hehe eindelijk...

TheFugitive

Well-Known Member
in mijn aprilia sr www zitten nu eindelijk 4 grams rolletjes.. die collega had nu pas tijd om het te doen... nu heeft ie de varioring eruit en 4 grams rolletjes..trekt kut op tot de 20 km per uur zitten nu 2 gouden trekveertjes in van polini er zaten hele lichten in.maar nu trekt ie niet zo goed tot de 20km daarna schiet ie vooruit (suggesties?)nu schat ik dat er een sproeier 70 in zit want met een orginele pijp had ie maatje 66 en nu heeft ie denk ik 70 omdat die man er een grotere bocht heeft ingemaakt en we hadden geen tijd om er naar te kijken ik neem aan dat dat te weinig is nu? hij rijd nu 85 op de teller! nu is mijn vraag haal ik meer topsnelheid met een grotere sproeier? misschien domme vraag maar ik ben ook maar in de leer
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Advertisement - register to remove this

Heheheh
biggrin.gif
biggrin.gif
(sorry dat moest er ff uit) rekening houdend met freez pleidooi. Antwoord:

Ik heb het er effe doorheen getikt is wat makkelijker:

Originally posted by TheFugitive:
in mijn aprilia sr www zitten nu eindelijk 4 grams rolletjes.. die collega had nu pas tijd om het te doen... nu heeft ie de varioring eruit en 4 grams rolletjes..trekt kut op tot de 20 km per uur zitten nu 2 gouden trekveertjes in van polini er zaten hele lichten in.

HEB JE ZE GEWOGEN... DAT MAAKT NAMELIJK NIET UIT BIJ TREKVEERTJES HOE ZWAAR ZE ZIJN, HET GAAT OM HOE STERK ZE ZIJN, DES TE STERKER, MET DES TE MEER TOEREN KUN JE WEG RIJDEN. WAAROM? OMDAT DIE STERKERE VEERTJE PAS DE SEGMENTEN VAN JE KOPPELING NAAR BUITEN LATEN GAAN BIJ EEN HOOG TOERENTAL. ER IS EEN GROTERE CENTRIFUGALE KRACHT NODIG OM DIE KRACHT TE KUNNEN OVERWINNEN VAN DIE VEERTJES, DUS MOET IE HARDER DRAAIEN, DUS MEER TOEREN, EN MEER TOEREN BETEKENT MEER KOPPEL WANT IN THEORIE WAS HET GELOOF IK:
VERMOGEN = KOPPEL x TOEREN (TOCH?) ZOIIETS IIG.

maar nu trekt ie niet zo goed tot de 20km daarna schiet ie vooruit (suggesties?)

STRAKKERE VEERTJES DUS. EN ROLLEN SCHIJNEN GOED TE ZIJN. ALS JE HIER ENE TOERENVERLOOP NEER ZOU ZETTEN ZOU HET MAKKELIJK ZIJN.

nu schat ik dat er een sproeier 70 in zit want met een orginele pijp had ie maatje 66 en nu heeft ie denk ik 70 omdat die man er een grotere bocht heeft ingemaakt

WAARIN
biggrin.gif


en we hadden geen tijd om er naar te kijken ik neem aan dat dat te weinig is nu?

HET LIJKT ME NEIT VANZELFSPREKEND DATTIE DIE MAN ER OOK METEEN EEN GROTERE SPROEIER INZET, PROBEER DUS EEN EEN 82 SPROEIER ALS JE EEN SNEL UITLAATJE HEBT EN EEN 76 -78 ALS JE PROP UIT FILTER HEBT EN ORGI PIJP.

hij rijd nu 85 op de teller! nu is mijn vraag haal ik meer topsnelheid met een grotere sproeier? misschien domme vraag maar ik ben ook maar in de leer
biggrin.gif
biggrin.gif


JE KUNT ER EEN HOGERE TOP MEE HALEN JA, DNA MEOTTIE NU SPUTTERNE OP DE TOP, ZONEIT DAN KUN JE ER MISSHCIEN IETSJE WINST MEE HALEN. VOORAL MEER POWER.


SvR
 
nou ik heb hem gekocht van een man waar ik nu geen contact meer mee heb en hij heeft er een groter bochtje ingezet en de orgionele bocht plus sproeier heb ik er bij gekregen en de orginele sproeier was 66 en ik nam dus aan dat ie 2 maten groter had ingedaan met een grotere bocht dus 70 vandaar..

bedankt voor de tip zal gelijk ff een 82 sproeier halen
 
Ow, ik lette ff niet op, wat voor uitlaat heb je nu? Als je standaard uitlaat hebt, haal dan je prop uit je luchtfilter met sproeier 82 of 84.
 
ik heb een gianelli nrx varioting eruit. 4grams rolletjes en goud gele polini trekveertjes dat is nu goed genoeg maar nu....hij trekt lekker tot de 60 daarna heeeeel langzaam naar de 80 de top wind mee plat op het stuur 90 op de teller heb er nu een 82 sproeier in bij mijn stiefpa gedaan en hij doet het nooit weer.. geef mij maar dat oude spul zei ie veel te veel gedoe met die kappen er omheen weghalen
biggrin.gif
maar het is nu gelukt 82 sproeier erin...trekt goed maar wat ik al zei hij trekt niet door van 60 tot de top80 op de teller.....hoe verhelp ik dit? dan ben ik haast wel klaar dacht ik
biggrin.gif
 
oja scooter rijd vanaf 20t/m 80 geheel op dezelfde toeren nu ben ik newbie maar ik hoor hem niet lager of hoger zingen dus..neem ik aan dat het toerental gelijk blijft.op zich best goed dacht ik maar helaas trekt ie dan vanaf de 60 naar de 80 zo traag...
 
Back
Top