'Maak schroot van racescooter'

'Maak schroot van racescooter'

door Edwin Timmer
DEN HAAG - Asociaal scootertuig hangt hogere boetes en een snellere inbeslagname van hun opgevoerde machines boven het hoofd. Een plan daartoe van PvdA-Kamerlid Dijksma kan op ruime steun rekenen in de Tweede Kamer.
Scooter_780037d.jpg

"De verkeersveiligheid is in gevaar," waarschuwt de sociaaldemocrate. "Er rijden te veel scooters rond die flink zijn opgevoerd. Oook slaat de schrik je om het hart van de risico's die sommige bestuurders nemen. Kinderen op straat weten soms amper te ontsnappen."
De ministers Schultz van Haegen (Infrastructuur) en Opstelten (Veiligheid) moeten van Dijksma een 'scherper lik-op-stukbeleid' voeren, waarvoor zij in elk geval steun vindt bij de regerings- en gedoogpartijen VVD, PVV en CDA. "Ik wil dat de politie overtredingen door scooters strenger straft. Verhoog de boetes, en neem opgevoerde machines eerder in beslag," zegt Dijksma.
Twee keer fout
Net als bij jonge automobilisten wil de PvdA voor scooterjeugd een principe van 'twee keer fout, einde verhaal' invoeren. "Sinds maart is er een praktijkexamen voor bromfiets en scooter. Dat vergemakkelijkt de inbeslagname en rijontzegging aanzienlijk," aldus Dijksma.
Verder wil de sociaaldemocrate het eenvoudiger maken voor gemeenten om winkelgebieden tot verboden gebied te verklaren voor scooters. Ook wil ze de langzame scooters - met een blauw plaatje 7 van het fietspad verbannen. Dijksma reageert mede op de talloze lezers die in De Telegraaf klaagden over de herrie en de overlast van scooterjeugd.
'Verschroten die apparaten'
VVD-Kamerlid Aptroot omarmt snellere inbeslagnames van opgevoerde scooters, zoals Dijksma voorstelt. "Helemaal mee eens. Als het echt te gek wordt, gewoon verschroten die apparaten. Maak er maar een pakketje van", zegt de liberaal.
Ook PVV-Kamerlid Sharpe kan zich voorstellen dat het prettiger is om scooters te weigeren in sommige winkelstraten. CDA-Kamerlid De Rouwe vindt het lik-op-stukbeleid "prima". Dijksma: "Ik wil hiermee het gebruik van scooters niet ontmoedigen. Er is niks mis met die soms prachtige machines, zolang je je maar aan de verkeersregels houdt."




Gekopieert van telegraaf
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8075402/___Maak_schroot_van_racescooter___.html?sn=binnenland

Lang leven het nieuwe kut kabinet
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben van mening dat het beter is fulltime te gaan lessen inplaats van 1x per week.
Je legt sowieso eerst een test af of je het uberhoud in een week kan doen.

Ik denk meer dat het is dat sommige mensen minder waarde hechten aan hun rijbewijs als ze hem snel binnen hebben.
Maar dan nog heeft het met de persoon te maken en niet met een weekcursus.
Bij de ANWB bijvoorbeeld dus niet he, daar kan je je gewoon telefonisch (en wellicht ook via internet) aanmelden voor een "10 daagse". Als je dan uiteindelijk over die dagen/uren heen gaat, omdat je niet slaagt, kom je gewoon aan het bijbetalen, maar er wordt niet vooraf gekeken naar je rijvaardigheden oid
 
Bij de ANWB bijvoorbeeld dus niet he, daar kan je je gewoon telefonisch (en wellicht ook via internet) aanmelden voor een "10 daagse". Als je dan uiteindelijk over die dagen/uren heen gaat, omdat je niet slaagt, kom je gewoon aan het bijbetalen, maar er wordt niet vooraf gekeken naar je rijvaardigheden oid

Met zo'n test word gekeken hoe snel je dingen oppikt. Niet naar of je wel of niet "al kan auto rijden". :)

Maar volgens mij is het bij de anwb ook zo dat je 10 dagen x 8 uur in de auto zit met nog een ander?
Totaal 4 uur zelf rijden en 4 uur meerijden.
Dus 2 weken lang 8uur per dag in de waggel.

