Column van en door forum users

Advertisement - register to remove this

Originally posted by b64
uh nee
de navo was er (oorspronkelijk) er voor DEFENSE, geen aanval

maar usa heeft navo gevraagd om te helpen...

Begrippen stellen tegenwoordig niets meer voor..

Bush voert de "toekomstige" oorlog ook vanuit een standpunt van DEFENSE.
 
:|
ja


maar navo is opgericht om een aanval op het GRONDGEBIED van een van de leden de wreken.
(oorspronkelijk dan)
 
Originally posted by b64
dus je typt gewoon wat over, kan je niet voor je ZELF denken?
Nee, ik typ niet zomaar wat over, wij hebben daar discuties over in de klas en wat ik hier schrijf is wat er uiteindelijk als conclusie is gekomen (wat wij dus niet hebben opgeschreven :| )
 
U.N. finds warheads in Iraq
U.N. weapons inspectors found 11 empty chemical warheads and another one that is still being evaluated, according to a U.N. spokesman, who said the warheads were regarded to be in "excellent condition."

bron cnn.com


als je nu nog loopt te blaten dat er gn wapens zijn...
 
Ik heb nooit gezegd dat er geen chemische wapens zijn en ik ben er zelfs volledig mee akkoord dat er chemische wapens zijn, maar ze gebruiken het weten dat er chemische wapens zijn om de regering die daar nu is te kunnen afzetten en om een nieuwe regering te promoten ... die natuurlijk goeie vriendjes zal zijn met de USA, waardoor de USA zijn zegje zal hebben in Irak (wat ze al lang willen)
 
Mja ik ga hier niet te diep in de discussie gaan omdat dit gesprek anders eeuwen kan duren. Ik vind de plannen van amerika zeer gevaarlijk omdat dit allemaal om "macht" gaat. Na Irak zal het wel een ander land zijn en zo kunnen we verder gaan...
 
Originally posted by bananenschiller


Mja, denk logisch na, een grote oorlog kost een miljard (!) per dag. Je moet behoorlijk wat olie verkopen wil je dat terug verdienen. Bovendien zou dat niet door andere landen worden geaccepteerd.
Het zijn vele miljoenen per dag en geen miljard (is nog steeds veel)


maar navo is opgericht om een aanval op het GRONDGEBIED van een van de leden de wreken.
(oorspronkelijk dan) [/B]
11 september is toen ook die discussie over geweest amerika is toen aangevallen op eigen grondgebied en de oorlog tegen irak is oorlog tegen terrorisme dus NAVO zou mogen meedoen.

En wat het hele olie verhaal betreft: als irak geen olie meer levert heeft dit geen tot nauwelijks effect op de weredeconomie dat is al lang berekent
 
Originally posted by b64
U.N. finds warheads in Iraq
U.N. weapons inspectors found 11 empty chemical warheads and another one that is still being evaluated, according to a U.N. spokesman, who said the warheads were regarded to be in "excellent condition."

bron cnn.com


als je nu nog loopt te blaten dat er gn wapens zijn...

Die discussie durf ik wel met je aan te gaan. Empty!!!
Elke raket die zo gevonden word is dan een mogelijk massa vernietigingswapen. Amerika wil gewoon een zonde bok. En dat is toevallig Irak. Wie is Amerika om ons te behoeden van het zogenaamde kwaad. Terwijl Amerika geen verdragen wil ondertekenen die het mogelijk maakt om VS militairen te berechten op militaire misdaden. Bovendien bezit amerika ook massa vernietigings wapens. Wie beschermd ons daar tegen. Tot nu toe is Amerika het enige land dat ooit hte lef heeft gehad om massa vernietigings wapens in te zetten. En dat land is dan zogenaamd onze bescherm engel.

Ik kan jullie dit verzekeren dat sinds die marionet van een Bush op de troon zit er een vuil spelletje wordt gespeeld binnen het amerikaanse politieke apparaat. Iets waar wij simpele zielen nog niet precies de uiteindelijke doelen van kunnen zien
 
ja, leeg, waauw dat wilt veel zeggen :|

Kwestie van er wat gas in te doen en af te vuren (ok, is wat simplistisch :rolleyes: mr kom; waarom verzwijgen ze het bestaan van die raketten?)
 
