Kleine discussie met de dealer

ooodjjbooo

Well-Known Member
Nou was ik vanmiddag ff langs geweest bij de dealer voor wat info en onderdelen te verschaffen. Mijn vraag; Mijn scoot heeft een klein dipje bij het optrekken en trekt erna lekker door naar zn top. Heb ik hem uitgelegt dat ik al wat geexpreimenteerd heb met drukveren die ik heb en dat ik met de langste (denk ook op dit moment de strakste) drukveer het minst een dip heb. Toen mn dealer zei gewoon zei; Dat ligt niet aan je drukveer maar aan je koppeling zelf, wil je die dip er uit hebben dan moet je een andere koppeling nemen. Hij bood me hierbij een Stage6 koppeling aan. Vroeg ik hem er op of ie niet ook een Hebo zou hebben als ik er iig ene nodig zou hebben, heb namelijk gehoord dat dit ook een goeie koppeling zou zijn. Zei de dealer; Nee nee, Hebo is geen goeie koppeling en hebben we slechte ervaring mee dat deze zou gaan trillen. Nou heb ik enkel maar een setje trekveren gepakt (stage6 rood) omdat mn koppeling wat vroeg uitkwam (nu dus iets later dan verwacht maar ik vind het wel redelijk zo).
Dus mijn vraag aangezien ik overal iets anders lees of krijg te horen. Moet ik nou een strakkere drukveer zetten of gewoon een gehele nieuwe koppeling aan schaffen.

Gr Jeff....
 
Advertisement - register to remove this

waar zit de dip , op welke snelheid ongeveer?

als het aan je koppeling ligt trekt ie de eerst paar km gewoon niet goed weg.

dat Hebo koppelingen niet goed zijn is overigens grote onzin.
 
waar zit de dip , op welke snelheid ongeveer?

als het aan je koppeling ligt trekt ie de eerst paar km gewoon niet goed weg.

dat Hebo koppelingen niet goed zijn is overigens grote onzin.


Dipje zit hem in de eerste 10 tot 20 km/h. Dan is ie heel laag toerig en dan trekt ie opeens door met vrijwel een gelijk toerental naar zn top.
 
Onzin, zelfs met die knik in de Mina achterpoulies moet hij goed kunnen weg trekken.

Klinkt inderdaad als de koppeling, een hebo / stage 6 verstelbare koppeling kan wonderen doen. :) Of je probeerd wat meerdere setjes trekveren als je dat nog niet gedaan hebt. :)
 
Denk dat je het meer in de afstelling van je cab. moet zoeken.
Kan wezen dat de luchtafstelling niet helemaal correct is maar wat heel goed mogelijk is dat je het met het verstellen van de gasnaald al kunt verhelpen.
Naar ik vermoed moet je gasnaald een standje omhoog zodat ie een iets rijker mengsel krijgt met wegrijden.
Een andere koppeling is naar mijn mening weg gegooid geld.
 

Koppeling is pas vernieuwd geworden, mn poulies hadden inderdaar een knik erin maar toen had ik zelfs dit probleem nog niet O-)


daar moet je nou juist niet aan zitten kutten...

probeer het eerst eens met andere trekveren.

Trekveren zijn pas vernieuwd geworden, toen ik bij de dealer ben geweest. Van redelijke standaard veren (die er trouwens versleten uitzagen), naar stage6 rode veren (zelfde als deze volgens mij). Daar is het inderdaad minder van geworden maar ik heb hem er nog in zitten.

Voor de rest met de drukveer heb ik er voor de lol nog een van een orginele snor erin gezet gehad. Dit was helemaal niet veel soeps, daarbij had ik een goeie 500 tot 600 meter nodig om op toeren te kunnen komen en dan absoluut niet meer aan de rem komen anders begon het gezeiks opnieuw, vandaag dat ik dacht aan de drukveer.
 
Nog wat geexperimenteerd met een drukveer van een vriend. Zelfde drukveer erin gezet (een orginele nieuwe). En dat liep een stuk beter vooral als ie net gestart is. Na een paar honderde metertjes rijden kreeg ie weer een dipje. waarschijnlijk nu gewoon een probleempje met een warme en koude motor. Maar waar zou ik dit moeten zoeken, mn carburateur of is dit mijn rubbere snaar die als ie warmer word ook wat uitrekt???
 
Back
Top