tweedehands bij de dealer of nieuwe keeway?

streetscraper

Well-Known Member
ok hier komt het dus. ik ga binnekort kijken voor een vervanger van mijn jincheng dax wegens teveel problemen met dat kreng :+ en is te duur om hem helemaal in orde te zetten (heeft slechte grip bij regen --> moet nieuwe banden op, motorblok is eigenlijk crap, kader is crap, barst in stuurhelft en zo voort.

meeste van die problemen zijn gewoon spontaan gekomen :L echt een barslechte kwaliteit (gewoon altijd netjes ze beurten gehad.

nu twijfel ik tussen een :

* nieuwe keeway hurricane

* tweedehands bij de dealer (een yamaha bws/mbk booster)

eerste kost hier in belgie 999 euro gewoon klaar om mee te rijden (zonder verzekering. Zo'n tweedehandsje gaat gemiddeld voor 850-950 weg (van bij de dealer.

wat is dan slimmer :L zelf twijfel ik over de kwaliteit op lange termijn van een "chinees" maar ja..

mijn wensen:

* mogelijkheid om mooi te maken (hoeft niet kant en klaar spul te zijn, zelf verzinnen is ook leuk)

* moet veel kms aankunnen, draait minstens elke week 550 km :X

* moet gewoon tussen de 65 & 80 lopen (teller) en goed optrekken (vooral dat laatste, snelheid boeit me NIET ZOVEEL.

* betrouwbaar (ik onderhoud altijd op tijd, verzorg hem goed)

ik denk heel hard aan een keeway omdat de meeste tweedehandsjes bij de dealer weg al 10-12 k op de klok hebben. Of is het dan zo dat er een pak meer bijkunnen en dat op het einde van de rit de keeway minder lang meegaat?
 
Advertisement - register to remove this

Als je zoveel kilometers maakt als jij zou ik voor een A-merk gaan, zoals een yamaha, piaggio of peugeot.

Dat er 10-12k op de teller staat maakt vrij weinig uit, je moet meer kijken naar de algehele staat van de brommer.

Zo kunnen brommers die 10k hebben gelopen al slechter er aantoe zijn dan brommers die al 30k hebben gelopen. Zie het heel vaak dat scooters zo gaar zijn als stront en nog maar 12k hebben gelopen bijv. Mijn scooter heeft bijna 40k gelopen en is alles behalve gaar.

Ligt er gewoon aan hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan en hoe jij er zelf mee om gaat. Ik snap dat je de historie niet kunt weten maar met een beetje oog voor techniek kun je wel veel dingen zien.
 
Als je zoveel kilometers maakt als jij zou ik voor een A-merk gaan, zoals een yamaha, piaggio of peugeot.

Dat er 10-12k op de teller staat maakt vrij weinig uit, je moet meer kijken naar de algehele staat van de brommer.

Zo kunnen brommers die 10k hebben gelopen al slechter er aantoe zijn dan brommers die al 30k hebben gelopen. Zie het heel vaak dat scooters zo gaar zijn als stront en nog maar 12k hebben gelopen bijv. Mijn scooter heeft bijna 40k gelopen en is alles behalve gaar.

Ligt er gewoon aan hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan en hoe jij er zelf mee om gaat. Ik snap dat je de historie niet kunt weten maar met een beetje oog voor techniek kun je wel veel dingen zien.

oog voor techniek heb ik zeker :+ ik onderhoud meestal zelfs me brommers en zo en ze blijven maar lopen =p vroeger was dat anders maar ja alles draait om ervaring :*

waarschijnlijk zal die nog twee jaar volle bak gebruikt worden, lees minstens 6000 km O-) daarom dacht ik van ja b merk..hmm..heb nu zelf een c merk, ik noem het zelfs niet b, en die loopt vaak voor stront (jincheng. Ik weet dat km stand weinig uit maakt maar ja. ALs jij bij dealer koopt, die zal toch wel geen verprutste brommers opkopen en doorverkopen en nog eens wat garantie geven toch =p?
 
het laatste wat ik zou nemen is dan nog een keeway.
dan nog liever een 2de hands neos met 30000km op de teller.

geen neos meer voor mij alleszins :+ mis de mijne wel maar ja..Vond het ook geen mooi ding.

dus conclussie?

wil je problemen --> keeway

wil je toch hopelijk iets goed --> tweedehands a merk

zoiets toch? <]

maar ludix die ik gehad heb kostte maar 990 euro, rijgedrag was slecht maar motor bleef maar gaan.

dus peugeot vind ik al zoiezo een goed blok! minarelli weet ik nog niet zo =p tot nu toe al veel problemen mee gehad? (kan ook aan de brommer zelf liggen natuurlijk.
 
Back
Top