Column van en door forum users

Advertisement - register to remove this

Originally posted by Jeroen
@@p LEZEN!!!

Ken jij het begrip PRINCIPE niet ofzo?

EN kan jij ff VERDER na denken ???
het gaat NIET OM HET PRINCIPE !!

er zijn ZOVEEL landen met atoom wapens (ja zelfs België)

MAAR het is niet OMDAT ze die wapens hebben MAAR omdat wat ze er mee doen!
 
Originally posted by b64
EN kan jij ff VERDER na denken ???
het gaat NIET OM HET PRINCIPE !!

er zijn ZOVEEL landen met atoom wapens (ja zelfs België)

MAAR het is niet OMDAT ze die wapens hebben MAAR omdat wat ze er mee doen!

Atoomwapens is een ruim begrip.

Maar neem van mij aan, Belgie heeft geen atoom wapens van het kaliber waar wij nu over praten m.b.t Irak.
 
Originally posted by Freezer

en ik vind idd de situatie beetje dat Amerika het alleen maar voor de olie doet...

Mee eens.

Dit doet me denken aan wat ik een week geleden voor een Geschiedenis tentamen heb geleerd, dat ging over de Islamistische wereld en de kwestie tussen de Joden en Palestijen wiens land eigenlijk ingepikt werd door de joden die het als "het hun beloofde land' zagen.
Amerika deed toen ook niets voor de Palestijnen noch de Joden en koos geen partij om de Olieprijs laag te houden.

Ik zie dit idd weer terug, Amerika denkt alleen maar aan eigen business en welvaart vind ik.:|
 
Originally posted by b64
:|
ja


maar navo is opgericht om een aanval op het GRONDGEBIED van een van de leden de wreken.
(oorspronkelijk dan)

hoho....Navo is absoluut NIET opgericht om een aanval te wreken.

NAVO is in 1946 opgericht met als doel een afschrikkend effect tegen de USSR. (bondgenootschap-principe)
 
Originally posted by b64
warshau pact zou toch nooit iets gedaan hebben, ze waren simpelweg te zwak. (als ze zelfs nog bestonden toen :s)

En de VN kan dat soort situaties gewoon niet aan, dan denk ik aan vb:

-de balkan, daar heeft de vn in sebronica of hoe je het ook schrijft die slachting gewoon laten gebeuren
Een paar jaar later heeft de navo de taak van de Vn verder gezet..

-somalie, vn stond daar ook machteloos na moordpartij op belgische blauwhelmen

...

dus enige nog overblijvende organisatie is de navo..

De VN te zwak...toevallig is de VS ook lid van de VN en dus lieten zei dus OOK de balkan gebeuren en de somalië slachtingen toe.

kwestie van de pot verwijt de ketel.

En met mijn reply doelde ik natuurlijk op het internationale rechts princiepe. Het is gewoon FOUT om als VS te denken dat je overal ter wereld zomaar zonder enige resolutie een land binnen kan vallen. Dit is juist waarom wij deccenia geleden de VN hebben opgericht. Ook vind ik het ongelofelijk arrogant dat de VS nu het internationale gerechtshof in Den Haag als zijnde ''niet geldig'' bestempeld. In andere woorden: VS soldaten kunnen nu ongestraft oorlogsmisdaden plegen in oorlogsgebieden (en reken maar dat, dat ook in elk oorlogsgebied gebeurd)

Zou mooi worden als bijvoorbeeld Afrikaanse of ZUid-Amerikaanse landen dit gaan nadoen. Dan is de Chaos compleet.
 
Met andere woorden het rechtsgehof in Den Haag is een grote poppenkast zonder enige waarde. Elk land kan zich er blijkbaar onderuit lullen.

Hetzelfde geld voor de VN waarin Amerika een veto recht bezit. anders gezegd Amerika's wil is wet.
 
Originally posted by BART#21
Misschien eerst zelf nadenken voordat je een geschiedenis les letterlijk overneemt. De crisis in Cuba was ten tijde van Kennedy. Amerika was toen al in Vietnam bezig. Ook Amerika had rakketten in turkije staan die gericht waren op de USSR. Bovendien is communisme niet een of andere ziekte. Het is een gewone politieke overtuiging.

Ik heb niet eens geschiedenis meer dit heb ik ooit een keer geleerd. Ja leuke politieke overtuiging kijk eens naar al die landen die die overtuiging hadden/hebben. Die sporen allemaal niet helemaal en rusland is nog steeds er niet bovenop
 
Originally posted by BART#21
Met andere woorden het rechtsgehof in Den Haag is een grote poppenkast zonder enige waarde. Elk land kan zich er blijkbaar onderuit lullen.

Zo zou het kunnen worden ja. Aan die LAKSHEID moet nu eens een keertje stevig wat gedaan worden. Als we met z'n alle claimen een wereldeconomie en een wereldmaatschappij te zijn dan moeten we wereldlijk rechterlijk gezag gewoon accepteren. Niet alleen overal alleen de voordeeltjes van proberen te pakken...
 
Originally posted by Zippah
Ik heb niet eens geschiedenis meer dit heb ik ooit een keer geleerd. Ja leuke politieke overtuiging kijk eens naar al die landen die die overtuiging hadden/hebben. Die sporen allemaal niet helemaal en rusland is nog steeds er niet bovenop

t lag helemaal niet aan de politieke overtuiging. Men gebruikte alleen het totaal niet toepasbare Budgetmechanisme ipv het gebruikelijke markt-mechanisme. omdat het budgetmechanisme bij de politiekeovertuiging past. niet omdat die politieke overtuiging zo krom is.
 
Originally posted by Zippah
Ik heb niet eens geschiedenis meer dit heb ik ooit een keer geleerd. Ja leuke politieke overtuiging kijk eens naar al die landen die die overtuiging hadden/hebben. Die sporen allemaal niet helemaal en rusland is nog steeds er niet bovenop

China is nog steeds communistisch. Die hebben geen hulp van andere nodig. Bovendien zijn ze het land met de meeste inwoners ter wereld. Sterker nog ze vertegenwoordigen bijna de helft van de wereldbevolking. Anders gezegd de helft van de wereldbevolking is communistisch. Maar over Rusland heb je gelijk.
 
FOUT! china is niet meer communistisch (in ieder geval niet helemaal) het enige land ter wereld dat nog communistisch is, is cuba (als ik het goed heb)
 
china is communistisch met vrije handelszone's. en dat ze zo veel inwoners hebben is door twee dingen te verklaren: groot land oppervlak en al die chinezen neuken maar door :? :D
 
Originally posted by Zippah
FOUT! china is niet meer communistisch (in ieder geval niet helemaal) het enige land ter wereld dat nog communistisch is, is cuba (als ik het goed heb)

Communistisch is communistisch 0?.
 
Een land heeft een bestuur nodig dat regels uitvaardigt en een politiemacht die die regels controleert (hoe debiel sommige regels ook zijn 8P ). Als dit niet zo zou zijn dan zouden schurken eindeloos kunnen doorgaan met hun schurkenstreken}) .
Internationaal is er ook zoiets nodig want anders kunnen ook hier Schurken (Hitler Milosevic ed) ook "minder-gehindert" doorgaan met hun schurkenstreken.

Gelukkig is dat bestuur er (VN) en is die politeimacht er (De Legers) Zodat na goed overleg besloten kan worden in t grijpen als er iets uit de hand loopt.

Net zoals dat jij op het nationale vlak niet het recht hebt om je buurman op zijn smoel te timmeren (al dan niet verdient) heeft amerika niet het recht om Irak binnen te vallen (al dan niet verdient)

Het kan niet zo zijn dat Amerika eerst de VN vraagt in te grijpen en wanneer deze dat niet doet zelf iets begint.
Dat ondermijnt de wereld-democratie. Amerika geeft zichzelf extra rechten die andere landen niet hebben. Dat is NIET democratisch.

En het ging Amerika juist om veiligheid en vrijheid (democratisch bestuur) voor iedereen. Amerika treed op tegen deze schurkenstaten (vaak dictaturen) vanwege vrijheid(democratie) en veilgheid voor iedereen.
hmmz Amerika id dus of onwijs hypocriet of er spelen andere motieven....


mijn mening:#
 
Originally posted by Patrick
china is communistisch met vrije handelszone's. en dat ze zo veel inwoners hebben is door twee dingen te verklaren: groot land oppervlak en al die chinezen neuken maar door :? :D

Ze kunnen wel neuken maar ze hebben toch al heel wat jaren een geboorte beperking van 1 kind per gezin ;).
 
Originally posted by Billy_Mooh
Een land heeft een bestuur nodig dat regels uitvaardigt en een politiemacht die die regels controleert (hoe debiel sommige regels ook zijn 8P ). Als dit niet zo zou zijn dan zouden schurken eindeloos kunnen doorgaan met hun schurkenstreken}) .
Internationaal is er ook zoiets nodig want anders kunnen ook hier Schurken (Hitler Milosevic ed) ook "minder-gehindert" doorgaan met hun schurkenstreken.

Gelukkig is dat bestuur er (VN) en is die politeimacht er (De Legers) Zodat na goed overleg besloten kan worden in t grijpen als er iets uit de hand loopt.

Net zoals dat jij op het nationale vlak niet het recht hebt om je buurman op zijn smoel te timmeren (al dan niet verdient) heeft amerika niet het recht om Irak binnen te vallen (al dan niet verdient)

Het kan niet zo zijn dat Amerika eerst de VN vraagt in te grijpen en wanneer deze dat niet doet zelf iets begint.
Dat ondermijnt de wereld-democratie. Amerika geeft zichzelf extra rechten die andere landen niet hebben. Dat is NIET democratisch.

En het ging Amerika juist om veiligheid en vrijheid (democratisch bestuur) voor iedereen. Amerika treed op tegen deze schurkenstaten (vaak dictaturen) vanwege vrijheid(democratie) en veilgheid voor iedereen.
hmmz Amerika id dus of onwijs hypocriet of er spelen andere motieven....


mijn mening:#

mee eenz
 
lijst.jpg
 
Back
Top