Originally posted by Karoshi
Ik denk persoonlijk dat amerika niet de IRAKESE olie wil maar dat het hoofddoel vooral Saoudie-Arabie en vooral KOEWEIT beschermen is want DAAR zit het o zo kostbare goedje voor de amerikanen waar bijna HEEL hun economie op draait...

Mja, als je het zo bekijkt, geef ze dan eens ongelijk om koeweit te beschermen...
Als in Amerika de hele economie in elkaar dondert, dan gebeurt dat in Europa net zo hard...
 
Nu even terug naar het principe..

De VS valt Irak aan omdat ze waarschijnlijk massavernietegingswapens hebben. Maar Rusland heeft ook massa vernietigings wapens en de VS zelf ook. Dus het is toch idioot dat de VS politie agentje mag spelen van onze aardbol. De VS is geen god ofzo.

Stel je voor: Wij (Europa) valt VS aan omdat ze massavernietegingswapens hebben :). Juist, idioot dus. Het gaat puur om economische redenen.
 
Juist,

wie heeft ons ooit wijs gemaakt dat wat de Vs doet ook het enige goede is. Neem bijvoorbeeld Vietnam. Daar gingen ze zich ook zogenaamd het zuid vietnamese volk bevrijden. Acheraf was het niet meer of minder dan een gewone inval in een zelfstandig land.
Goed nou is saddam geen lieverdje maar ik heb nog veel te weining redenen geizen om Irak gerechtigd binnen te vallen. Als zoiets als gerechtigd bestaat.
 
Originally posted by Jeroen
Nu even terug naar het principe..

De VS valt Irak aan omdat ze waarschijnlijk massavernietegingswapens hebben. Maar Rusland heeft ook massa vernietigings wapens en de VS zelf ook. Dus het is toch idioot dat de VS politie agentje mag spelen van onze aardbol. De VS is geen god ofzo.

Stel je voor: Wij (Europa) valt VS aan omdat ze massavernietegingswapens hebben :). Juist, idioot dus. Het gaat puur om economische redenen.

|(
denk ff nét iets verder..

het is maar wat je met die wapens doet, irak en n-korea verkopen die door aan iedereen die er wilt voor betalen. (terroristen organisaties etc)
 
Originally posted by BART#21
Juist,

wie heeft ons ooit wijs gemaakt dat wat de Vs doet ook het enige goede is. Neem bijvoorbeeld Vietnam. Daar gingen ze zich ook zogenaamd het zuid vietnamese volk bevrijden. Acheraf was het niet meer of minder dan een gewone inval in een zelfstandig land.

Beter opletten in geschiedenisles, amerika viel vietnam binnen om het communisme te bestrijden. De sovjetunie heeft destijds ook raketten op cuba gezet vind ikhet niet gek dat ze het communisme wilden bestrijden want de russen wilden het over de hele wereld verspreiden
 
Originally posted by b64
|(
denk ff nét iets verder..

het is maar wat je met die wapens doet, irak en n-korea verkopen die door aan iedereen die er wilt voor betalen. (terroristen organisaties etc)

@@p LEZEN!!!

Ken jij het begrip PRINCIPE niet ofzo?
 
Originally posted by Zippah
Beter opletten in geschiedenisles, amerika viel vietnam binnen om het communisme te bestrijden. De sovjetunie heeft destijds ook raketten op cuba gezet vind ikhet niet gek dat ze het communisme wilden bestrijden want de russen wilden het over de hele wereld verspreiden

Misschien eerst zelf nadenken voordat je een geschiedenis les letterlijk overneemt. De crisis in Cuba was ten tijde van Kennedy. Amerika was toen al in Vietnam bezig. Ook Amerika had rakketten in turkije staan die gericht waren op de USSR. Bovendien is communisme niet een of andere ziekte. Het is een gewone politieke overtuiging.
 
Back
Top