We dwalen trouwens wel aardig af zo :D
 
als je 't mij vraagt hoeft er helemaal niet zoveel te veranderen. ik bedoel maar, aan wie ligt het hele probleem nou?
-aan de nieuwe (en de oude) klote regering, die overal geld uit wil pompen?:winner:
- Of aan het echte scootertuig?

weten jullie, ik ben nou nog 15 en sta te popelen om op m'n runner te kunnen rijden. gewoon makkelijk voor naar school, wat hier zo'n 10 kilometer vandaan is en wat ik nu elke dag mag fietsen.:mad:

't is gewoon te gek voor worden dat die idioten in den haag ons allemaal over 1 kant scheren en niet door hebben dat opgevoerde scooters weinig te maken hebben met de 'zogenaamde' problemen.
het zijn juist die mensen die geen zak doen met hun leven die het ons moeilijk maken. want ik neem aan dat alle mensen hier op dit forum zich ook een beetje intereseren in het apparaat zelf. MAAR mogen we eraan sleutelen?
nee!! want dan gaat ie ineens weer te snel en maken ze er een hapklaar blokje van:L
het gaat toch gewoon te ver dat, als je erover nadenkt, een f*cking ferarri hier wel 400 mag kunnen, wat 9/10 keer ook wel een keer gebeurt.
maar een scooter mag geen 20 kilometer te hard kunnen, ik zeg niet eens gaan.

want stel je voor dat er van die mensen compleet onschuldig zonder lichten op de fiets rijden en snel oversteken waar het niet mag..
hun zijn het gevaar en dat moeten ze zwaarder bestraffen!
laat roekeloos fietsgedrag Rutte's schatkistje maar vullen, maar blijf met je poten van de scooters af!


('T komt misschien wat extreem over, maar jullie begrijpen vast wel waar ik het over heb)
 
Juist ja, jij gaat de wereld verbeteren... Je verhaal slaat niet echt ergens op... Je kunt bijvoorbeeld ook aan een scooter sleutelen zonder hem harder te laten lopen, en een ferrari kan 400 ja, maar het verschil is dat daar geen jonge guppies van 16 op zitten die zonder enige rij ervaring meteen op een scooter willen rijden die 80 loopt. Die mongolen kennen maar 1 stand van het gas en dat is volgas. Zo gebeuren er ongelukken ja. Die man in de ferrari rijdt echt niet continu volgas hoor...
 
waarom denkt iedereen tog altijd dat scooterrijders één of andere afwijking hebben waardoor ze altijd "vol gas" moeten gaan?:L
de meeste scootergebruikers gaan waarschijnlijk net zo vaak volgas als de gemiddelde ferarribezitter. ik vind ook niet dat je op je 16e meteen 80 moet gaan rijden, maar de schuld ligt gewoon simpelweg niet altijd bij de scootergebruiker, terwijl dat wel vaak gezegd wordt.
 
waarom denkt iedereen tog altijd dat scooterrijders één of andere afwijking hebben waardoor ze altijd "vol gas" moeten gaan?:L
de meeste scootergebruikers gaan waarschijnlijk net zo vaak volgas als de gemiddelde ferarribezitter. ik vind ook niet dat je op je 16e meteen 80 moet gaan rijden, maar de schuld ligt gewoon simpelweg niet altijd bij de scootergebruiker, terwijl dat wel vaak gezegd wordt.

hoe oud ben je eigenlijk?
je spreekt alsof je je aangevallen voelt en je moet verdedigen.

ik weet zeker dat de gemiddelde Ferrari(of wat voor snelle exclusieve auto dan ook) bezitter een rustiger rijgedrag heeft dan een jongen van 16 op een scooter. Puur omdat het in het bolletje volwassener is.

En jij gaat mij niet vertellen dat toen jij 16 was (of nog moet worden) jij vaak half gas hebt gereden.
 
