silvan2005
New Member
Hoi
Ik heb onlangs een zenith een snor ik weet dat snortuning niet toegestaan is maar ik wel hem juist omkeuren naar brom als dat mag van het forum. De scooter is voor de rest gewoon goed en veilig.
Ik heb er tot nu toe nog niks aangedaan.
ik had begrepen dat je dan ook de vertanding moet aanpassen. Welke vertanding moet ik secundair en primair?
De kilometer stand is 15000 en is volledig origineel, ik heb hem van de eerste eigenaar gekregen en de scooter is altijd op tijd in onderhoud geweest. Op een gegeven moment ging de scooter bij de vorige eigenaar steeds harder lopen tot dat 58 op de teller was ongv 45 in het echt de teller klopt bij lange na niet.
Toen heeft mevrouw hem zoveel mogelijk terug laten voeren naar 40 op teller maar 32 gps ongv
Ik weet hoe je de begrenzing uit de vario moet halen ( plaat en vario ring)
Ik hoef niks met de carburateur te doen neem ik aan? Dat ie dan al fatsoenlijk 45 a 50 gaat voor de keuring zonder overtoeren.
Hoogstwaarschijnlijk laat ik de vertanding door de zaak doen maar dan weet ik welke vertanding ik kan bestellen / doorgeven.
En welke atf olie moet erin, gewone?
Voor de rest wil ik hem origineel houden.
Groetjes silvan
Ik heb onlangs een zenith een snor ik weet dat snortuning niet toegestaan is maar ik wel hem juist omkeuren naar brom als dat mag van het forum. De scooter is voor de rest gewoon goed en veilig.
Ik heb er tot nu toe nog niks aangedaan.
ik had begrepen dat je dan ook de vertanding moet aanpassen. Welke vertanding moet ik secundair en primair?
De kilometer stand is 15000 en is volledig origineel, ik heb hem van de eerste eigenaar gekregen en de scooter is altijd op tijd in onderhoud geweest. Op een gegeven moment ging de scooter bij de vorige eigenaar steeds harder lopen tot dat 58 op de teller was ongv 45 in het echt de teller klopt bij lange na niet.
Toen heeft mevrouw hem zoveel mogelijk terug laten voeren naar 40 op teller maar 32 gps ongv
Ik weet hoe je de begrenzing uit de vario moet halen ( plaat en vario ring)
Ik hoef niks met de carburateur te doen neem ik aan? Dat ie dan al fatsoenlijk 45 a 50 gaat voor de keuring zonder overtoeren.
Hoogstwaarschijnlijk laat ik de vertanding door de zaak doen maar dan weet ik welke vertanding ik kan bestellen / doorgeven.
En welke atf olie moet erin, gewone?
Voor de rest wil ik hem origineel houden.
Groetjes silvan
Last edited: