Dealer bullshit stories.

Status
Not open for further replies.

eXoR

el Presidente
Ik gisteren ff naar dealer, voor nieuwe (std) halfpoulie voor kameraad (aerox) .. zegt ie dat die dingen niet bestaan! |( :D

Anyway, iemand anders nog van dit soort dingen meegemaakt? :p

p.s.
dit was bij De Vries, in Tolbert. :W
 
Advertisement - register to remove this

Jongen , als zei iets aan jou verkopen ( minderjarig ) en jou ouders zijn het er niet mee eens en ze stappen naar die dealer toe heeft de dealer een groot probleem

Toen ik met scooter gepakt was vertelde ik mijn pa dat ik de vario ring er zonder toestemming heb laten uithalen bij een dealer , pa was zo boos een belde zelfs de politie ervoor omdat er zonder toestemming mijn scooter was opgevoert

Wat de gevolgen konden zijn alsk het niet eerlijk verteld had? Dealer moest dan sluiten

Dat geld dus ook voor het verkopen van onderdelen aan minderjarige

DAAROM :|
 
AeroXJunkii said:
Pols waalwijk ook altijd tramelant daaro: breken ze je carters open met een schroevendraaier ;) Bij andere gast hadde ze alles verneukt vertanding voorvoork heel het blok naar de kk kon hij beter weggooien
Volgens mij heb jij mij aan mijn eigen carters bezig gezien, ja ik sloop die oude troep open met een schroevendraaier, dan weet ik tenminste zeker dat ze niet hergebruikt worden als ze afgeschreven zijn :! (lees: gescheurd, kapot of whatever).

Blokken van klanten worden bij mijn weten nooit met een schroevendraaier geopent.

Sinds wanneer zit je voorvoork (voorvork, bedoel je, neem ik aan?) op je blok?
Als het blok zo ver gaar zou zijn geweest, dan denk ik dat dat blok bij binnenkomst al ver gaar was, nieuwe lagers gaan je carters niet verder gaat van hoor. Kwa vertanding, ik denk dat ik weet wie je bedoeld, maar als iemand er een ander merk vertanding in zet, dit zelf niet eens weet, en dan de orginele spullen laat bestellen en dan het zaakje niet past, tja :|
Mag intussen aannemen dat dat verhaal is opgelost en hij nu veel plezier heeft van zijn scooter. Mr. Nightrider :+ (Wat een clans zeg, welke zijn er nog meer hier in de omgeving? :+ )

Mvg Slome
 
RemcoV said:
Wat de gevolgen konden zijn alsk het niet eerlijk verteld had? Dealer moest dan sluiten
overdrijven is een vak appart.

Zal flinke boete ed. voor zijn maar sluiten doen ze niet als je een varioringetje eruit hebt gehaald.

Als je er toch van overtuigd bent mag je het me altijd aantonen :), zou het heeeel vreemd vinden (maar in nederland weet jem aar nooit :p)
 
dit is echt nutteloos haha de helft van wat er verteld word denk ik van :s dan ben je zelf dus ook scooter noob anders weet je wel dat ie het verkeerde meegeeft :D maar sommige dingen zijn egt te grappig :D wij hebben hier in de buurt ook zo winkel dat als hij iets niet heeft bestaat het ook meteen niet.... EN DE JAGER IN WINKEL !! NOOIT GEZEUR PRIMA WINKEL .... ALS JE GOED ADVIES EN GOEIE SERVICE WIL GA DAAR HEEN!!!

Laterz mark
 
RemcoV said:
Jongen , als zei iets aan jou verkopen ( minderjarig ) en jou ouders zijn het er niet mee eens en ze stappen naar die dealer toe heeft de dealer een groot probleem

Toen ik met scooter gepakt was vertelde ik mijn pa dat ik de vario ring er zonder toestemming heb laten uithalen bij een dealer , pa was zo boos een belde zelfs de politie ervoor omdat er zonder toestemming mijn scooter was opgevoert

Wat de gevolgen konden zijn alsk het niet eerlijk verteld had? Dealer moest dan sluiten

Dat geld dus ook voor het verkopen van onderdelen aan minderjarige

DAAROM :|

Correct. Echter gaan die gasten (lees: klanten die zonder toestemming dingen laten uitvoeren) zelf ook altijd door het lint als je vraagt om de ouders om toestemming te mogen vragen :L

Overings, om even op dit onderwerp in te haken.
Als minderjarige mag je aankopen doen zonder toestemming. Echter geld per aankoop de wet dat dit om een redelijk bedrag dient te gaan, en iets wat ook bij die leeftijdscatagorie begrijpelijk is.

