Peugeot Zenith snor (krijgt geen benzine)

Reemon

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in dit wereldje. Heb 1,5 week geleden een Peugeot Zenith snor aangeschaft.
Deze reed wel maar had verschillende mankementen.
Had maar besloten om alles te gaan controleren al gauw kwam ik erachter dat hij olie lekte en verkeerde pakkingen op de cilinder zaten. Oliepomp vervangen en nieuwe pakkingset cilinder geplaatst.

De carb helemaal uit elkaar gehaald schoon gemaakt en originele sproeier 52 erin gezet, gelijk maar het filter meegepakt.
Nu een stukje rijden dacht ik, toen ik hem starte liep hij zo hoog stationair dat ik zo weg kon rijden. Beetje aan afstellen geweest met de stationairschroef dat ging goed. Nu als ik gas wil geven rijd hij een klein stukje dan zakt hij weg.

Vervolgens de benzineslang van de carb gehaald en deze in doorzichtige lege fles gedaan. Opnieuw starten meerdere malen. De ene keer spuit de benzine eruit de andere keer geeft hij niks.....?!
Benzinekraan vervangen maar geen verschil, wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn.....

Mvg, Reemon
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in dit wereldje. Heb 1,5 week geleden een Peugeot Zenith snor aangeschaft.
Deze reed wel maar had verschillende mankementen.
Had maar besloten om alles te gaan controleren al gauw kwam ik erachter dat hij olie lekte en verkeerde pakkingen op de cilinder zaten. Oliepomp vervangen en nieuwe pakkingset cilinder geplaatst.

De carb helemaal uit elkaar gehaald schoon gemaakt en originele sproeier 52 erin gezet, gelijk maar het filter meegepakt.
Nu een stukje rijden dacht ik, toen ik hem starte liep hij zo hoog stationair dat ik zo weg kon rijden. Beetje aan afstellen geweest met de stationairschroef dat ging goed. Nu als ik gas wil geven rijd hij een klein stukje dan zakt hij weg.

Vervolgens de benzineslang van de carb gehaald en deze in doorzichtige lege fles gedaan. Opnieuw starten meerdere malen. De ene keer spuit de benzine eruit de andere keer geeft hij niks.....?!
Benzinekraan vervangen maar geen verschil, wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn.....

Mvg, Reemon
Luchtschroef, membraam, spruitstuk, vacuum
 
Hoi,

Luchtschroef is oké. Membraan en spruitstuk zijn ook goed.
Hoe kan je je vacuüm testen?

Hebben het nu met aparte doorzichtige slang gedaan op je spruitstuk en andere uiteinde ff in glas met benzine
Dat trok hij zo naar binnen.

Gr, Reemon
 
Geen idee, hoe kan je dat zien.
Heeft een kunstoftank in ieder geval die zijn geloof ik maar 2 jaar gemaakt, is mij verteld.
Hij is van 97 dacht ik maar 2006 op naam gezet
 
Te tank had ik helemaal schoongemaakt van binnen en toen gelijk een nieuw vacuümkraan erop gezet. Deze is eerst getest en werkte goed. Alleen noemde ik hem in me eerste verhaal benzinekraan :-(

Heb echt geen idee waar ik nog moet kijken...
 
Te tank had ik helemaal schoongemaakt van binnen en toen gelijk een nieuw vacuümkraan erop gezet. Deze is eerst getest en werkte goed. Alleen noemde ik hem in me eerste verhaal benzinekraan :-(

Heb echt geen idee waar ik nog moet kijken...

Het is ook een benzinekraan werkt alleen met vacuüm ipv handkraantje.
Luchtschroef anderhalve slag open?
Bougie had je ook vervangen neem ik aan.
In welke stand staat je gasnaald?
 
Ja die staat 1,5 slag open had ik eerder al ergens gelezen.
Bougie is idd vervangen.
Toen we de carb helemaal schoon gemaakt hadden hebben we de gasnaald naar de onderste plaats gezet.
Deze hoort eigenlijk op ena onderstse dacht ik, maar vanwege te lange gaskabel verplaatst.
Zou dat een oorzaak kunnen zijn.....
 
Ja die staat 1,5 slag open had ik eerder al ergens gelezen.
Bougie is idd vervangen.
Toen we de carb helemaal schoon gemaakt hadden hebben we de gasnaald naar de onderste plaats gezet.
Deze hoort eigenlijk op ena onderstse dacht ik, maar vanwege te lange gaskabel verplaatst.
Zou dat een oorzaak kunnen zijn.....
. Zet die maar eens in de 1 na bovenste stand
 
@Martini, gasnaald is verplaatst maar heeft ook niet geholpen. De oorzaak zit hem waarschijnlijk in lekke oliekering.
Dan heb je we kompressie en vacuüm maar niet de volle 100% vacuüm.
Morgen ff testen

@Flight707 dat heeft niks te maken met het probleem wat ik heb.
Dat is gewoon stationair afstellen wat jij bedoel.
 
Ja dat klopt.
Op zich ook niet erg weet ik gelijk hoe scooter in elkaar zit.
Enige wat ik nog een keer moet bekijken is de vario en de rolletjes waar iedereen het over heeft. Dan heb ik alles gehad dacht ik.
 
Back
Top