Column van en door forum users

Advertisement - register to remove this

Amerikanen

De nakende oorlog in Irak. Pfff bij pubers zijn het de hormonen die ervoor zorgen dat ze raar gaan doen in een bepaalde periode. Ik weet niet echt welk virus cowboy George Bush getroffen heeft maar volgens mij zijn zijn hormonen nooit uitgewerkt en zit ie nog altijd vast in zijn puberteit. Het lijkt wel of sinds 11/09 alles zo maar mag. De Amerikanen kunnen en zullen de wereld beschermen tegen het terrorisme… Duuh alsof ze dat ooit kunnen uitroeien. Ze hebben de aanslagen op 11 september toch ook niet zien aankomen? Toen zaten ze met z’n alle een potje te janken. Vond ik op zich wel mooi dat die arrogantie effe de kop in werd gedrukt maar dat was spijtig genoeg van korte duur. Ze zouden die aardsvijand “terrorisme” een gezicht geven. Bin Laden genaamd. Wel ik heb het nog fris in het geheugen. “We will hunt down and destroy the network and anyone who supports it..”. Wel volgens mij heeft amerika het grootste leger budget ter wereld en toch slagen ze er niet in om 1 persoon te tracen en uit te schakelen. Als ik bij wijze van spreken een scheet laat die ruikt naar chemische massa vernietigingswapens komen er volgens mij allemaal mannetjes in zwarte pakken langs koorden naar beneden gevallen om me uit te schakelen… Maar bin laden? Nee dat is TE moeilijk… Dus wat doet een president dan die zijn gezicht wil redden? Juist! Die gaat effe een ouwe bekende wat uitdagen. Effe wat oorlogje spelen in Irak om de ineengestorte economie nog wat verder te laten wegzakken. Leuk leuk. In eender welk land mag een kerel binnenvallen. Amerika zal roepen maar geen actie ondernemen maar als er daar toevallig iets in de grond zit dat ze kunnen gebruiken? Dan zijn het gelijk de “redders van de democratie”… Natuurlijk springt Engeland en Frankrijk meteen op de wagen om lekker te slijmen bij grote broer Amerika. Lekker handig zo’n verenigde naties. Verenigde naties zeggen dat ze het niet zo goed weten en dat ze het liever diplomatiek willen oplossen WELLLL dan gaan de amerikanen toch gewoon zelf… Wat er nu allemaal van gaat komen weet ik ook niet maar 1 ding is zeker. DAT er een oorlog komt daar staat al wel redelijk vast vrees ik. Dus hou jullie klaar met de jerrycans om te hamsteren want de prijs van het “vloeibare goud” zal waarschijnlijk wel weer de hoogte in schieten!!!

Als de reacties een beetje cool zijn dan post ik er hier nog wel een paar. Er liggen er al een paar klaar! Opbouwende kritiek mag altijd maar aan gewoon afkraken hebben we allemaal niets dus LAAT JULLIE MAAR GAAN EN ZEG WAT JE ERVAN VIND. Van de column en van de situatie ;)
 
Last edited:
Ik vind het tof dat je een column heb gemaakt,

en ik vind idd de situatie beetje dat Amerika het alleen maar voor de olie doet...
 
Ik denk niet dat Amerika zelf om de reden van Olie de oorlog voert, er zijn er wat meer daar niet van, maar tegenover de Olie reden denk ik nogal het vreselijk Bloeien van de Economie van Amerika zodra er een Oorlog gevoerd of begonnen zou kunnen worden, ze worden er zelf alleen maar beter van dus.
 
Denk aan de staat waar bush is geboren..JUIST texas!

wie financierde de Campange van bush voor het presidentsschap?
JUIST oliesjeiks, en wat willen die? $$ voor hun olie!

die hebben denk ik gewoon aangedrongen bij bush om die olie in irak te verbranden, of in te nemen.
 
mja ik ben van mening dat een wereldmacht als amerika gewoon MOET bestaan. En deze macht heeft dan ook als taak dat alles goed gaat...wat de rede achter de aankomende oorlog met irak is weet ik niet precies, maar ze zullen er echt wel een doorgronde rede voor hebben en niet zomaar voor de olie.

ik denk dat als amerika niet had bestaan als wereldmacht of zich nooit had bemoeid met de rest van de wereld dat er nu op 20 plaatsen tegelijk oorlog werd gevoerd en europa imiddels wel behoorde tot de staat 'west-islam' of iets dergelijks..
 
Originally posted by DNA-Menno
Leuk collumn, krijg meteen zin om hier diepgaande discussies over te voeren, maar dat mag hier zeker niet :rolleyes:

Neej daar hebben we 'Het grote verhaal deel II' al voor :p
 
Originally posted by black_phoenix
mja ik ben van mening dat een wereldmacht als amerika gewoon MOET bestaan. En deze macht heeft dan ook als taak dat alles goed gaat...wat de rede achter de aankomende oorlog met irak is weet ik niet precies, maar ze zullen er echt wel een doorgronde rede voor hebben en niet zomaar voor de olie.

ik denk dat als amerika niet had bestaan als wereldmacht of zich nooit had bemoeid met de rest van de wereld dat er nu op 20 plaatsen tegelijk oorlog werd gevoerd en europa imiddels wel behoorde tot de staat 'west-islam' of iets dergelijks..

verklaar ja nader dan ...
 
ik heb er vandaag voor nederlands tentamen een 850 woorden tellend betoog over geschreven.... als ik hem terug heb, overweeg ik wel hem uit te typen :).
 
MIJN standpunt/gedachtegang:

tot 11 september waren de amerikanen arogante zakken die dachten alles onder cotrole te hebben.die arogante is met 2 vliegtuigenm keihard afgestraft.nu denkt de president dus dat het imago van de us is aangetast en doet hij er alles aan om dat imago hoog te houden.als de us dit niet doen, sporen zij de "terroristen"aan om meer acties te doen.beter hun dood en wij levent als hun dood en wij ook dood, lijkt mij.het moet alleen wel vast staan dat het om terroristen gaat.en inderdaad bush gaat daar ver in,is wel goed denk ik.

irak is een andere kwestie die gevoelig ligt in de us.ik meen mij te herinneren dat bush senior ook al eens een actie ondernam tegen sadam en die mislukte ook.ook soort persoonlijk imago probleem denk ik.verder deugt sadam niet, hij heeft 100.000en mensen afgeslacht,ook van zijn eige volk.die man mogen ze best verwijderen van zijn troon.
 
hmm, moeilijk onderwerp dit. Van de ene kant heeft black_phoenix wel gelijk. Maar van de andere kant is zoiets als de VN ook wel weer goed. Ook vind ik dat Amerika geen onderscheid moet maken tussen, Irak en Noord korea. En hoeveel van die zogenaamde "schurkenstaten" heb je wel niet die je kan gaan aanpakken. En ja Saddam is natuurlijk een vervelend mannetje maar hij heeft zijn langste tijd ook wel weer gehad. Hij heeft ook niet het eeuwige leven, en als ik het niet verkeerd heb heeft ie kanker oid. Maar Bush is ook gewoon een arrogante bal. Weet niet wie er nou gekker is, Saddam of Bush. En dan over de kosten gesproken, ik denk dat je met het geld dat er met zo'n oorlog doorheen gaat, de strijd tegen het terrorisme bijvoorbeeld kan aanpakken. Maar als het werkelijk gaat om die kernwapens dan moet Amerika gewoon geen onderscheid maken. Het is natuurlijk wel zo dat Irak na de golfoorlog beperkingen opgelegd heeft gekregen. Maar ik ben geen fan van Bush en zeker geen van Saddam. Als het oorlog word hoop ik natuurlijk wel dat Amerika wint.


owja en over het collum

netjes geschreven, ook goed volgbaar voor iedereen lijkt me. Ga zo door.

freezer zou het trouwens niet handig zijn als je een lijstje maakt met onderwerpen waar jij graag collums over zou zien?
 
Originally posted by Karoshi
Amerikanen

De nakende oorlog in Irak. Pfff bij pubers zijn het de hormonen die ervoor zorgen dat ze raar gaan doen in een bepaalde periode. Ik weet niet echt welk virus cowboy George Bush getroffen heeft maar volgens mij zijn zijn hormonen nooit uitgewerkt en zit ie nog altijd vast in zijn puberteit. !!!


nee, dat is dan wél volwassen?|(

Wees maar blij dat er een grootmacht is zoals amerika die alles wat onder controle houdt ok, er gebeuren mss dingen die niet 100% correct zijn, maar so what, dat doet ieder land wel.

Denk maar aan belgisch congo (kortweg, bijna alle kolonies, nog niet eens zó lang geleden..)

Stel je ff voor dat eer geen "politie" macht zou zijn, wat zou er dan gebeuren?
Irak viel koeweit binnen, als er toen niemand zou gereageerd hebben zou dat een vrijgeleide geven aan alle staten om te pakken wat er te pakken valt.
 
Amerika wil wel degelijk de olie in Irak ... maar het zit eigelijk verfijnder dan alleen de olie willen hebben. Ze willen wel degelijk de olie van irak hebben, omdat ze dan een groot deel (mss zelfs het grootste deel) van de oliemarkt op de wereld. Als ze het grootste deel van de oliemarkt bezitten kunnen ze hun eigen willetje doen. De landen die niet willen meewerken met hun 'acties' zullen ze dan kunnen bestraffen door hun olie toevoer te verminderen. Ik veronderstel da ge het vervolg zelf wel al kunt raden.
Daarom willen ze dus absoluut oorlog in Irak voeren. Je zou bijna beginnen denken dat amerikanen toch slim zijn :p
 
Originally posted by Devil's Dozen
Amerika wil wel degelijk de olie in Irak ... maar het zit eigelijk verfijnder dan alleen de olie willen hebben. Ze willen wel degelijk de olie van irak hebben, omdat ze dan een groot deel (mss zelfs het grootste deel) van de oliemarkt op de wereld. Als ze het grootste deel van de oliemarkt bezitten kunnen ze hun eigen willetje doen. De landen die niet willen meewerken met hun 'acties' zullen ze dan kunnen bestraffen door hun olie toevoer te verminderen.


Denk je echt dat alleen irak & amerika olie hebben?

Heel het midden oosten, delen van afrika, zuid amerika, de noordzee, rusland, .... en ZOOO veel meerdere bezitten olie...
 
Als Amerika beschikking krijgt over de olie van Irak zijn ze niet meer afhankelijk van de Olie embargos van andere landen. Dus nog lagere prijzen voor de Amerikanen :(
 
Back
Top