Voorbeeld:
iemand van 14 wil een totaal complete computer installatie kopen, mag niet volgens de wet. Reeel gezien kan deze persoon nooit voldoende geld hebben verdient om het totale aankoop bedrag te kunnen voldoen. Iemand van 18 zou al reeeler zijn.

Ik weet niet de bedragen exact, maar ik meen dat het ong. gelijk is aan het Minimum loon van deze leeftijdscatagorie :)

Opvoeren valt onder de verboden wetten voor de openbare weg, hier is altijd toestemming voor nodig.

Feitelijk gezien mag een internet shop geen scooteronderdelen verzenden naar iemand die jonger is dan 18 jaar :)
Vanaf 18 jaar ben je namelijk persoonlijk verantwoordelijk voor de gevolgen van ongelukken etc. Onder 18 zijn je ouders nog Lijfelijk en financieel verantwoordelijk voor je daden :)

*Verrekte bureaukratie ook altijd :+ *
 
Spasta said:
overdrijven is een vak appart.

Zal flinke boete ed. voor zijn maar sluiten doen ze niet als je een varioringetje eruit hebt gehaald.

Als je er toch van overtuigd bent mag je het me altijd aantonen :), zou het heeeel vreemd vinden (maar in nederland weet jem aar nooit :p)
Niet zozeer de winkel dicht vanwege dat feit, maar in het ergste geval komt er een flinke schade vergoeding wat KAN resulteren in een Faillisement (de winkel dicht dus) :)

Dit ligt echter compleet aan de financiele status van het bedrijf.
 
Slome said:
Niet zozeer de winkel dicht vanwege dat feit, maar in het ergste geval komt er een flinke schade vergoeding wat KAN resulteren in een Faillisement (de winkel dicht dus) :)

Dit ligt echter compleet aan de financiele status van het bedrijf.

ja idd, dus moet je het niet direct linken aan winkel dicht.
dat is een mogelijkheid maar de kans is relatief klein
 
Hier in baarn hebbe we ook een gigantische domme dealer "zwanikken"
Kom ik daar met een evo70 (voor de grap)
ik met vriend: meneer is deze cilinder nog goed?
dealer: Ja ziet er nog netjes uit, alleen je uitlaatpoort is een beetje raar afgewerkt 8P
ik: heeft u een yasuni c21 ?
dealer: wat is dat ?
ik: een uitlaat.
dealer : ik heb hier wel een tenichas voor je.
ik: zal dat goed presteren op deze cilinder?
dealer: ja zeker weten, dit is een van de snellere uitlate 8P
 
Davor@Stage6 said:
Hier in baarn hebbe we ook een gigantische domme dealer "zwanikken"
Kom ik daar met een evo70 (voor de grap)
ik met vriend: meneer is deze cilinder nog goed?
dealer: Ja ziet er nog netjes uit, alleen je uitlaatpoort is een beetje raar afgewerkt 8P
ik: heeft u een yasuni c21 ?
dealer: wat is dat ?
ik: een uitlaat.
dealer : ik heb hier wel een tenichas voor je.
ik: zal dat goed presteren op deze cilinder?
dealer: ja zeker weten, dit is een van de snellere uitlate 8P

LOL
 
't Is natuurlijk wel zo dat niet iedere dealer zich hoeft te richten op het hele tune-gebeuren. Je kan makkelijk zeggen dat ie dom is, maar als je aan een automonteur in een normale garage vraagt wat ie bv van de nieuwe megaturbo v3025 monster track uitlaat van GAMMELossi voor een Golf mk II oid vind zal die ook niet zo gauw een antwoord hebben.. of zie ik dit weer verkeerd :p.
 
air2air said:
't Is natuurlijk wel zo dat niet iedere dealer zich hoeft te richten op het hele tune-gebeuren. Je kan makkelijk zeggen dat ie dom is, maar als je aan een automonteur in een normale garage vraagt wat ie bv van de nieuwe megaturbo v3025 monster track uitlaat van GAMMELossi voor een Golf mk II oid vind zal die ook niet zo gauw een antwoord hebben.. of zie ik dit weer verkeerd :p.

zie je idd goed, wat een fucking naam voor een uitlaat trouwens :X
 
Slome said:
Echter, leuk en aardig. Ik snap je punt.

Helaas zijn er meer factoren dan alleen een Dealer en een Consument.

Bovag en Rai zijn (zoals bekend :?) zeer resoluut TEGEN alles wat met opvoeren te maken heeft. Dealers die hierin handelen, zoals bovengenoemde voorbeelden oa. Zullen dus ook geen bovag/rai lid kunnen worden.

Bovag en Rai geven echter wel een goede support aan de branche, dwz. contacten met leveranciers/merken, alsook een certificaat waaruit blijkt dat de dealer het normale (45km/h) werk naar behoren uitvoerd, evenals een merk van kwaliteit.

Vandaar dat meeste dealers (waarschijnlijk uit angst die certificaten kwijt te raken) zich totaal niet bezig houden met opvoeren, tunen etc. :)


Ik ben het wel met je eens,maar jammer genoeg zijn er zoveel dealers die gewoon niet zoveel weten ook al is het van standaard scooters.Toen ik mijn eerste scooter kocht had ik hem bij dealer laten afstellen omdat ie niet zo lekker doortrok.Ik kreeg hem terug en was bijna hetzelfde.Dit was bij "Kees van Dijk" in Spijkenisse en die doet nog aan races mee zelf.Of ze willen gewoon snel geld maken en nemen er niet veel tijd voor om het te maken.

Een vriend van me had ooit krukas lagers laten monteren en een nieuwe malossi gietijzer aangeschaft bij hun en alles laten monteren door hun.Was die iets van 600 euro kwijt toen.Terwijl die cylinder 150 ofzo kost dus 450 voor de montage van de cylinder,krukas en de lagers.En het eergste was dat ze een tapeind hadden dolgedraait,en hadden ze M10 draad getapt.Toen hebben ze ook 1 van de gaten van de "splinter nieuwe" cylinder 10mm geboord!!En dit werd allemaal niet eens verteld kwamen we zelf later achter toen we wat meer verstand van scoots kregen.
 
Arnoud said:
'Mag ik een kleine dell 'orto sproeier maat 106?
dealer: Voor welke scooter?

rickkus said:
zelfde als bij mij:D kroeze in glanerbrug

Als jij een tijd in een scooter zaak werkt kom je er wel achter hoevaak mensen terug komen omdat ze TOCH de verkeerde sproeier hebben meegenomen.
Het is dus vaak handig om toch nog even te vragen voor wat voor scooter het is (mits de std carb er nog opzit ) zodat je daar iig geen misverstand over kunt maken.

Als je net een scootertje hebt en er geen verstand van hebt hoor je vaak van een vriend van de neef van je opa wat voor sproeiertje er in je carb zit. Dus je kan er naast ziten :p

En tevens is het leuk om aan iedereen te vragen aan wat voor scooter/brommer ze bezig zijn. Zo toon je tenminste wat intresse en het is gewoon leuk om te weten. :)
 
Davor@Stage6 said:
Hier in baarn hebbe we ook een gigantische domme dealer "zwanikken"
Kom ik daar met een evo70 (voor de grap)
ik met vriend: meneer is deze cilinder nog goed?
dealer: Ja ziet er nog netjes uit, alleen je uitlaatpoort is een beetje raar afgewerkt 8P
ik: heeft u een yasuni c21 ?
dealer: wat is dat ?
ik: een uitlaat.
dealer : ik heb hier wel een tenichas voor je.
ik: zal dat goed presteren op deze cilinder?
dealer: ja zeker weten, dit is een van de snellere uitlate 8P

Whahahhaa ik ga volledig stuk hier.

Echt bont die kerel. :D
 
vd Koog > Numansdorp
aanpassen van stnd cilinder
omdat ik nog wat kon verkopen aan hun enzo deden ze het voor 15 euro
normaal zouden ze 75 euro rekenen

toen was ik noob dat snap je wel
kan zelf nog wel beter dremelen dan hun
ze hadden bijna niks veranderd en hij zou zo snel zijn als malossi sport 50
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top