Peugeot Zenith snor afstellen hulp

Status
Not open for further replies.

binker555

New Member
Hey, ik zit al een tijdje te kloten met een zenith die eerst redelijk kut liep maar nu na het nakijken en schoonmaken van de carb een stuk beter loopt. Dingen die ik onder andere vervangen heb:
- malossi 10g rolletjes
- malossi witte drukveer
- malossi witte trekveren
- sproeier 54 ipv std 50
- varioplaat eraf
Echter gaf het vervangen van deze onderdelen, ookal stelde ik de luchtschroef telkens wel af, geen resultaat. Ik merkte dat de scooter steeds een stukje sneller ging naarmate ik de luchtschroef een halve slaag verder open draaide.

Ik vind dit erg apart aangezien ik juist heb gehoord dat peugeot’s veel harder zouden moeten gaan na het verwijderen van de plaat.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het door mijn afstelling komt. De witte drukveer en witte trekveren zijn prima.
De rolletjes daarentegen heb ik nu een mix in zitten waardoor het 12g is wat qua toeren het beste klinkt/voelt op het moment.

Het enige waar ik mee zit is dat hij nu 45 loopt en dat in eerste instantie ook al liep.
Ik denk dat de scooter inhoud met snelheid en ik weet niet precies waarom.
Ik heb sproeier maten 54 tm 58 geprobeerd maar dit leverde geen resultaat.
Ook had iemand mij aangeraden een malossi multivar te kopen, maar ik weet niet of dit echt resultaat opleverd.

Wat raden jullie aan? Welke maat sproeier moet ik naar zoeken als ik de scooter wil opvoeren? En heeft het misschien zin om de luchtfilter te ontgrenzen?
Een andere uitlaat wil ik er liever op zetten aangezien ik er niet meer veel geld in wil stoppen.
 
Advertisement - register to remove this

Op snor scooters van peugeot zit een soort begrensde cilinder. Enige manier om hem echt hard te laten lopen is door die te vervangen (gaat lastig, zoek eens op dit forum naar anti opvoernok) en daar dan een andere uitlaat op te zetten aangezien de snor uitlaat niet past op een brom cilinder.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top