Eindelijk een bruut forum waar ik weereens wat over tuning kan leren

Ff voorstellen: ik ben Pertijn, 18 en rijd een NSR-II..

Pretlijst: (voorlopig) std filter op mikuni 24mm (210 sproeier) 24spruitstuk (geveild,geschuurd&gepolijst) met variabele malossi powerbox, 10kleps polini membraan op een getunede 70malossi (getuned door Leo Lokkerse, boring 45,9) top racing krukas, 6-bak, techno uitlaat bocht met daarop een kundo 125 demper.

Heb een boekie door gelezen over 2takt tuning, nadat ik me er een beetje in ging verdiepen.
Echt details stonden er niet in maargoed.

Graag zou ik nog wat theorien/meningen horen over vaste en variabele powerboxen over het nut van het polijsten van de spoelpoorten of deze opvullen ivm betere spoeling.

Wat voor compressie je aan kan houden om nog een beetje km's te kunnen maken (heb 58000 op de teller) want die is nu veel te laag, en er moet dus een andere (50) kop op waar waarschijnlijk nog een anti-detonatie rand ingefreesd moet worden (iemand tips?).

Ervaring met hpi/motoplat ontstekingen en dat soort gein.

Ook zou ik wat meer willen weten over bougie graden enzo, bij te koude slechte verbranding en bij te warme *ouch* vastlassen etc.

Misschien iemand die ook nog leuke ideeen heeft voor het zelf maken van een luchtbak met een k&n filter erin?

Voor de speedfreaks: ga naar www.bikemovies.com en down deze: GSXR600Turbo-Tom-HighSpeed-39sec.wmv :p
 
Advertisement - register to remove this

Voor de speedfreaks: ga naar www.bikemovies.com en down deze: GSXR600Turbo-Tom-HighSpeed-39sec.wmv


JAAAHHH die ken ik wreed kippevel gewoon jezus wat een geluid
echt gewoon te dwaas als die turbo erbij komt WHHAAAMMMMMM
wheelies in elke versnelling,topsnelheid zo hard als je durft:p :p
 
Moet je voor de lol eens zoeken bij google ofzo naar Hayabusa turbo, of gsx1100 turbo (die laatste met turbo en nitro, goed voor 290pk.. dus 1kg/1pk ongeveer)..
Ik werd idd ook misselijk toen ik het hoorde, check die toerenteller nog maar eens goed, want die zit volgens mij nog lang niet aan z'n eind!
En dit is dan "maar" een 600....*gloep*
Check ook bikesounds.com ook errug mooi!
 
hmz, weer iemand die nieuw leven inbrengt. willekommen
jammer dat je geen scoot heb. Er zijn er hier niet veel die ervaringen hebben met schakels. Althans het tunen daarvan.

Ookal blijft het motorgedeelte hetzelfde principe natuurlijk, alleen de transmissi is iets anders heh ;)
 
Originally posted by Honda NSR-II
Ff voorstellen: ik ben Pertijn, 18 en rijd een NSR-II..
ik niet 8P

Pretlijst: (voorlopig) std filter op mikuni 24mm (210 sproeier) 24spruitstuk (geveild,geschuurd&gepolijst) met variabele malossi powerbox, 10kleps polini membraan op een getunede 70malossi (getuned door Leo Lokkerse, boring 45,9) top racing krukas, 6-bak, techno uitlaat bocht met daarop een kundo 125 demper.


zal ammel wel heb weinig verstand van schakels en wat er snel op is :)


Heb een boekie door gelezen over 2takt tuning, nadat ik me er een beetje in ging verdiepen.
Echt details stonden er niet in maargoed.


ander boekje lezen 8P graham bell's boek is wel ok geloof ik :)

Graag zou ik nog wat theorien/meningen horen over vaste en variabele powerboxen over het nut van het polijsten van de spoelpoorten of deze opvullen ivm betere spoeling.

variabele powerbox :? jij bedoelt met powerbox het geval dat je op je psruitstuk aansluit en dat overtollig mengsel bij een volgende slag mee"spuit"? die is toch altijd variabel? :) polijsten van spoelpoorten is voor het verhogen vd spoelsnelheid. in je cilinder dus. In je carter zou ik het niet doen omdat de oliefilm die achterblijft op je ruwe carter VELE malen gladder is dan dat jij gepolijst krijgt.

Wat voor compressie je aan kan houden om nog een beetje km's te kunnen maken (heb 58000 op de teller) want die is nu veel te laag, en er moet dus een andere (50) kop op waar waarschijnlijk nog een anti-detonatie rand ingefreesd moet worden (iemand tips?).

compressie poeder gebruiken ;) verkrijgbaar bij lenn0. Compressie hangt volledig af van je cilinder... zonder de juiste compressie werkt die cilinder gewoon ruk of wordt te heet gaat detoneren etc etc. jij wil dus je 50cc kop verbouwen voor meer compressie? kan je je squish niet beter verlagen zodat ie niet gaat detoneren maar waardoor je wel hogere compressie hebt? of is die kop zo verneukt ontworpen dat dat geen zin heeft?

Ervaring met hpi/motoplat ontstekingen en dat soort gein.

HPI 9||6 motoplat :?