Het mannetje is 15 en kan niet wachten om scooter te gaan rijden...

Je probeert je wel te verdedigen maar het is gewoon zo, de gemiddelde scooterrijder rijd zoveel mogelijk vol gas. Ik doe het zelf ook hoor, maar wel met beleid.
 
Die ferrari man zal dan volgas gaan. Maar dan wel in zijn 1 ;) Ga nu geen discussie maken om niks. De overheid wil eenmaal van van die scooters af en daar maken ze nu een begin mee.
 
Ik snap weer niet wat jullie lopen te flamen op de scooter jeugd van tegenwoordig!!, het is natuurlijk bullshit om het over 1 kamp te scheren... Heb zelf een brommer die 110 ging/gaat! Rijd ook overal volgas.... Half gas bestaat niet!! Maar wel kijk ik uit voor fietsers, autoos en andere weggebruikers. Ik rem netjes bij zijwegen! En zorg dat ik geen gevaar veroorzaak op de weg (dit is vrij makkelijk als je wat power hebt en je dus makkelijk tussen het verkeer kan voegen!!!) verder ken ik zat mensen die op een nagenoeg std scooter rijden, en levens gevaalijk zijn! Rijden met gezicht op de tellerplaat, willen overal vooraan staan, willen racen met alle auto's, kijken niet goed uit, scheuren met 60 over drempels en langs zijstraten ga zo maar door

Btw voor de slimmerikken, rij altijd sinds ik rbw heb met 70 en 80ccs en kan prima! Zolang je zelf snapt dat je een grote verantwoordelijkheid moet nemen!
 
Ik snap weer niet wat jullie lopen te flamen op de scooter jeugd van tegenwoordig!!, het is natuurlijk bullshit om het over 1 kamp te scheren... Heb zelf een brommer die 110 ging/gaat! Rijd ook overal volgas.... Half gas bestaat niet!! Maar wel kijk ik uit voor fietsers, autoos en andere weggebruikers. Ik rem netjes bij zijwegen! En zorg dat ik geen gevaar veroorzaak op de weg (dit is vrij makkelijk als je wat power hebt en je dus makkelijk tussen het verkeer kan voegen!!!) verder ken ik zat mensen die op een nagenoeg std scooter rijden, en levens gevaalijk zijn! Rijden met gezicht op de tellerplaat, willen overal vooraan staan, willen racen met alle auto's, kijken niet goed uit, scheuren met 60 over drempels en langs zijstraten ga zo maar door

Btw voor de slimmerikken, rij altijd sinds ik rbw heb met 70 en 80ccs en kan prima! Zolang je zelf snapt dat je een grote verantwoordelijkheid moet nemen!

Juustem en dat is het probleem bij veel(niet alle) 16 jarige :)
Je denkt dat je de wereld wel aan kan want je bent 16. Dat is gewoon een ontwikkelingsfase binnen de jeugd waar niemand aan ontkomt, het verschilt ook weer per persoon uiteraard. Als je een thundernerd vergelijkt met een peppie kerel zal de thundernerd ook veel anders rijden dan de stoere jongen.
 
ik heb al vaak genoeg gereden (met de nodige verkeerskennis!)
maar moet idd nog 16 worden, dus kan nog niet legaal rijden. mahja kan me niet voorstellen om altijd volgas te rijden, zelfs als je denk daarbij geen gevaar te vormen... maar wat is d'r trouwens zo slecht aan als je van je eige af bijt? jullie kunnen me niet zeggen dat jullie erg blij zijn met de manier hoe er over scooterrijders word gepraat..
 
waarom proberen we niet om via scooterforum.net een eigen politieke partij op te richten, met 10.000 stemmen kun je jezelf verkiesbaar stellen, zouden we niet een van de moderators tot politiek woordvoerder kunnen benoemen?
 
soort van knokploeg alleen dan voor de politiek?

ik zeg DOEN.


















maar wat zijn de andere standpunten naast uhm, naast wat eigenlijk?
 
Back
Top