Eindelijk een bruut forum waar ik weereens wat over tuning kan leren

bijna 10 pk heb ik ja :)

en echt uitlaten testen van elkaar doen we niet, ik denk dat mn pa je zoiets heeft verteld : ik heb samen met Speedfreak (uit wemeldinge) een tijdje geleden op onze honda's een zootje uitlaten getest, maar het waren er maar 4 in totaal.
 
Ik wou vroeger ook wel een nsr hebben, maar werd een nrg.

En je poorten van je carter op maat maken van je cilinder is idd wel beter. Betere flow en minder weerstand.

btw, voor jouw setup gewoon denso bougies kopen. Ik weet niet hoeveel toeren je draait tijdens rijden? denso w36 is een erg koude bougie die voor de echt snelle 70cc scooters geschikt is.

Anders denso w31 nemen ofzo
 
tim dwd hij is juist koel : hij weet al een hoop serieuze zooi en komt hier ook om een hoop te leren ;)

ik zeg dat hij dat zelf mag weten joh
 
Originally posted by Honda NSR-II
Ik woon vlakbij 's Heer Arendskerke..
En tuurlijk ken ik Olav..
Zeg maar tegen je pa dat ie de groeten krijgt van die kerel met de NSR, dan weet hij al voldoende..
Je scoot heb ik allus gezien, en ik weet dat je iets van 11 a 12 pk had? met een mhr enso..
Is dit het forum dan waar je elkaars uitlaten uit test?
Anyways, ik zat op het Goese Lyceum, maar zit nu al weer in 3e jaar TI op Randebielen Opvang Chaos (ROC) in vlissingen, ik ben dus al bezig met m'n stage ( nu word het pas interresant, wat een kutschool ) zeg maar..
Helaas heb ik wat problemen met m'n nsr op het moment, maar normaal gesproken staat hij zondag in de stationsstalling..

Ik zat trouwens al langer op forum's maar bijvoorbeeld www.hondamt50.co.uk was echt vet gegroeid in een jaar en nu is dat verhuisd en kijk er nooit meer op enso..
En eigenlijk zitten er op www.opvoeren.nl ook allemaal sukkels die rustig compressie poeder of bougievonken zouden kopen..
Hier is het tune gehalte gelukkig een stuk hoger..

Rot Op College is het hiero hoor :)
 
Originally posted by X8R-LeNnY
tim dwd hij is juist koel : hij weet al een hoop serieuze zooi en komt hier ook om een hoop te leren ;)

ik zeg dat hij dat zelf mag weten joh

Hallo beschermengel...
Ik denk dat hij zichzelf wel kan redden hier hoor ;)
 
About the bougie: ik rijd er maximaal 12000, maar dan is de kracht er al even uit..
Omdat ik te weinig compressie heb dus..
Rijd nu met ngk8 (heb ik er bij Olav al >10 van gekocht maargoed..)
Heb ook een ngk9egv gehad, platina electrode oid..
En gewoon een ngk7..
Check ik wel weer al alles weer rijd, en die andere kop erop zit..
Voorlopig heb ik hem toch niet echt nodig (eigenlijk voor Girly...)

Maargoed, ik had al door dat er hier wel interresante tuning-duwdnesses zitten..
 
valt opzich ook wel mee die toeren. Ik zou dan ff een b9 bougie proberen ofzo.

Die had ik ook op me Yamaha DT met 70cc
 
Een 9 met de lage compressie verhouding lijkt me niet zo goed, is je verbranding niet optimaal..
Als ik een brutere compressie verhouding heb (1:12/1:14) dan doe ik wel een ngk9egv in..
Liever een bosch platinum (kan meer dan 1500graden hebben) maar dat zal geen goedkoop dingetje zijn, en Olav had ze niet..

Nog ff iets heel anders, weet iemand hoelang je fatsoenlijk met licht kan rijden als je 2 of 3 accu's hebt? 2uur ofzo?
Da's voor als er een binnenrotor race-ontsteking opkomt..
 
welkom!

die bosch platinum's dat zijn volges mij AutoBougies.... van die High Preformance dingen. Heb ze hier wel zien hangen bij Automat.

Euhm met 2 a 3 accu's kan je best lang rijden hoor, makkelijk een dag..... volgens mij nog wel veel langer

gewoon van die kleine accu-tjes toch? (scooteraccu's)
Anders moet je er zo'n Kobe accu of Landport droge accu voor gebruiken, die hebben zowiezo meer power....

Op 1 accu moet het ook wel te redden zijn.

Wij hebben toen een keer een zundapp verbouwd met een speciale ontsteking (van een auto, Citroen GSA) die ook op een accu moest werken, die draaide ongeveer 5 a 6 uur op een accu. maar zolang hebben we nooit gereden omdat ie dusdanig bruut optrok en reed dat je zo je (verstevigde) krukas mee molde. 2x bigend eruit gedraaid.

Maar das wel vet, die ontsteking, een plaatje met 1 gleufje op de Krukas en een sensor die ie passeert, elke keer alsie die sensor passeert dan gaffie een vonk. hij reageerde zeeer fel op het gas.

Was misschien een idee geweest voor de brommersprint maar daar doen we toch maar niet aan mee. (te weinig tijd)

Greetz,
Boeie
 
Volgens mij niet voor nsr..
En trouwens zou ook zonde wezen, ga ik toch gelijk voor 1tje zonder dynamo..
Bij race-nsr's schijnt het 1,5pk op te leveren, dat is 10%! best veel dus..
Ik zie nog wel, kan beter m'n race-bewijsjes eens gaan halen..

En dan een Renault 5 GT turbo kopen..
Turbodruk regelaar erin, snelle uitlaat/filter/bougies en gaan met dik 180pk in een karretje van 800 a 900 kilo..
Ik kan je vertellen dat dat erg leuk rijd :)
In engeland is er 1tje die heeft bij maximale turbo druk 360 pk (vergelijkbaar met Ferrari) doet 1/4 mijl binnen 13seconde! *GLoep*
 
hehe..... zo'n 5GT Turbo Roelt echt wel...
een monteur van Schaafsma 2-wielers (in menaldum, zaak waar ik weleens kom. vlakbij leeuwarden)
heeft er ook 1, dat ding dat vlamt ook snoeierhard!!


maar hier gaat het over 2-wielers...... niet automobiles....
 
wij hadden er ook 1tje. Lang geleden wel, het was een blauwe dat weet ik nog en we hebben hem na 5 jaar weggedaan omdat me ma hem te veel herrie vond maken. grrrrrrrr.... Maja we hebben ondertussen een z3 2.8. dat blaast ook wel fijn. Volgende lente krijgen we een andere nokkenas, ander spruitstuk en chiptuning........
 
Back
Top