Zenith blijft niet stationair lopen

eddyviva

New Member
Beste mensen ik heb een Zenith uit 1998 en sinds gister avond rijdt ie niet meer goed. Rijdend uitgezet en toen ik m wilde starten ging die maar voor even aan. Nu heb ik heel de carb uitgehaald schoongemaakt en schoon gespoten. Vervolgens terug gemonteerd. Toen ik m weer wilde kicken ging die mooi in een keer aan maar blijft uitvallen als ik bijna stilsta. Op dat moment gas bijgeven zorgt er alleen voor dat die soort van verzuipt/vermogen verliest. Hij valt ook uit als ik een stukje rij alsof de benzine opeens op is in de carb. Is een standard ding met sproeier 56 luchtschroef op 1,5 en alles zit goed vast met pakking. Iemand die mij kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij plotseling uitvalt ,kun je hem dan weer gelijk starten ? En heb je als hij uitvalt nog een vonk ? Neem daarvoor eens een reserve bougie mee ,hoef je alleen de bougiekap te wisselen , wil wel eens gebeuren dat een bobine als hij warm wordt ermee stopt door inwendige sluiting , koelt hij af doet hij het weer . Is dat in orde kun je checken , bij stilvallen of er nog benzine in de vlotterkamer zit.
 
Als hij plotseling uitvalt ,kun je hem dan weer gelijk starten ? En heb je als hij uitvalt nog een vonk ? Neem daarvoor eens een reserve bougie mee ,hoef je alleen de bougiekap te wisselen , wil wel eens gebeuren dat een bobine als hij warm wordt ermee stopt door inwendige sluiting , koelt hij af doet hij het weer . Is dat in orde kun je checken , bij stilvallen of er nog benzine in de vlotterkamer zit.
Ja scooter start netjes als die uitvalt als t niet met 1 kick is t met 2 keer kicken en loopt ie weer voor een stuk en valt ie weer uit. Had bougie losgehaald en schoongemaakt zag er nog best nieuw en schoon uit. Die teruggeplaatst toen ik de carb schoon had gemaakt ik lees nou veel over valse lucht. Moet ik daarvoor alles loshalen en nieuwe pakking in doen?
 
Back
Top