Scooter kapot door dealer?

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een piaggio zip.
Deze had ik tot 2 weken geleden helemaal origineel gelaten.

Toen had ik 't wel een beetje gezien, 70cc erop (DR), en een sito+. Koppeling enzo veranderd. Anyway, ik kreeg hem niet afgesteld, had er geen tijd voor etc.

Dus ik had hem weggebracht naar de dealer (zonder te rijden) en deze heeft hem afgesteld en die had zonder reden naar de cilinder gekeken, staat op de bon.

Dinsdag kon ik hem ophalen, en gister, vrijdagavond, reed ik, en ineens bwooaaap, knallen uit uitlaat, starte niet meer, en vervolgens geen compressie meer. Ik heb daar mn brommer vastgezet en achter gelaten.

Maar dit is toch echt de schuld van de dealer? Kan ik hem aansprakelijk stellen? Wie weet is m'n hele cilinder vergalt, gat in m'n zuiger oid. Dit is toch zijn schuld?
 
Advertisement - register to remove this

Zoals jij zegt, jij hebt hem nog niet gestart nadat je het hele zootje gemonteerd hebt. Misschien heb je hem helemaal wel niet goed gemonteerd?

Het is jou woord tegen het zijne..
 
Zoals jij zegt, jij hebt hem nog niet gestart nadat je het hele zootje gemonteerd hebt. Misschien heb je hem helemaal wel niet goed gemonteerd?

Het is jou woord tegen het zijne..

Hij heeft de cilinder ' gecontroleerd' oftewel, hij heeft hem weer vastgestoken.

Ik heb er daarna helemaal niks aan gedaan, en toen is ie kapot gegaan.

Enja, ik ga vanmiddag terug, maar ik vroeg me of ik echt ergens recht op heb.
 
dat is HEEL erg verstandig van de dealer , ik doe het ook altijd ,aangezien er mensen zat zijn die de boel niet goed monteren.

mja , voor hetzelfde geld is je krukas gewoon kapot ,wat gauw kan met 70cc..

snelle onderdelen worden vaak niet vergoed , en logisch , er is namelijk geen garantie dat zoiets heel blijft , zelf met standaard uitvoeringen imitatie 50cc cilinders niet , zodra je andere onderdelen gaat plaatsten die niet origineel zijn kun je problemen verwachten.

in de praktijk is het wel zo dat je er wat langer mee zou moeten kunnen doen ,maar er is dus geen garantie dat het niet kapot gaat..

verder , voor het zelfde geld heb je zelf slechte olie gebruikt en/of te weinig ,of zelfs teveel mischien..

een schappelijke dealer zal hoe dan ook kijken wat er aan de hand is , en naar aanleiding daarvan bepalen wat de volgende stap zou moeten zijn , en dit dus in overleg te doen.
 
dat is HEEL erg verstandig van de dealer , ik doe het ook altijd ,aangezien er mensen zat zijn die de boel niet goed monteren.

mja , voor hetzelfde geld is je krukas gewoon kapot ,wat gauw kan met 70cc..

snelle onderdelen worden vaak niet vergoed , en logisch , er is namelijk geen garantie dat zoiets heel blijft , zelf met standaard uitvoeringen imitatie 50cc cilinders niet , zodra je andere onderdelen gaat plaatsten die niet origineel zijn kun je problemen verwachten.

in de praktijk is het wel zo dat je er wat langer mee zou moeten kunnen doen ,maar er is dus geen garantie dat het niet kapot gaat..

verder , voor het zelfde geld heb je zelf slechte olie gebruikt en/of te weinig ,of zelfs teveel mischien..

een schappelijke dealer zal hoe dan ook kijken wat er aan de hand is , en naar aanleiding daarvan bepalen wat de volgende stap zou moeten zijn , en dit dus in overleg te doen.

Pff, ik vrees het ergste zeg ;(
 
Back
Top