1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Nieuwe onderdelen van R&D scooter parts

Discussion in 'Het Nieuwsforum' started by Martini, 12 May 2014.

  1. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    Het Italiaanse Alberto Motore heeft ook snelle onderdelen voor zowel minarelli als piaggio,
    Ook allerlei andere zaken, zoals remmerij, inlaatspruitstukken, etc.


    Op de eicma 2013 werd de multibalance krukas al geïntroduceerd, maar is aan velen voorbij gegaan

    Als feature is een "gewone" standaard 39.2mm slag krukas en met een stang 85, die reeds is voorzien van de beste balans voor de Stage6 R / T 70cc cilinder

    Richtprijs, € 550,-


    image.jpg image.jpg image.jpg

    Ook hebben ze verschillende uitlaten.

    Voor minarelli, voor de door r&d Getunede stage 6 r/t 94cc cilinders.

    image.jpg image.jpg
    Richtprijs: € 410,-

    Ook hebben ze voor de 70cc een uitlaat.

    image.jpg image.jpg image.jpg

    Richtprijs ook rond de € 410.-

    Voor piaggio. De bigbore uitlaat van r&d voor de stage6 r/t 94cc cilinder

    image.jpg image.jpg
    Richtprijs ongeveer € 400,-


    Voor de 70cc hebben ze ook een uitlaat.

    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

    Richtprijs ook rond de € 400.-


    Zwevende remschijf voor de zip sp

    image.jpg

    Prijs rond de € 100.-

    image.jpg image.jpg image.jpg
    Prijs rond de € 65.-

    Remschijf voor o.a. Yamaha aerox, malaguti f12, Yamaha yog
    Oversized, diameter 250mm, gelagerde zwevende schijf

    image.jpg

    Richtprijs rond de € 140.-

    Remschijf voor o.a. Yamaha aerox, malaguti f12, Yamaha yog
    Oversized, diameter 240mm

    image.jpg

    Prijs rond de € 50,-

    Ze hebben ook nog inlaatspruitstukken en dergelijke.
    Zal zit binnenkort nog aanvullen
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Bas

    Bas Administrator Staff Member

    Joined:
    27 May 2000
    Messages:
    8,089
    Media:
    706
    Albums:
    5
    Likes Received:
    118
    Trophy Points:
    213
    Die krukas zal dus met de gewichtjes de zuiger moeten corrigeren? Moet ik het zo zien?

    Bij de schijven heb ik wel het gevoel dat het meer design is dan functionaliteit, iig voor race dan. Bedoel het zwevend stuk dat helpt, maar z'n gatenkaas? Je hebt ook nogsteeds nog oppervlakte nodig waar je de frictie opwekt. Bij de racerij zie je toch gewoon de geperforeerde of zelfs keramisch.
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    Wat ik uit de vertaling kon halen, om te stabiliseren
     
    #3
  6. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    Persoonlijk vind ik remoppervlak idd ook wel belangrijk... Hoeft niet mooi te zijn, maar moet gewoon werken.
    Vind ik persoonlijk dan
     
    #4
  7. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,095
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    minder materiaal houd minder warmte vast (en is ook nog eens lichter) ofwel , de schijf zal sneller weer afkoelen , een zwevende schijf is bedoeld dat als de schijf uit zet dat hij ergens heen kan , ook aan de binnenkant dus minder kans dat deze krom gaat en ook vangt deze eventueel slingeren in het wiel op zodat de remblokken zo dicht mogelijk op de schijf blijft. Over het gatenkaas en oppervlak , ik bekijk het zo , als je een vlakke dichte schijf hebt die je tegen wilt houden met je vingers zal dat moelijker gaan dan 1 met veel gaten , meer weerstand en blokken zijn vrij zacht dus happen ze alsware op de scherpe randjes van de gaten. Ook zal er minder remstof e.d. blijven hangen in de gaten van de schijf.
     
    #5
    Martini likes this.
  8. Bas

    Bas Administrator Staff Member

    Joined:
    27 May 2000
    Messages:
    8,089
    Media:
    706
    Albums:
    5
    Likes Received:
    118
    Trophy Points:
    213
    Duidelijk uitleg en ook erg logisch, maar je ziet dat niet terugkomen in de racerij heb ik het idee? Ik vind het meer een schijf voor een crosser?
     
    #6
  9. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,095
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    ligt eraan welke racerij , ik gebruik zelf voor scooterrace een Metrakit schijfje , zwevend en "wave" , maar veel andere gebruiken ook wel een "wave" schijfje.
     
    #7
  10. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    Ze zullen er vast over na hebben gedacht.. Zal niet puur voor de sier zijn denk ik
     
    #8
  11. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,039
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Ik heb die bewuste schijf nu op de race Zip zitten. Nu 1 dag mee gereden, maar is een prima ding hoor!
     
    #9
    Martini likes this.
  12. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    Mooi om te horen.
    Waar heb jij hem vandaan, en wat heeft ie je gekost?
     
    #10
  13. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,039
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Ik geloof dat ie inderdaad iets van 100€ kostte. Gekocht bij scooter-attack!
     
    #11
    Martini likes this.
  14. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    Edit..
     
    #12
    Last edited: 14 May 2014
  15. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,095
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Albero Motore betekend krukas in het Italiaans ...
     
    #13
    Martini likes this.
  16. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    Dan weet ik dat ook weer.. Vertaalmachine maakt er iig heel wat anders van.
    Dacht dat het een merk op zich was. Dank u
     
    #14
  17. Bas

    Bas Administrator Staff Member

    Joined:
    27 May 2000
    Messages:
    8,089
    Media:
    706
    Albums:
    5
    Likes Received:
    118
    Trophy Points:
    213
    LOL :) Maar wel merk is het dan @Martini ? Dan kunnen we de topic titel aanpassen :)
     
    #15
  18. Martini

    Martini Scootaholic Staff Member

    Joined:
    20 October 2000
    Messages:
    1,679
    Media:
    18
    Albums:
    2
    Likes Received:
    36
    Trophy Points:
    48
    @Bas alleen r&d dus
     
    #16
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page