Ook zou ik wat meer willen weten over bougie graden enzo, bij te koude slechte verbranding en bij te warme *ouch* vastlassen etc.

hangt ook weer van je cilinder af... te koud is idd vetslaan vd bougie en daardoor klote ontbranden blabla

te warm en je gaat redelijk vet = gesmolten bougie + verneukte zuiger

Misschien iemand die ook nog leuke ideeen heeft voor het zelf maken van een luchtbak met een k&n filter erin?

weet net hoe een NSR eruit ziet dus geen id hoe je een filter kunt verstoppelen

Voor de speedfreaks: ga naar www.bikemovies.com en down deze: GSXR600Turbo-Tom-HighSpeed-39sec.wmv :p

zie tussen de regels.. al het dunne is van mij

ook ff om te laten zien hoe je het beste kunt replien als je heel de quote wilt verneuken....
 
Re: Re: Eindelijk een bruut forum waar ik weereens wat over tuning kan leren

Originally posted by Ruud
ook ff om te laten zien hoe je het beste kunt replien als je heel de quote wilt verneuken....

DAMN, aha, zo doe je dat dus:rolleyes: ...

Greetz.
 
Variabele powerbox:

Je mengsel word door je carb elke keer op snelheid gebracht (aanzuigen) en stil gezet (verbrandingsslag) en stopt en start elke keer weer..
Een powerbox zorgt ervoor dat het bij het stoppen de druk zich verplaatst naar de powerbox (veert uit) en bij de aanzuigslag meer mee word geduwd (door veer en onderdruk).
Een soort exspansie gedeelte voor je cilinder ipv erachter..
Er zijn ook vaste, maar die zouden mbv berekeningen een omvang hebben die een reflectie teweeg zou brengen?!??!
Schiet niet op dus, want niemand heeft de spullen om zoiets uit te rekenen..

Jammer dat je geen scoot hebt:

Daar ben ik het dus helemaal niet over eens..
Zal wel wendbaar zijn, blabla maar als ik bij sommige scoot de framebuis zie, die in zijn 1tje in de vorm van een U moet zorgen dat je machine stabiel is?? (dna,runner niet zeker?).
En als dat gedoe in dat carter, wat echt veel afstelwerk is (moet je eigenlijk weer een toerenteller hebben, wat op de meeste scoots niet zit, en een vermogensgrafiek om te bepalen waar hij het sterkst is zodat je daar de rolletje op af kan stemmen, en de koppeling laten slippen of dat toerental etc..koppeling slijt als een gek).
En echt rustig kan je er niet mee rijden toch? je kan niet als je daar zin in hebt rustig rond rijden met <5000 toeren 50kmpu..

Wel is het mooi dat er zo geavanceerde spullen voor zijn, en veel ook.. cilinders met w-poorten alu etc..

Leo Lokkerse (El Loco) heeft de cilinder getuned (o.a boosterpoorten) en die tuned ook nsr'en voor de racerij..
Binnenkort ga ik dan maar eens die spoelpoorten polijsten, en pas maken (groter!?) op het carter..

Compressie: die is nu echt gewoon te weinig, je kan hem met de hand starten (wel grotere hefboom dan bij scoot, dat wel) maar misschien nog niet eens hoger dan 1:10, en dat moet volgens het Heilige Malossi boekie 1:13 zijn met een standaard 50kop..
 
Misschien niet dik, maar loopt wel vanaf het balhoofd naar onder de tank en buddy, in combinatie met de buizen onder het blok door..
Moet je maar eens een scoot pakken, en met het stuur de machine naar links en rechts schudden, hoe slapper het frame hoe meer de je achterkant voelt schudden, en dan iets later dan je het aan de voorkant schud zeg maar..
Beetje onduidelijk, maar wel te begrijpen denkik, anders proberen he merk je het vanzelf wel.
 
hee Pertijn, heb je het compressiepoeder al gezien bij De Regt ?

koel he. veel kneiters trappen er nog in ook 8P

vraag anders maar even aan Olav, die weet daar meer van :rolleyes:
 
Originally posted by Runner is de man
Steeds meer uit Zeeland ontdekken het wereld van een goede forum...;)
Btw ik woon ook in de buurt van Goes

Mzzls

nee ze hebben daar pas de pc uitgevonden... 8)
 
Ik woon vlakbij 's Heer Arendskerke..
En tuurlijk ken ik Olav..
Zeg maar tegen je pa dat ie de groeten krijgt van die kerel met de NSR, dan weet hij al voldoende..
Je scoot heb ik allus gezien, en ik weet dat je iets van 11 a 12 pk had? met een mhr enso..
Is dit het forum dan waar je elkaars uitlaten uit test?
Anyways, ik zat op het Goese Lyceum, maar zit nu al weer in 3e jaar TI op Randebielen Opvang Chaos (ROC) in vlissingen, ik ben dus al bezig met m'n stage ( nu word het pas interresant, wat een kutschool ) zeg maar..
Helaas heb ik wat problemen met m'n nsr op het moment, maar normaal gesproken staat hij zondag in de stationsstalling..

Ik zat trouwens al langer op forum's maar bijvoorbeeld www.hondamt50.co.uk was echt vet gegroeid in een jaar en nu is dat verhuisd en kijk er nooit meer op enso..
En eigenlijk zitten er op www.opvoeren.nl ook allemaal sukkels die rustig compressie poeder of bougievonken zouden kopen..
Hier is het tune gehalte gelukkig een stuk hoger..
 
Back
Top