hoor, makkelijk een dag..... volgens mij nog wel veel langer

gewoon van die kleine accu-tjes toch? (scooteraccu's)
Anders moet je er zo'n Kobe accu of Landport droge accu voor gebruiken, die hebben zowiezo meer power....

Op 1 accu moet het ook wel te redden zijn.

Wij hebben toen een keer een zundapp verbouwd met een speciale ontsteking (van een auto, Citroen GSA) die ook op een accu moest werken, die draaide ongeveer 5 a 6 uur op een accu. maar zolang hebben we nooit gereden omdat ie dusdanig bruut optrok en reed dat je zo je (verstevigde) krukas mee molde. 2x bigend eruit gedraaid.

HOE VERSTEVIG JIJ EEN KRUKAS?

Maar das wel vet, die ontsteking, een plaatje met 1 gleufje op de Krukas en een sensor die ie passeert, elke keer alsie die sensor passeert dan gaffie een vonk. hij reageerde zeeer fel op het gas.

WAT IS HET VERSCHIL MET EEN NORMALE MAGNEETONTSTEKING?

Was misschien een idee geweest voor de brommersprint maar daar doen we toch maar niet aan mee. (te weinig tijd)

JAMMER, LIJKT MIJ KOEL:)


Greetz,
Boeie

Greetz.
 
Originally posted by Honda NSR-II
En dan een Renault 5 GT turbo kopen..
Turbodruk regelaar erin, snelle uitlaat/filter/bougies en gaan met dik 180pk in een karretje van 800 a 900 kilo..
Ik kan je vertellen dat dat erg leuk rijd :)
In engeland is er 1tje die heeft bij maximale turbo druk 360 pk (vergelijkbaar met Ferrari) doet 1/4 mijl binnen 13seconde! *GLoep*

Kijk wel een beetje uit met die turbodruk... De zweeflagers van zo'n turbo worden op druk gehouden door oliedruk, dus als jij bij een hoog toerental je motor uitzet> carterdruk pleite, smering pleite, draai je die turbo zo in de soep... Bij ons in de wijk had een gast ook zo'n GT Turbo, grootste kostenposten waren turborevisies...

Greetz.
 
geen idee, hoe ik een krukas verstevig.... ;)

nee dat kan ik zelluf niet maar dat kunnen ze bij schaafsma doen. Nouja, verstevigen, iig beter dan de originele Krukas, bedenk dat ik het wel over een Zundapp heb, niet over een scooter. Die krukas had gewoon een stevige drijfstang (verchroomd, weet niet wat voor nut dat had, mahja das dus een verstevigde)
en een Verchroomde Bigend kooi.

Die ontsteking was beter, omdat je dan bijv. het gewicht van het vliegwiel niet hoefde mee te sleuren op de krukas. Zeer licht, zo'n klein (diameter 5 cm ofzo) plaatje alu met 1 gleufje. ik zal er weleens pics van maken als de ontsteking op het blok is gemonteerd, moek eerst wel weer ff een digicam regelen.

Ik ga zowiezo op de brommersprint kijken.... maar weet nog niet precies de datum. ach zal wel iets rond eind september zijn..... in Jubbega...

Greetz
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


Kijk wel een beetje uit met die turbodruk... De zweeflagers van zo'n turbo worden op druk gehouden door oliedruk, dus als jij bij een hoog toerental je motor uitzet> carterdruk pleite, smering pleite, draai je die turbo zo in de soep... Bij ons in de wijk had een gast ook zo'n GT Turbo, grootste kostenposten waren turborevisies...

Greetz.

Lijkt me logisch dat je een auto met turbo niet gelijk uitzet na een wilde rit...
 
Back
Top